mag hem niet zien

Hey.

ik ben een meisje van bijna 15 en ik heb een vriend van net 20.
er is alleen een probleem,
van mijn ouders mag ik niet meer met hem omgaan vanwege het leeftijdsverschil.
ik had eerst een tijdje tegen ze gelogen als ik met hem af ging spreken, omdat ik wist dat ze het niet goed zouden vinden.
ik zei gewoon dat ik naar een vriendin ging maar dan ging ik dus naar hem.
Maar op het gegeven moment hadden ze door dat ik zat te liegen.
Dus ik had ik alles maar verteld, wat ik van mezelf erg dapper vind omdat ik het echt niet durfde.
Toen hebben ze me dus verboden om met hem om te gaan, en ze dreigden zelfs als ik het wel deed dat ze aangiften gingen doen.
Maar ze weten helemaal niks van hem.
Ik heb nu toch weer een paar keer met hem afgesproken en dat weten mijn ouders ook.

Het beste is natuurlijk om gewoon niet meer af te spreken dus, maar dat kan ik echt niet aan, en mijn vriend ook niet.
ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
kan iemand mij helpen of advies geven?

Misschien dat je vriend een keer naar jou toe kan komen, dan kunnen je ouders hem ook leren kennen en denken ze er misschien wat anders over?

reageer maar even via dit forum,
maar mijn ouders willen hem echt niet thuis over de vloer hebben.
ze verbieden me het gewoon omdat ze het echt niet normaal vinden ofzo,
ik heb er ook wel eens over nagedacht van kan hij niet gewoon langskomen?
maar dat willen ze gewoon echt niet hebben.

ik weet echt even niet wat ik moet doen.

Tsja, wat ik zou doen is idd ervoor zorgen dat hij een keertje aanbeld als je ouders er ook zijn, en misschien zien je ouders dan wel in dat het een hele aardige jongen is…

Maarja, ik weet natuurliijk niet hoe streng jouw ouders zijn, maar ik weet wel ongeveer hoe streng ouders kunnen zijn… En als jouw ouders echt extreem streng zijn en bijvoorbeeld gewoon de deur dicht gooien in zijn gezicht als hij aanbeld, dan zou ik niets anders weten dan gewoon met hem in het geheim blijven afspreken…
Succes!

hm ja, ik zou hem inderdaad wel eens aan kunnen laten bellen, haha toevallig.
maar inderdaad mijn ouders zijn heel erg streng, maar ze zullen echt niet de deur dicht knallen.
maar hij heeft ook een rode bmw, aangezien hij een goede opleiding heeft en veel werkt.
En dat geeft meteen al een verkeerde indruk, maar omdat iemand een bmw heeft hoeft hij toch nog niet meteen slecht te zijn?

Ik ken het probleem, meis. Ik denk dat er niets anders op zit dan gewoon naar je ouders luisteren. Ik weet zelf hoe erg de gevolgen kunnen zijn. Maar daar mag je me een pb over sturen ofzo.

mmmh das wel kud, ik bn ook 15 en mijn ex was ook 20…
mijn ouders vonden dit nooit een probleem mocht ook gewoon bij hem slapen enzo, misschien moet je er gewoon een keer echt goed met je ouders over praten, als je hem echt heel leuk vind zien je ouders dat vast wel als je over hem praat, en als je gewoon zecht dat het echt een hele leuke jongen, zonder rare bedoelingen kunnen je ouders het je toch eigenlijk niet verbieden?:blush:

^ Geloof me, ouders kunnen alles. Ze hebben mijn relatie met mijn ex even voor me verpest.

Ik zou eigenlijk naar je ouders luisteren.

Ja maar zoals ik uit het verhaal opmaak kennen ze hem eigenlijk niet echt, ik vind dat ze hem wel een kans moeten geven, omdat ze anders ook niet kunnen oordelen.

daar ben ik het inderdaad ook mee eens.
ik geef toe, er zit wel 6 jaar verschil tussen, maar ik gedraag mij veel ouders en hij zich veel jonger.
ik vind dat er geen rede is om het te verbieden, ze kunnen hem toch ook gewoon een kans geven?

Soms willen ouders dat niet, ik zou er gewoon naar luisteren tenzij je een verkankerde relatie met je ouders over hebt voor je vriendje.

@Nanobite Nou sorry, maar dat heb ik er wel voor over als ik echt verliefd ben. Mijn ouders vonden het ook niet goed dat ik met deze jongen ging (omdat ik volgens hen al teveel vriendjes heb gehad…) maar ik heb doorgezet en nu na een tijde accepteren ze het gewoon.
Ik ben onwijs verliefd op hem en hij op mij en ik kan echt me zekerheid zeggen dat ik nog heel lang met hem samen zal zijn. Dat geef ik niet op voor mijn ouders…
Het ligt natuurlijk aan hoe oud je bent enz, maar praat er gewoon goed met hen over en als ze echt te ver gaan…schakel je jeugdzorg in.
Een vriendin van mij had ook ouders die veeeels te ver gingen (haar onterven enz.) maar daar heeft ze toen een gezinspsycholoog bijgehaald enz.

Ik zou het gewoon proberen. Ik geef zelf iniedergeval niks op voor mijn ouders. Het is mijn leven, mijn vriend is een hele normale jongen die nog nooit iets slechts heeft gedaan…dus als ze dat niet accepteren, is het vervelend voor hen…maar dan accepteer ik hen niet meer haha :stuck_out_tongue:
Je moet zelf maar even je belangen afwegen…vindt je de relatie met je ouders belangrijker? Praat er dan met hen of iemand anders over…

^^ waar slaat dat op?
als zij nou eenmaal gek en verliefd is op die jongen… gun je je dochter dat toch?
Ik zou met je ouders praten, desnoods met hem erbij

Nou ja, ik was écht verliefd op hem maar ik wil daar niet te diep op in gaan. Maar als je ouders je op alle mogelijke manieren verbieden contact te zoeken met die jongen, gaat het echt niet meer. Mijn ouders hebben ook gedreigt met aangifte en ik denk dat als je echt van een jongen houd, dat je hem dat dan bespaard.

@SomethingWicked Mee eens…maar ja, sommige ouders accepteren sommige mensen niet…een vriendin van me had een vriend met een donkere huidskleur en dat accepteerden haar ouders niet ^^

Lullig… maar ik vindt dat ze ook aan hun dochter moeten denken
misschien verandert dat, als ze hem gezien hebben

Dat het bij jouw is gebeurt, hoeft niet te gebeuren bij haar
Heel gemeen en fout wat je ouders deden… sorry

uhm juist? nog nooit verliefd geweest?

nouja van mijn ouders mag ik dus niet met hem omgaan omdat hij te oud voor mij is ofzo, en hij heeft een bmw, dat vinden ze raar.

en als ik dat wel doe, zijn ze inderdaad misschien zo gek te krijgen dat ze aangiften gaan doen, ze weten inmiddels ook zn achternaam…
maargoed,
dan mag ik de rest van mijn leven niks meer, ze bellen nu ook overal naartoe voordat ik ergens heen ga en blabla.