mag geen hond

Hoi meiden,

ik ben bijna 17 en woon thuis ik heb een konijn maar ik zou ook graag een hond willen helaas mag dit niet van mijn ouders hebben jullie tips?:face_with_raised_eyebrow:

Ik mag ook geen hond en heb een konijn.
Soulmates

Waarom mag het niet?

Als ze nee zeggen kan je er verder niet zoveel aan doen. Je bent 17 en gaat al over een aantal jaar (waarschijnlijk) het huis uit en wat gebeurt er dan met die hond? Je ouders willen hem dus niet en je kan hem ook niet mee nemen.

Ze zeggen we willen geen hond en dan zeggen ze wettelijk gezien mag hij niet mee op vakantie dit heb ik uitgezocht en dit mag dus wel

… Honden zijn echt niet overal toegestaan.

Maar wel de hond die ik wil in de landen waar me ouders naar toe willen

ik wil de hond juist meenemen

Dat de hond in dat land mag zijn, betekend niet dat hij ook het hotel of op de camping mag.

Ja maar dan heb je je hond mee op vakantie en dan? Ik weet niet wat voor een vakanties jij hebt maar stel je staat op de camping in Frankrijk en wilt een dagje naar een aqua park wat moet je met die hond doen? Of een dagje naar een pretpark/strand/shoppen daar mag die hond(vaak) niet mee.

Maar je ouders zullen vast wel meer redenen hebben?
Heb je al gekeken naar wat een hond kost? En niet bij aankoop, maar ook als hij echt van jullie is.
Dan komt er nog een training. Je moet hem 3x op een dag uitlaten.
En op vakantie gaan, willen je ouders de hond dan wel mee hebben? Dan moeten ze nog oppas voor hem regelen.
En dit lijkt weinig, maar het gaat je echt wel heel veel tijd kosten en dan is het nog niet alles.

Mee nemen op kamers? Terwijl jij de hele dag naar school gaat, werkt, leuke dingen doet zit je hond op een kleine kamer dat vind ik echt zielig. Een vriendin van wilde ook haar hond mee nemen maar ze kon nooit weg omdat ze die hond moest uitlaten ze heeft hem uiteindelijk weg moeten doen.

Bedankt zijn er nog meer tips

Ik snap precies dankzij jou reacties waarom jou ouders geen hond aan willen schaffen.

Nee er zijn niet meer tips. Je kunt ze niet dwingen om voor jou een hond te kopen.

Over een paar jaar ben je er blij mee, een hond vormt een enorme beperking als je op jezelf woont en eens ergens anders wilt slapen/een wereldreis wil maken/langer dan een paar uur van huis bent…

dankjewel

Om het toch niet te willen of ouders overhalen

Ik wil(de) zelf altijd dolgraag een hond. Dat mocht niet maar ik mocht wel een kat. Hoewel ik m’n kat onwijs leuk vindt, merk ik toch dat mijn ouders juist de personen zijn die het meest voor haar zorgen. Ook omdat ik zelf erg weinig thuis ben.
Ik ben inmiddels 19 en heb me er bij neer gelegd dat ik geen hond mag en ik snap mijn ouders ook. Omdat ik weinig thuis ben kan ik hem/haar nauwelijks uitlaten en zullen alle klusjes op mijn ouders terecht komen.
Ook ga je waarschijnlijk, zoals al gezegd is in dit topic, over een tijd op kamers. Je zult dan helemaal niet veel thuis zijn (studeren, uitgaan, leuke dingen doen?) en daarbij is het 9/10 keer niet eens toegestaan om een hond mee te nemen.

Wacht nog een paar jaar voordat je je eigen huis hebt, een vaste basis, je eigen inkomen etc en beslis dan of je een hond neemt.