Mag geen lenzen (meer)

Ik heb nu zo’n 1,5 jaar lenzen. Ik draag ze niet dagelijks, omdat het al vanaf het begin geklooi is met hoofdpijn/pijn met indoen. Ik heb nu verschillende opticiens, lenzen en vloeistoffen geprobeerd, maar het blijft klooien. Afijn; nu kreeg ik gister te horen dat ik waarschijnlijk beter geen lenzen kan dragen omdat mijn ogen er ‘gewoon’ niet goed tegen kunnen. Nu is mijn sterkte niet dermate slecht dat ik dan maar voor altijd mijn bril op moet (- 1 en - 0,75) maar ik vind het wel vervelend. Vooral omdat mn ogen waarschijnlijk nog wel achteruit gaan omdat mijn ouders ook allebei erg slechte ogen hebben.

Zijn er meer meiden die dit hebben? En hoe doen jullie dat? (gewoon geen bril dragen, toch lenzen indoen of altijd je bril maar op?)
Ik vind het zo vervelend omdat ik mezelf met bril helemaal niet zo leuk vind.

misschien kun je anders nachtlenzen, dan heb je er overdag geen last van?

Ik heb zelf ook al een paar jaar lenzen, maar heb ook alleen maar gezeur… Maar niet met hoofdpijn, ze zijn gewoon elke week ontstoken etc. Sinds een paar weken heb ik een nieuw merk lenzen en die werken echt super bij mij! Het zijn 2 weken lenzen, waarschijnlijk heb jij ze al geprobeerd?
Ik heb ook vaak mijn bril op, en ookal staat het leuk, ik vind het verschrikkelijk irritant! dus ik begrijp helemaal dat je het vervelend vind…
Ik wissel dus een beetje af, maar de laatste tijd doe ik steeds speciale oogdruppels in als het irriteert en dat werkt wel.

en als je jezelf met bril niet zo leuk vindt, zou je dan niet naar een ander model bril gaan kijken? :wink:

2 weken lenzen heb ik nog niet geprobeerd! Zal ik volgende keer bij de opticien eens naar vragen. Ik heb gister nieuwe daglenzen meegekregen om het te proberen. En dat was met indoen ook al vervelend, maar ik ga het toch maar proberen.
En een nieuwe bril wil ik wel, maar heb even geen geld :[

Ik heb ook een minimale sterkte alleen dan met +1 en -1 (ja hoort niet ik weet het) en ik draag alleen mn bril als ik hem nodig heb/er last van heb of een beetje wazig of moe zie… Zoiets kan je ook proberen en er zijn tegenwoordig zoveel verschillende monturen dat er misschien wel eentje bij zit die je wel leuk vind staan bij jezelf (:

Mijn opticien zei dat van de mensen die dezelfde klachten hadden als ik, 95% er geen last meer van heeft met deze lenzen. Dus ik zou het zeker proberen! Ze hydrateren meer ofzo ;p
Succes ermee!

Ik heb dat ook, maar dan met droge ogen. Ik krijg vaak al rond 12 uur hele droge ogen en moet heel de tijd knipperen, alleen dat werkt niet.Oogdruppels werken maar 2 minuten ofzo als ik ze indoe. Alleen mijn opticien helpt me niet zo goed. Toen ik de 1e keer met die klacht kwam gaf ze me druppels en toen die niet werkten kwam ik terug. En ze ging kijken naar mn ogen en ik moest eigenlijk zelf voorstellen om een ander soort lenzen te nemen, maar die waren nog erger. Dus toen ben ik maar gestopt. Ik heb nu wel nog wat daglenzen en die draag ik ongeveer 1 keer per week, wel met pijn. Ik vind het zelf ook erg jammer, maar ach niks aan te doen.

Weet je niet toevallig het merk?

Zo was mijn eerste opticien ook! Echt vervelend. Misschien kun je eens ergens anders informeren?

dubbelll

Op het doosje staat: Acuvue oasys, brand contact lenses, with hydraclear plus.
zelfs UV blocking! haha

Daarvan heb ik nu daglenzen! Dus zal wel beetje hetzelfde zijn xD Ook met uv-blocking, yay

Ik heb ook lenzen, al een lange tijd en ik heb nooit problemen ermee. je moet lenzen hebben die luchtdoorlatend zijn (ofzoiets ik weet niet precies maar de opticien zij zoiets ooit haha) ik heb lenzen van: Clariti :silicone hydrogel lenses for healthy eyes staat erop, wel prijzig maar dat zijn denk ik de meeste lenzen als je gewoon bij een goede opticien zit en het is heel prettig ik kan ze erg lang inhouden zonder problemen.

dubbeeel

Ik heb ook lenzen gehad die ik na 2 jaar dragen niet meer kon dragen. Kreeg namelijk constant ontstoken ogen wanneer ik lenzen droeg. Ik kon niet mijn lenzen uitlaten en geen bril opdoen omdat ik -7,50 en -8,00 had. Toen heb ik een jaar/anderhalf met een bril gelopen en heb uiteindelijk mijn ogen laten laseren.

Van wat heb je dan precies last? Ik kon eerst ook niet tegen lenzen, maar toen ben ik hydraterende lenzen gaan gebruiken en ik heb geen last meer (:

Bij de eerste lenzen die ik had (van eye wish) kreeg ik heel erg hoofdpijn, en dan vooral achter mijn ogen.
Bij de lenzen die ik daarna kreeg ging het in het begin goed, maar later leek het net alsof ik met een naald in mijn oog zat te prikken met het indoen, dat trok na ongeveer een half uurtje weg, en dan kreeg ik na 4/5 uurtjes ook hoofdpijn.
Nu heb ik dan weer andere lenzen, en daar heb ik ook pijn met indoen, maar ik heb ze nog niet zo lang gedragen.

Het klinkt alsof je niet de juiste sterkte hebt…Te zwaar ofzo! Ik zou je ogen nog eens laten testen bij de opticien.

Maar het klinkt ook alsof je een cilinder hebt (andere bolling van de ogen). Maar ja, daar zullen ze je toch ook wel op getest hebben?!

Ik had ook lenzen maar na een paar jaar ging het echt niet meer. Bleek dat mijn sterkte twee keer zo veel achteruit was gegaan en dat ik ineens een cilinder in beide ogen had (sorry, weet niet goed hoe ik dit moet verwoorden want het is maar vaag), maar dat dus mijn oogbollen een andere vorm hebben gekregen of zo.
Dus nu draag ik maar elke dag een bril, want voorheen ontstoken mijn ogen ook echt veel te snel en was het echte dag wel een gevecht ondanks dat ik graag lenzen droeg.

Ik kan je niet echt helpen denk ik, maar het enige wat je tot nu toe kunt doen is een hele leuke bril uitkiezen die perfect bij je gezicht past!

ik kan ook geen lenzen omdat mijn ogen er niet geschikt voor zijn. vind het af en toe ook zwaar klote, maarja, niks aan te doen. probeer het te accepteren.