mag je in 2e blijven zitten?

sommige zeggen van wel, andere van niet
wat is het nou?

Ik wel, alleen mijn ouders hebben toe ook vergaderd met de leerkrachten.
Anders had ik VMBO kader gedaan o_O

Ja dat mag, en ik spreek uit ervaring. Maar als ik jou was zou ik dat niet laten gebeuren want daar krijg je heel veel spijt van…

Ik heb geen flauw idee. Volgens mij niet.

Volgens mij mag je 1 x in de onderbouw blijven zitten, en 1 x in de bovenbouw.

Waarom zou je niet mogen blijven zitten trouwens?

een vriend van mij is in de 2e blijven zitten, dus ik neem aan dat het wel mag. waarom zou dat niet kunnen?

een vriendin van mij moet miss. blijven zitten
en ze wist het du sniet zeker of je mocht blijven zitten ofniet :stuck_out_tongue:

In eerste en tweede kun je op en af stromen, dus ze hanteren dat eerder dan dat je blijft zitten. Het kan dus wel, maar dan moet er wel over gepraat worden.

Ja, dat kan. Een jongen en meisje uit mijn klas blijven als het goed is ook zitten of ze gaan naar VMBO-T.

ligt toch aan je school…?
wij mogen bv niet in de eerste blijven zitten.

ik zou niet weten waarom dat niet mag, bij ons op school iig wel
maar als je het niet zeker weet, vraag je het toch gewoon aan je mentor ofzo?

Het mag wel,
in de 1e in iedergeval niet, maar in de 2e wel :grinning:
maar het is beter van niet.
Want stel dat je je diploma niet haalt, mag je het 4e jaar niet nog een keer over doen.
Dus je kunt beter afstromen.

Ligt eraan wat je doet hea.
VMBO duurt 4 jaar, je mag er 5 jaar over doen.
Dus: je mag 1x blijven zitten, welk jaar dan ook.

Havo duurt 5 jaar, je mag er 6 jaar over doen.

Vwo duurt 6 jaar, je mag daar 7 jaar over doen.

Maar: blijf je dus zitten, welk niveau dan ook? eerste jaar, tweede jaar, examenjaar? Je móét het daarna halen!!
Zit je nu Havo en ga je 't niet halen? Maybe kan je naar vmbo.

Volgens mij ligt dat aan je school en hoe erg je onvoldoendes zijn,
als je te slecht scoort moet je het 3e jaar gewoon een niveau lager doen geloof ik

Ja, maar ik was zo dom om te kiezen voor een niveau lager terwijl het al hartstikke makkelijk was.:v

Ik denk dat het wel mag, maar zou als ik jou was gewoon aan je mentor vragen. Want het is niet op elke school hetzelfde.

ik zou liever blijven zitten dan dat je afstroomt naar een lager niveau want als je zeker weet dat je na laten we zeggen vmbo-t dat je alsnog de havo gaat doen, dan kan je beter blijven zitten en al wennen aan je nieuwe klas dan dat je later alsnog de havo doet. En blijven zitten kost 1 jaar, Van vmbo-t naar havo 4 kost 2 jaar. Dus zitten blijven scheelt een jaar.

Oh? Ik ken genoeg mensen die er bij ons (vwo) 8 jaar over gedaan hebben :’)

Bij ons op school mag je wel gewoon blijven zitten, ook in de eerste wel…