Made by Carlijn's fotografie! Ik ontvang graag tips!

Hi allemaal!

Ik ben Carlijn van Roosmalen. Begin dit jaar kocht ik mijn eerste spiegelreflex camera (Sony Alpha SLT-A58). Ik heb fotograferen altijd erg leuk gevonden. Toen ik in Oktober 2013 mijn eigen Etsy store opende, wist ik dat het tijd werd voor een goede camera, zodat ik de producten die ik daar verkoop mooi op de foto zou kunnen zetten.

Natuurlijk gebruik ik mijn camera ook graag voor privé gebruik. Mijn oom is fotograaf en heeft mij de basics van het fotograferen kunnen aanleren. Verder probeer ik zo veel mogelijk te leren door veel te lezen op internet en uiteraard door gewoon veel zelf te oefenen.

Het leek me een leuk idee om wat foto’s hier in het forum te delen, omdat ik graag feedback ontvang op de foto’s die ik maak. Ik vind het namelijk erg leuk om te groeien en meer te leren.

Voor het fotograferen heb ik de keuze uit 4 verschillende objectieven. Twee zijn van mijzelf en twee mocht ik lenen van mijn oom om uit te proberen. De foto’s staan hier in het forum in lage resolutie op (max 700 pixels breed) in mijn Facebookalbum: http://goo.gl/mJwvRu kun je ze in iets hogere resolutie vinden.

Ik bewerk mijn foto’s licht na in Photoshop. Meestal zijn dit enkel kleine aanpassingen in contrast en helderheid.

Ik ontvang graag tips over de foto’s, zodat ik kan verbeteren

Ik hoop dat jullie de foto’s leuk vinden!

Groetjes,

Carlijn

Foto’s gemaakt in Maart 2014 - Omgeving van mijn huis (18-55 lens)
1.

Foto’s gemaakt in Juli 2014 - Apenheul (70-200 lens)
4.

Ik vind nummer 4, 6 & 7 echt heel mooi!

Ik vind het over het algemeen heel mooi allemaal!enkel bij foto 2, van de hond zijn de bovenste haren overbelicht. Bij foto 6 vind ik de takken meer op de voorgrond liggen, dat zou ik proberen wegwerken, en de voorste bladeren bij foto 15 in de hoek, mogen ook weg. Verder hele mooie foto’s!

Thanks voor de tips! Ik ga er in het vervolg op letten! :slightly_smiling_face:

heel mooie foto’s!

4 vind ik heel mooi. Het contrast is echt wowie en de blik van de aap is ook heel sprekend.

Dankjewel :slightly_smiling_face:

Prachtige foto’s !

2, 8 en 13 spreken me aan, echt mooi! Bij 7 zou ik het mooier vinden als het hele oortje er op stond X

Erg leuke foto’s!