mag dit?

Hi,

Ik heb al n paar jaar een erg ingewikkelde en rotte thuissituatie,
Maar na vandaag zat ik te denken of je hier aangifte voor zou kunnen doen

• dreigen te slaan evt. met een vuist voor je gezicht
  • hoog tegen je aan staan (domineren??) :’)
  • schoppen/slaan
  • met spullen naar iemand gooien
  • iemand naar buiten gooien
  • hand met dwang onder bloedhete kraan stoppen

Ben erg benieuwd…

Vallen een van deze situaties onder huiselijk geweld?

Ik denk wel dat het huiselijk geweld is, maar denk niet dat aangifte de oplossing is

Tuurlijk valt dat onder huiselijk geweld, vooral die 2e en 3e.

Ja, maar pas om met zulle dingen. Als je minderjarig bent en je gaat dit soort dingen vertellen kunnen er echt grote dingen gebeuren die je zelf miss ook niet leuk gaat vinden.

Ja het valt zeker onder geweld. Jeetje, ik schrik er echt van!
Alleen weet ik niet of aangifte een goed idee is zoals hierboven gezegd word.

Wat bedoel je precies met de laatste zin? :slightly_smiling_face:

geestelijke mishandeling is ook mishandeling

de gevolgen van het melden, dus jeugdzorg etc en ik het ergste geval uit huis plaatsing (nog niet te spreken over de reactie van je ouders en evt. wraak)

Dat kan echt niet, zo snel mogelijk iets aan doen!

Ik liep al bij jeugdzorg vanwege traumas in t verleden. En jeugdzorg heeft me idd eigelijk nog nooit geholpen :frowning_face:

Daar moet zo snel mogelijk iets aan gedaan worden, maar denk er wel aan dat ouders/verzorgers wraak kunnen nemen op jouw melding.

Er zijn wel eens van die spotjes op tv, over dat je het moet melden. Misschien kun je het beter via zoiets doen dan dat je direct aangifte doet? Of misschien de kindertelefoon (geen idee of dat nog bestaat, overigens, en voor welke leeftijd dat is enzo).

Ja nu je t zegt, die reclames… goed idee, zal dr ns naar kijken…

same here. Dreigen met slaan, uit huis geduwd worden, ben wel eens in me gezicht getuft, ijskoud water over me heen, aan mijn arm meegesleurd worden, blauwe plek tot gevolg. spullen richting me hoofd gehad, dreigend tegenover me staan met een bijl in de hand. en zo kn ik nog wel ff doorgaan ja.

Wow vooral die laatste… Sorry dat he zulke dingen moet mee makrn thuis. Ik heb thuis ook zo geleefd, ik woon nu niet meer bij mn moeder gelukkig. Vooral toenniknklein was was het rg, slaan, schoppen, onder een ijskoude douche, mn hoofd onder de kraan doen tot ik bijna geen luckt meer kreeg, dingen naar me gooien, slaan met voorwerpen. Iknhoopndat niemand huiselijk geweld hoeft mee te maken en ik hoop echt het beste voor je, sterkte <3

Dit valt duidelijk onder huiselijk geweld! Bel alsjeblieft zo snel mogelijk naar iets of iemand die je kan helpen, dit kan echt niet.

Ik ga inderdaad eens zoeken! Thnxx!

Wat de rest zegt!
En kindertelefoon bestaat nog, je kunt ook chatten op de site http://www.kindertelefoon.nl/

Ja probeer hulp te zoeken ipv aangifte te doen eerst. Anders kunnen ze je idd uit huis plaatsen en ben je straks ook weg uit je vertrouwde omgeving met school vrienden etc.
Weet niet of je nog familie hebt waar je misschien even terecht kan eventueel?

dat is echt heftig!
probeer eerst hulp te zoeken voordat je aangifte gaat doen ( kindertelefoon.nl? )