Mag ik onder de zonnebank?

Ik hoop dat iemand die er verstand van heeft mij kan helpen:

Ik ben van plan om vanavond onder de zonnebank te gaan, maar na net wat informatie te hebben opgezocht ben ik er niet meer zo zeker van.
Ik las namelijk op bijna alle sites die ik bezocht heb dat huidtype 1 niet onder de zonnebank mag

Huidtype 1 Verbrandt zeer snel, wordt niet bruin.
Is meestal een zeer lichte huid, vaak met sproeten,
heeft rossig of lichtblond haar en blauwe ogen.

Huidtype 2 Verbrandt snel, wordt langzaam bruin.
Is meestal een lichte huid,
heeft blond haar en lichte ogen.

Deze 2 beschrijvingen heb ik gevonden.
Ik zelf heb duidelijk rossig haar, een lichte huid en sproeten in mijn gezicht (niet éxtreem veel) en grijs/groene ogen
Als ik onbeschermd de zon in ga verbrand ik na een kwartier (wat ik dus nooit doe haha) maar op een gegeven moment krijg ik echt wel een kleurtje.
Ik heb dus de uiterlijke kenmerken van huidtype 1, maar qua zonnen lijk ik meer op huidtype 2.
Nou las ik dat je als je huidtype 1 hebt gewoon niet onder de zonnebank mag, omdat het veel te schadelijk is. maar welk huidtype heb ik nou eigenlijk? het lijkt of ik een mix van beiden ben ofzo, maar kan ik dan wel of niet onder de zonnebank?

Er bestaat ook zonnebrandcrème voor onder de zonnebank? En dan gewoon heel kort? Als je per se wilt.

Wat wordt er gezegd bij Huidtype 2?

Ik weet het niet, maar voor de zekerheid zou ik het niet doen!

ik heb huid type 2
maar ik heb pikzwart haar en hele donkere ogen.
Klopt dus niet veel van :stuck_out_tongue:
als je het dan toch wilt, indd goed insmeren en kort doen!

Het is niet dat ik perse bruin wil worden maar mij werd laatst aangeraden om er 10 minuten onder te gaan, een paar keer, zodat mijn huid alvast aan de UV stralen zou wennen voor de zomer. Of zou dat onzin zijn?

Ik heb ook een mix. Lijkt me het verstandigst het niet te doen want uiteindelijk schommel je tussen 1 en 2.

Zonnebank is vaak veiliger dan zon want het filtert shcadelijke straling die de zon niet filtert ofzoiets…
als je niet heel kort onder de zonnebank kan zou je dus ook niet in de zon kunnen gaan ofzo ?

ik weet niet hoe oud je bent maar ik had gelezen dat je 18+ moet zijn

Nee, mag niet joh.

je zou het kunnen doen, maar het lijkt me niet verstandig. ik weet niet hoe oud je bent, maar het is sowieso schadelijk voor je huid.

het is bij veel zonnebanken 18+

Maar ik zou niet gaan. je kan nu toch buiten liggen is nog veel leuker…

Ik zou het niet doen, zeker niet in deze tijd van het jaar!
Het is nu lekker weer (oké, vandaag even niet… maar binnenkort wel weer!), en het is natuurlijk schadelijk. Zelf heb ik een mix tussen 3 en 4, en gebruik de zonnebank weleens in de winter.
Als je het echt heel graag wilt, dan niet al te lang en met een goede zonnebrandcréme voor onder de zonnebank.

als je naar sunday’s gaat… dan kijken ze welke huidtype je hebt met een scan.
en dan stellen ze een gepaste schema voor je samen, welke zonnebank je mag gebruiken, hoe lang je er onder mag enz.
is echt een aanrader!

Staat jou huidtype wel met een zonnebankbruin kleurtje?
Bij rossige mensen met sproetjes en lichte ogen denk ik eerder aan een romen porseleinen huidje, wat erg mooi staat bij die mensen.
Ik weet niet of het zo is bij jou…

ik heb wel duidelijk een roze ondertoon zegmaar, terwijl al mijn vriendinnen een gele ondertoon hebben. Ik weet wat je bedoelt met dat witte porselein huidje maar zo zou ik mijn huid niet omschrijving, is wel iets donkerder
Maar ik ben al overtuigd hihi, ga niet meer vanavond en deze zomer gewoon als vanouds goed insmeren en na 2/3 weken redelijk bruin worden

Idd ik heb ook huidtype 1 en rood haar en als ik bruin zou worden (heb ik een keer gedaan met photoshop) zou dat er echt heel oempa loempa achtig uit zien. Een klein tintje staat nog wel maar ik vind zonnebankbruin echt een no-go…

vind ik ook, er zit een meisje bij mij op school die er echt gebraden uitziet, echt lelijk.
zoals ik al zei wou ik het eignelijk alleen maar om een soort van buffer tegen de zon op te bouwen. Maar ik ga vanavond in ieder geval niet meer
Bedankt voor jullie snelle reacties en adviezen! :grinning:

volgens mij kan je gewoon onder de zonnebank hoor?
als je je gewoon insmeert met zonnebank creme dan ben je ook
weer beschermt…!
moet je het wel speciaal voor de zonnebank hebben!

als je onder de zonnebank gaat ben je niet beschermt door de zon als je dat hierboven mee bedoeld?

want zonnebank bruin is anders als echt bruin dus kan je niet met je bruine huidje lekker in de zon liggen want dan verbrand je net zo hard…!