Mag je dit zelf beslissen?

De tandarts die vind dat ik een beugel nodig heb maar ik vind t niet nodig
Mag ik dit zelf beslissen?
Wat moet ik dan precies zeggen?

gewoon zeggen dat je het niet nodig vind xd
maar meestal heeft de tandarts wel gelijk als ie zo iets zegt hoor.

Vast wel? Het zijn toch jouw eigen tanden?

‘Ik wil geen beugel.’

natuurlijk is dit je eigen keuze…de tandarts geeft alleen een goedbedoeld advies.

Volgens mij mag je dat zelf beslissen. Ik zou gewoon vragen of hij denkt dat het echt heel hard nodig is, of dat het wel meevalt.

Oke dankjewel iedereen :slightly_smiling_face:
dit topic kan je sluiten!

Dan zou ik het denk ik ook niet doen. Maar dan moet je dat gewoon zeggen. (:

Natuurlijk wel, het zijn toch jouw tanden

als je wilt een keer een foto posten dan kunnen wij ook zien hoe je tanden eruit zien :stuck_out_tongue:

Natuurlijk mag je het zelf beslissen.
Ik zie dat je 14 bent dus als ik jou was zou ik het maar doen. Nu kunnen die tanden veel gemakkelijker (in kortere tijd) recht worden gezet. Op je 14e is het ook niet heel erg om een beugel te hebben (het is natuurlijk niet mooi, maar heel veel hebben het). Dadelijk ben je 25 en moet je een beugel, nou dan zou je er nog een stuk minder blij mee zijn!

Ik moest dat volgens mn tandarts ook, en ook een kaakoperatie. Maar ik vind vond het ook niet nodig, en heb er geen last van. Dus ik heb het niet laten doen.

Ik zit met hetzelfde probleem, ik had namelijk vorig jaar slotjes gekregen en toen zouden ze er voor de zomervakantie uit gaan. Niet dus. Een paar afspraken voor de zomervakantie vertelde de ortho me dat ik onderslotjes zou kunnen krijgen omdat mijn onderkaak ‘niet perfect’ is/ Ik heb volgende week een afspraak waar ik mijn definitieve beslissing moet laten weten, het is helemaal aan mij en mijn ouders om te beslissen of ik onderslotjes wil of niet, maar ik denk dat ik ze er gewoon uithaal.

Ja dat mag je zeker zelf beslissen… Maar kan je niet beter eerst de reden vragen waarom je een beugel moet? Ik had namelijk redelijk rechten tanden voordat ik de beugel kreeg maar ik moest een beugel omdat ik anders later gebitklachten kreeg…(in tandvlees bijten met ondertanden etc) en moest stoppen met nagelbijten… halleluja nu vind ik het maar onsmakelijk als iemand dat doet ;p

Kun je geen foto van je tanden maken?
Kunnen we wat beter oordelen xD

Ik zou vragen of de tandarts het zegt om cosmetische of om medische redenen. (Soms kunnen scheve tanden heel slecht voor je mond zijn)