Mag gewoon helemaal niets...

Hallo Dames,
Ik weet dat jullie hier niks aan hebben maar ik moet het toch gewoon even kwijt.
Ik mag dus echt helemaal niets van mijn ouders zo mag ik niet naar buiten: Naar de stad, Gewoon NIET het huis uit zonder een van mijn ouders.
Mag zelfs niet bij vriendinnen thuis komen… laat ze maar hier komen zegt me vader dan. Heb nog nooit bij iemand gelogeerd en het klinkt misschien echt heel erg onverdreven maar kan er soms gewoon niet meer tegen. Al mijn vriendinnen ben ik al bijna kwijt omdat ze weten dat ik toch nooit ergens naar toe mag. En ik schaam me zo erg om het te vertellen…

Heeft iemand het zelfde probleem? Ik heb echt het gevoel dat ik gewoon de enige in de wereld ben met dit probleem.

Geen lullige opmerkingen a.u.b

en hoe oud ben je?

Heeft het met je geloof/cultuur te maken?

Sterkte!

klinkt helemaal niet overdreven!
je bent zestien jaar!
heeft het idd met je geloof of cultuur te maken?
niet dat het dan normaal is maar als het daarmee te maken heef tben ik bang dat je er niks aan kunt doen.

Ja mijn ouders zijn islamtisch…

idd hoe oud ben je / iets met je geloof ofzo te maken?
Vraag waarom je nou nooit naar buiten mag, en wanneer het dan wél mag, misschien vinden ze je wat jong?

woohw echt vervelend :frowning_face: kun je niet eens met ze gaan praten? of het het in een brief zetten ofzo? michien kunnen ze het dan uitleggen, of kunnen jullie afspraken maken (dat je altijd je mobiel aanlaat als je weg gaat ofzo)
Sterkte :four_leaf_clover:

Ik weet niet hoe dat precies zit met het islamitische geloof, maar ik weet wel dat het erg streng is. Ik heb geen idee wat je er tegen kunt doen, hopelijk draaien je ouders een beetje bij…

Ik ben 16.
Ze zeggen dat het gevaarlijk is buiten
dat er rare mensen zijn. En ze zijn bang dat er iets met me gebeurt…
Waarom zijn zij de enige die dat denken, en daarom hun kind gewoon dood ongelukkig maakt…

-

Dat vind ik lief van je.
Ik geef het geloof ook nergens de schuld van…

Ik wil gewoon ook leuke dingen kunnen doen met mijn vriendinnen en niet altijd smoesjes moeten bedenken.

Oke ik weet niet veel van dat geloof af ofso, maar hebben je ouders dan niet door dat je zo ongelukkig bent? Of laat ouders van je vriendin eens met je ouders praten dat jij bij ze kunt logeren, en dat de ouders gewoon thuiszijn en heel veilig enzo misschien?
Wel lastig :frowning_face: sterkte

-

Ik moet helaas zeggen dat je er bijna niks aan kunt doen. Ken ook Islamitische meisjes die ook niet weg mogen. Wat echt niet te begrijpen valt want hun broers delen hun bed met elk meisjes waar te neuken mee valt. Ik vind dat je naar GGZ moet en een gesprek met je ouders erbij moet krijgen. & als het niet helpt je overplaatsen naar een pleeggezin. Nou niet denken dat ik je verkeerde dingen aanleer of iets dergelijks, maar meid je hebt een leven en in je volgende fase dat je uit huis gaat heb je een man die waarschijnlijk ook alles over je te zeggen heeft. Je hoort niet te eindigen als een groentje die niet eens wist hoe de overkant van haar straat uitzag!

Ik wens je heel veel sterkte!

Jeetje zeg! Jij hebt precies hetzelfde als mijn vriendin, ik bel der al zovaak op om naar buiten te gaan, maar dan zegt ze steeds dat het niet mag van der ouders etc. Als het echt zo levensgevaarlijk was, zie je niemand buiten, kan je net zo goed jezelf vastbinden in je bed.=.=

Misschien ineens extreem hun vertrouwen winnen met iets?

Of ga anders ‘chanteren’. Dus niet meer met ze praten/je kamer opruimen/aan tafel eten etc als je niet naar buiten mag.

Vooral dat niet praten moet je eens proberen :]

Het heeft niks met het geloof te maken hoor?
Ze zijn gewoon bang dat er iets met mij gebeurt lastig gevallen/aangerand/verkracht

ontzettend boos worden, weglopen en daarna weer terugkomen en dan zeggen ‘zie je wel dat ik niet dood ben!’

ik weet het niet, maari k zou hier zelf echt heeel nijdig van worden, een ehh ‘goed gesprek’ met je ouders kan helpen, of iets met de ouders van je vriendinnen, kunnen ze zo iets regelen?

als je nog een vriendin hebt laat die dan thuis bij jou komen, en laat die kennis maken met je ouders… dan kun je evt een keertje afspreken dat die ouders even op de koffie komen … dan kunnen jou ouders zien dat het heel normaal is bij die mensen en mag je misschien wel bij je vriendin komen. Je moet zoiezo klein beginnen. als je bij je vriendin mag afspreken … ga je ook een andere vriendin voorstellen enz. neem altijd je mobiele telefoon mee en zeg dat als er iets gebeurt je meteen zal bellen. en je nooit alleen in het donker enz. naar huis zal fietsen. en dat je altijd laat weten bij wie je bent en waar je bent … misschien heb je hier iets aan… Ik zou iig een keertje met je ouders gaan praten…

Je ouders bedoelen het waarschijnlijk heel goed omdat ze je willen beschermen. Je kunt proberen ze ter vertellen dat je ouder wordt en dat je het een beetje te ver vind gaan. Misschien kun je af spreken dat als je ergens heen gaat je ouders je er helemaal heen en terug brengen en dat je altijd je mobiel bij je hebt? En mag je wel met andere islamitische meisjes logeren?