Macklemore & Ryan Lewis

Ik was stiekem heel verbaasd dat rapper Macklemore en zijn producer Ryan Lewis nog geen topic hadden!
Ze zijn vooral bekend van hun hit ‘Thrift Shop’ en hun klassy ouderwetse stijl. Met ‘Can’t hold us’ veroveren ze nu al een tijdje de feestjes.

Wie ze echter al langer en/of beter weet dat ze naast dansbare nummers ook diepgaande teksten en kritische lyrics rappen. Dit is een van de redenen dat ik dit topic aanmaak, om met jullie hun minder bekende liedjes, die zowel leuk als ontroerend zijn, te delen.

http://freedeskwallpapers.com/wp-content/uploads/2013/05/Macklemore-18.jpg

Macklemore

Real name: Ben Haggerty
Date of Birth: June 19 1983
Genre: Hip Hop/Rap

Ryan Lewis

Real name: Ryan Lewis
Date of Birth: March 25 1988
Genre: Hip Hop/Rap

Hier zijn een paar van mijn persoonlijke favorieten die niet door iedereen gekend zijn.

Same Love (Music video)

And we danced (Music video)

Wings (Music Video)

Otherside ft Fences (Music Video)

Starting over

8 oktoberrrr!!!

Ah finally ik dacht al waar blijven die reacties :stuck_out_tongue:

I weet niet zeker of zijn concert in België al uitverkocht is maar ik zou eigenlijk wel willen zien!!

Ik ‘zag’ hem al op Couleur Café 29 juni. Maar tja kleiner zijn dan 1.60m en naar een festival gaan mixt niet zoo ideaal…
Maar het concert zelf was wel puuur genieten! Hij is AWESOOOMEE♥

Ik vind ze heel vet! Ben echt een grote fan geworden ja (:

Ha, Macklemore is op dezelfde datum als ik jarig :grinning:

En ik ben echt jaloers op alle mensen die hem 8 oktober gaan zien

Ik ben niet echt fan, maar hun liedjes zijn gewoonweg hartstikke goed!

Love song. Over zijn vriendin/verloofde, echt enoooorm lief
Ieder meisje zou dit mogen horen

Love them. Ik heb ze gezien op Best Kept Secret festival enkele weken geleden en het was echt ge-wel-dig! Achteraf was m’n stem volledig kapot… :stuck_out_tongue:

^ Haha dat had ik ook!

Same Love is zo’n mooi nummer! En Wings is trouwens ook heel goed :slightly_smiling_face:

18 september!!! :upside_down_face:

Ik had al heel snel kaartjes voor het eerste concert, was al ‘fan’ van ze voor ze uberhaupt echt doorbraken, vond het wel tof maar zou het ergens wel jammer vinden als ze heel ‘mainstream’ zouden worden.

Ik vind het wel echt super dat same love zo gepromote wordt op de radio nu! Zouden ze in Amerika ook moeten doen! Echt knap dat ze zo’n diepgaand nummer maken over een onderwerp wat daar zo gevoelig ligt.

Ohhh die heb ik live gezien. Maar niet echt mijn ding.

Oh ik vind zijn muziek en attitude zeker wel leuk!

(Is hij trouwens homo? Vanwege die quote met die vlag?)

Ik vind hun liedjes ook kei leuk! :slightly_smiling_face: Can’t hold us is meestal een van de eerste liedjes die ik aanzet als ik muziek ga luisteren.
Mijn favoriete liedjes van hun zijn :
Can’t hold us
Thrift shop
Wing$
Same love

Nee, is denk ik vanwege dat liedje Same love (?) over acceptatie van homoseksualiteit. Hij is t zelf niet, dat zingt (of rapt) hij zelfs in dat liedje.

Klopt, en met de video 'drbij zie je dat ie zegmaar de jongen uit de clip vertegenwoordigd,(die is wel gay)

En t liedje is trouwens supermooooii !

Same love, prachtig liedje met een geweldige betekenis .
Bijzonder voor een rapper, z’n mooie tekst.

Mijn ticket voor 17 september is ook gekocht!! Had ze al op een festival gezien maar stond toen zo ver dat ik zelfs de schermen amper zag (jeeej 1m56!)

Ik kende ze ook al langer, vorig jaar rond deze tijd ofzo? Momenteel valt het inderdaad nog mee que ‘mainstream’ hoewel ik me tussen al die 14jarige swaggers best vreemd voelden :’)
En inderdaad, hun diepgaande liedjes raken mij echt enorm, zeeeer knap dat ze dat kunnen! Want ik ben zelden voor hiphop enz te vinden maar dit woehoooeew