Mag geen internet in mijn kamer!

Hee,
ik heb een probleem! Ik mag namelijk geen internet in mijn kamer, ik zit nu altijd in de woonkamer op de pc en moet er om 5uur af omdat mijn moeder er dan ‘‘last’’ van heeft. En als ik haar vraag waarom ik dan geen internet boven mag,dan word ze gelijk boos.
In het weekend mag ik ook niet op de pc.
Ik wil echt héél erg graag internet in mijn kamer ( ik heb ookal een laptop) ik heb zelfs al gezegt dat ik het zelf zal betalen, maar het mag als nog niet.
Weet iemand hoe ik haar zou kunnen overhalen?

En heeft iemand enig idee hoeveel zo een abonnement zou kosten?
(draadloos internet) ik weet namelijk niet wat een normale snelheid is voor internet(mb)

xoxo, :couplekiss_man_woman:

Voor draadloos internet heb je een router nodig. Maargoed, ik weet niet hoe oud je bent, maar mijn broertje en ik mochten vroeger ook nooit internet op onze kamer, die heb ik ook pas sinds een paar jaar. Ik denk dat ik toen 15/16 was zoiets… Mijn vader is vanzelf bijgedraait omdat hij merkte dat we voor school toch wel veel op internet moesten doen etc…

Maar hoe je je moeder over kunt halen weet ik niet, het ligt namelijk ook een beetje aan je leeftijd vind ik…

Ik zou even aan mijn ouders vragen waarom, want dan kan je beter advies krijgen

Ik zie dat je al 17 bent… Had je jonger geweest dan had ik gezegd dat je je aanstelde, maar op je 17e heb je die regels niet echt nodig.
Zijn ze bang dat je anders niet gaat studeren?

Internet gaat via kabeltjes, je hebt max 1 internetaansluiting per huis nodig.
Misschien weten je ouders wel niet hoe ze een aansluiting kunnen maken op je kamer? Dat kan best namelijk.

Je bent bijna 18 dan kan je zelf een computer kopen. - zo moest ik dat ook doen-

Je kan bij t-mobile en hi etc ook van die internetabbo’s nemen moet je even op die sites kijken of langs de winkel gaan! Daarom kan je dan overal waar je maar wilt op internet…

Ik ben 19 en mag ook geen internet op mijn kamer (/
Boeie, vind het niet eens erg, zo vaak zit ik er ook niet op. Bij heel veel resaurants kan je gratis internetten (áls je een laptop hebt), maargoed, daar heb je niet zoveel aan.

Het kan zijn dat jullie een router hebben met maar 1 aansluiting (waar dan dus de pc onder op zit) dan zou je deze moeten vervangen door een met meerdere aansluitingen en een kabel naar boven leggen of een router waar draadloos op zit. Je hebt geen extra abbo nodig :slightly_smiling_face:

Ik mocht het eerst ook niet. Omdat mn moeder bang was dat ik dan altijd boven zou zitten. Maar toen ik het eenmaal had, bleef ik toch beneden. Het nu soms wel handig met de laptop. Leg je moeder uit dat je internet nodig heb voor school? en dat je soms ook huiswerk NA 5 uur moet maken?

Als ik later een kind heb, mag die ook niet zomaar internetten waar ik het niet kan zien.

Laat haar eens meekijken met alle sites die je bezoekt. Zodat ze kunt zien dat je niet op vieze chatsites zit.
Je kunt ook altijd nog voorstellen dat ze -wanneer jij internet boven mag- altijd in jouw geschiedenis kunt kijken (misschien zelfs msn gesprekken? Das wel privé, maar ach… je moet er iets voor over hebben)
Als je een stiekem achter je pc/laptop zit begrijp ik die keuze natuurlijk.