Mag een winterjas strak zitten?

Ik heb twee dezelfde jassen gepast van H&M in twee maten. Als ik hem pas met een dikke/warme trui eronder zit maat 40 goed en maat 38 wat aan de strakke kant. Als ik er iets dunners onder doe, dan is maat 40 juist weer best wel ruim en zit maat 38 gewoon goed. Welke moet ik nou nemen? De kleinere maat tekent wel iets mooier af vind ik (het is zo’n jas met een ceintuur). Advies?

Ik vind het altijd mooi als een jas een beetje strak zit.

Als het waar is wat ze zeggen dat het ontiegelijk koud wordt deze winter dan wil je echt wel een dikke trui eronder.

Maatje 40 dus gewoon doen.

Gewoon wat voor jou het lekkerst zit, en je het beste lijkt? Het lijkt mij echt niet fijn als het te strak zit, maar als dat voor jou geen probleem is, dan kan je ook die nemen.

Ik zou dan de maat 40 nemen, H&M jassen zijn over het algemeen niet zo heeeel warm en we schijnen een forse winter te krijgen.

40, je moet winterjassen eigenlijk altijd groter kopen omdat je van de winter gewoon dikke truien aan doet.

ik doe altijd een maat te groot, omdat ik er altijd wel truien of sweaters eronder draag. zou me niet echt fijn lijken als je dan een trui draagt en dat je jas niet meer dicht kan :'D

Ik doe ook meestal een maat te groot omdat je er dikke truien onder aan doet maar er moet wel vorm in blijven zitten. :grinning:

het is wel zo handig dat je een dikke trui eronder aankunt.
ik zou dus de grotere nemen.

Zoveel mensen lopen in een te kleine jas… het ziet er vreselijk uit. Ik heb normaal in kleding maat 38 en neem dus mijn jassen vaak in maar 40. Ik vind het er zo slecht uitzien als het bv. helemaal strak zit bij je borsten… zo hoort een jas echt niet te zitten.

liever iets te groot dan iets te klein…

waarom zou dat niet strak mogen zitten .

^anders lees je de reacties hierboven even :'D

ik heb een kei strakke jas ik kan mijn armen geeneens op en neer doen. strak is juist mooi zo mega ruim vind ik lelijk sorry

40 :slightly_smiling_face:
Je doet er sowieso nog truien onderaan!

Als je die 38 aan hebt met een dikke trui en je doet je armen omhoog, trekt ie dan?
Als je in fietshouding je armen naar voren doet in maat 38, zit ie dan strak? trekken de mouwen?

Ik denk dat 40 idd dan iets te groot is. Met dragen zal 38 ook iets wijder worden denk ik.

Ik zou een die niet te strak zit kopen want er moeten ook nog dikke kleding onder kunnen

Ik zou 40 nemen, het wordt een hele strenge winter en dan wil je echt wel een dikke trui aan onder je jas. H&M jassen zijn nou eenmaal niet zo warm.

ik zou maat 40 nemen als je in de winter vaak truien en vesten aan hebt. een winterjas is altijd wel wat boller dus ik vind dat ie best ruim mag zitten.