mag dit als handbagage??

binnenkort ga ik voor vier maanden naar de nederlandse antillen, nu heb ik al op de klm site gekeken naar de handbagage-regels… maar ik kom er niet helemaal uit
daar staat dat je 1 stuk handbagage mee (max 115 cm aan afmeting) mag, en een assecoire (kleine laptop, camera, aktetas of handtas)

maar nu wou ik mijn eastpackrugzak meenemen (85cm aan afmeting)
en dan nog een handtas, maar is deze niet te groot? hij is 35x15x20
(mijn laptop past hier niet in)

ik heb nog nooit eerder gevlogen dus weet niet of ze hier moeilijk over doen!

Wie kan me helpen?

Pfoe, ik denk dat dit niet mag, maar weet het niet zeker.

Ik denk dat dit wel gewoon mag. Maar ik kan je het niet met zekerheid zeggen.

Denk het niet eigenlijk

Ik had dat eerst ook, je moet gewoon bij de douane zorgen dat de ene tas in de andere zit en dan kan je ze daarna weer los van elkaar halen. :slightly_smiling_face:

Je mag maar 1 stuk handbagage meenemen, dus als je een eastpack en een handtas meeneemt mag dit niet. Tenzij je je handtas in je eastpack kan doen of andersom. Qua grootte mogen ze allebei wel (handbagage mag redelijk groot zijn op zich) alleen niet samen. En jaa ze doen er heel moeilijk over :S

Er is maar één ding wat je het best kunt doen: Vliegmaatschappij bellen. Die weten het beter. :")

Je mag niet een rugzak EN een handtas meenemen. Je mag 1x handbagage meenemen.

Ze controleren heel streng op de vluchten naar de Antillen. Die vluchten zijn altijd druk/vol, dus ze letten goed op de extra kilo’s. Je zult moeten kiezen of een mogelijk zoeken om je rugzak/handtas in elkaar op te bergen (handtas in rugzak bijv).

het mag alleen als je het in geheel kan laten worden, dus bijv. die kleine tas in de grote. dat was wat ik afgelopen week op t vliegveld heb gelezen!

Er staat toch: 1 stuks handbagage (dat zou dan een klein rolkoffertje kunnen zijn) EN 1 accessoire (een handtas). Je vliegt niet met El Goedkopica, je vliegt met de KLM, daar kun je iets meer coulance van verwachten.

Mijn zus gaat vaak met vliegtuig en zelf neemt ze een kleine koffer op wieltjes mee die door douane kan en nog een handbagage, (geen idee wat ze allemaal meenemen, meestal is het nutteloze spullen die ze niet gaat gebruiken). Ze stopte de handbagage in die kleine koffer bij de douane. Behalve de laptop, die moet je apart houden.
Mijn zus reist via Dubai, Turkije naar Johannesbrug in Zuid-Afrika. Het is altijd erg druk

Bel KLM op :slightly_smiling_face:.

Mag gewoon toch?

Nee, mag wel in elkaar inderdaad. En ze doen er best moeilijk over, als het er niet inpast, mag het ook gewoon niet mee. 1 geluk dat het er bij mij in paste (:

Nou ik denk dat het wel mag, m’n moeder is vanochtend naar Curacao gevlogen en die had een tas handbagage van 1,5 meter mee ofzo xDDD.

Het gaat niet echt om de grootte van je handbagage, maar om hoeveel stuks je mee hebt. Ik doe vaak een kleinere handtas in mijn rugzak. Dan heb ik mss dat kleine stukje door de douane een propvolle rugzak, maar zodra ik in het vliegtuig zit ‘tover’ ik het om naar twee tassen.

Ik vraag me trouwens af wat ze als accessoire zouden bedoelen. Ik heb ook ooit gereisd met zo’n kleine schoudertas waar echt alleen je portemonnee in past + een handbagage koffertje. Daar werd niet moeilijk om gedaan. Maar als ik echt een handtas van enig formaat zou meenemen (dus groter dan een A6je) dan zou dat denk ik gerekend worden als nog een handbagage.

Je moet hier wel goed rekening mee houden. Als het bij de douane wordt afgekeurd moet je extra betalen voor je tas of je tas gewoon ‘ontdoen’ en dat betekend wss weggooien. In sommige gevallen moet je het ook gewoon wegdoen. Mijn moeder mocht vorig jaar absoluut geen tweede tas mee, ook niet tegen betaling.

ik neem áltijd een eastpakrugzak en een handtas mee, en daar is, bij verschillende airlines, waaronder KLM, nog nooit een probleem van gemaakt. Dat mag gewoon. Er staat namelijk ook “en” en niet “of” :wink: veel plezier!

Dubai ligt nog altijd niet in Turkije, maar in de Verenigde Arabische Emiraten!

Ot: Geen idee eigenlijk, het verschilt per maatschappij wat en hoeveel je meenemen kan. Ik denk dat je, om het zekere voor het onzekere te nemen, het beste even contact opnemen kan met de maatschappij waar je mee vliegt. Veel maatschappijen kan je bijvoorbeeld op Twitter vragen stellen.