madly in love with the best friend of my brother

Heey,
waar moet ik beginnen…
Ik ben 3 maanden geleden onmogelijk verliefd geworden op de beste vriend van mijn broer.
Ik had hem zelf nog nooit ontmoet en toen hij ineens bij ons op de bank zat was ik gelijk verkocht.
Mijn broer had namelijk de sleutel gekregen voor zijn nieuwe studentenkamer. En wij als gezin + zijn beste vriend zouden komen helpen met klussen.

Het lastigste was, was dat ik op dat moment nog in een relatie zat… een relatie waar ik niet echt gelukkig van werd maarja…
De vriend bleef bij ons slapen en dat hield mij al wakker, want hij sliep precies boven mij.
De volgende ochtend bij het ontbijt kon ik mijn ogen niet van hem afhouden, zijn ogen die mij af en toe bekeken…
We vertrokken in de auto; mijn broer, zijn vriend en ik. Ik zat achter in en was als een soort van standbeeld gepositioneerd in de richting van hem. Ik had keiharde muziek op en het enige wat ik zag waren die mooie rimpels rond zijn mond als hij lachte.

We waren aangekomen en begonnen met klussen. De jongens schilderde en ik maakte schoon.
Ik had alleen wel iets nodig, schilderstape. De vriend was hier de baas over en gaf me steeds heel subtiel een stukje tape en keek me (naar mijn gevoel) ook net iets te lang in mijn ogen aan.
het gaf me kriebels, kriebels die ik in mijn eigen relatie nog nooit zo gevoeld had.

Opeens deden we alles samen; meubels verplaatsen, rondlopen en schroeven losdraaien…
Hij lachte om mijn al te flauwe grappen en ik genoot ervan.

Ik werd verliefd, en dat ben ik misschien nog nooit zo snel geweest… Maar het was magisch.

Die avond besloot ik het mijn huidige vriend te vertellen, want hoe eerder dat over was, hoe eerder ik kon uitvogelen waarom iets wel of niet zou werken.

Hij bleek er niet echt mee te zitten, ik ook niet. De vriend van mijn broer was weg, naar huis, uit mijn zicht.
Ik besloot hem toe te voegen op instagram, waarop hij antwoorden.
De momenten dat mijn broer daarna als hij weer eens thuis kwam, zijn naam uitsprak. Lieten me zweven.

Alleen niemand weet dat, in mijn gezin of mijn beste vrienden niet.
ze weten wel dat ik toen der tijd echt als een blok voor hem viel, maar het kon niet.

Kan dit ooit iets worden? Ik weet het niet…
Het is in mijn opzicht heel onmogelijk, maar is het ook niet zonde om niet eerst te kijken of het wel kan. Om misschien nog jaren te wachten en te hopen dat het gevoel hetzelfde blijft.
Hij is namelijk 19 en ik ben bijna 16. Ik zit op de middelbare school en hij studeert al.
Niet de juiste omstandigheden voor misschien mogelijk meer?
Ik vroeg me gewoon af of er misschien mensen zijn die mij wat advies kunnen geven!

Heeey!

Ten eerste, niets in onmogelijk!

Ten tweede, pas wel op. Het blijft een vriend van je broer dus dat kan vooral voor hem vervelend zijn, maar zeker ook voor jullie als jullie ooit iets worden en daarna weer uit elkaar gaan. Als hij dan nog steeds zo goed bevriend is met jouw broer dan kom je hem nog overal tegen, da’s ook niet alles. En natuurlijk is het ook niet zo raar als je broer het niet heel chill vindt.

Verder denk ik dat je het eerst even moet aankijken, het kan een korte bevlieging zijn en dan is het zonde als het ongemakkelijke situaties veroorzaakt tussen hem, jou en je broer. Als je hem over een tijdje nog steeds zo leuk vind, kan je wat met hem flirten enzo, maar take it slow!

Denk goed na, en succes :slightly_smiling_face:

Vraag zijn nummer via Instagram?

Heb je het nou uitgemaakt met je vriend of niet? Dat zou ik sowieso doen. Verder kun je altijd inderdaad zijn nummer vragen ofzo, maar bedenk je dat niet veel 19-jarige jongens iets moeten van 16-jarige meisjes (en als ze dat wel willen, vraag je dan af waarom) want 3 jaar is geen groot leeftijdsverschil maar op deze leeftijd moet je je nog veel ontwikkelen waardoor het verschil toch best groot is.

Ja ik heb het inderdaad uitgemaakt met mijn toenmalige vriend.
Ik weet zelf ook dat jongens van 19 niet op meisjes van 16 horen te vallen.
Heb er alleen wel ervaring mee, al mijn ex’en waren rond die leeftijd.
Ik hoop dat het gevoel gewoon nog even een jaar of twee blijft, en dan zien we wel verder.
Ik was ook wel van plan om het binnenkort even met mijn broer te bespreken, hij heeft hier ook wat over te zeggen vind ik.

Hoezo nou weer dat ‘en als ze dat wel willen, vraag je dan af waarom’. Het is algemeen bekend dat meiden verder zijn dan jongens mentaal en hierdoor kan het juist een hele goed combi zijn. Mijn broertje is ook 19, maar heeft nu ook een vriendin van 16 en dan past prima bij elkaar ook al studeert hij en is hij bijna klaar en is zij pas net begonnen. Nu zeg ik niet dat dat voor elk stel geld met die leeftijden, maar daarmee bedoel ik wel dat het echt niet raar is hoor.

Ik vind 16 en 19 een prima verschil, niets vreemds aan. Je kunt misschien verschil merken doordat hij studeert en jij nog op de middelbare school zit, maar dat hoeft helemaal niet tussen jullie in te staan. Daar zou ik het dus echt niet om laten. Zolang je het niet probeert, zul je niet weten of dat tussen jullie in komt te staan.

Je hebt gelijk. De meeste jongens van 19 die ik ken(de) zitten (of zaten toentertijd) op de universiteit of hbo en als die met een 16jarig meisje thuis zouden komen, dan zou daar raar van opgekeken worden. Het was niet mijn bedoeling om alle jongens over één kam te scheren. Jongens die wat jonger van geest ofzo zijn zullen het vast beter kunnen vinden met een 16jarige!

Dit verhaal herken ik zo erg, was precies hetzelfde met mij en mijn vriend hahaha. Ik ben even oud als jou en mijn vriend wordt dit jaar nog 20. Ik kenden hem al een hele tijd maar nadat ik een keer uit ging met mijn broer en zijn vrienden en mijn beste vriendin begonnen we met elkaar te praten. Mijn broer zei al veel langer van "Oehoe ik laat jullie wel alleen’’ en dat soort dingen. Maar op dat moment was alles nog gewoon vriendschappelijk. Mijn broer heeft er voor gezorgd dat we wat kregen dus ik had niet het probleem dat hij het misschien wel niet leuk zou vinden.

Maar heb je een goede band met je broer? Anders moet je misschien iets subtiels los laten over die jongen? Misschien dat hij het al door heeft. Want broers zien meer dan je denkt hoor hahaha. Succes :beer: