MacBook

-

Waar wil je hem hoofdzakelijk voor gebruiken?

heb een macbook, vind het super! bij Xando (applestore) hebben ze goede service/geven ze goede informatie. apple is voor bijvoorbeeld grafische vormgeving heel fijn. je vader heeft gewoon ervaring met microsoft. ik heb met mac nog nooit een probleem gehad, virus of iets. is met windows wel anders :wink:

Dat komt omdat er voor Mac nog niet zoveel virussen bestaan. Maar dat is aan het veranderen.

-

Dan kun je beter gewoon een laptop met Windows nemen.
Als je de grafische kant op ging dan had je voor Macbook moeten gaan.
Maar voor de normale dingen kun je beter een Windows laptop nemen.
En dat hoeft ook niet zo’n dure Vaio te zijn. (waar wil je voor gaan betalen: de prestaties of het uiterlijk?)

Ik heb een MacBook, maar kan echt niet meer zonder!
Het was eerst wel even wennen omdat, het natuurlijk toch ietsjes anders is, qua besturing. Maar nu is het echt wel veel lekkerder.
Maar ik heb er ook gewoon word enzo voor gedownload, omdat als ik iets voor school moet doen, ik het anders niet op school kan openen. Maar iig bij windows/microsoft kosten alle programma’s toch ook geld?
En voor mac kan je alles ook gewoon downloaden.
Als je een mac koopt kan je er ook altijd nog windows opzetten, niet dat ik dat oooit zou doen!

aah ik heb pas een macbook gekocht goddelijk ding!
maar ik studeer ook grafisch dus.
Voor msn en dat soort dingen kun je beter een windows nemen ook al heb ik echt een hekel aan windows. De software is gewoon allemaal even wennen van een mac.
Het is geen hel! in tegendeel zelfs! het is een veel betere keus dan een windows, maar ik vind een mac te duur om hem alleen maar te kopen voor de dingen die jij der op wilt doen.

-

Macbook.

Mijn vriend is een Apple/Maclover… (hij is ook programmeur dus gebruikt het veel voor zijn werk) anyway, ik heb het gezien en de Macbook is gewoon geweldig… het is echt HEEL erg wennen, want als je wilt selecteren is het ook heel anders, ovnd ik wel ff raar.en zo zijn er meer dingen. maar ik vond het een geweldig ding… alleen weetje het is best een duur ding mijn vriend heeft hem van zijn werk maar je moet dan nadenken waarvoor je hem wilt gebruiken, als je hem niet veel gaat gebruiken zou ik een goedkopere laptop nemen.

Ik zit nu op mijn kersverse (hehe, net een weekje oud ong) macbook, en ik ben verslaafd (en dat is ook niet gezond, haha =P). Hij is zo ontzettend fijn, moest ff wennen aan de software (mac besturingssysteem), maar na een dagje had ik het door. Wat betreft programma’s; je kan zowat alles wat je normaal hebt ook downloaden voor je mac. Ik zelf heb gewoon msn, limewire, word (OpenOffice), etc GRATIS en zonder virussen enzo gedownload. Er zijn namelijk bijna geen virussen voor mac ontwikkeld dus daar heb je ook geen last van (bij windows wel).

Ik zeg: MacBook :grinning:

-

sorry dat ik het zeg, maar dat verhaal van je vader is onzin.
dat hij zegt dat de software klote is, is puur uit gemakzucht. oke, in het begin is het omschakelen moeilijk, maar je went er aan, echt.
En wat xFemkee zegt klopt ook, er zijn bijna geen virussen voor mac. dus je kunt alles downloaden van internet, vrijwel zonder risico.
maar als je het alleen doet voor de dingen die je eerder zei, zou ik het niet doen. ik heb nu een iMac, stapje duurder, maar ik ga een opleiding doen waarbij vaardigheden met dat soort programma’s wel cruciaal zijn voor de toelating.

dus eigenlijk heb je niks aan dit advies x)

Mwjah,
Microsoft gebruikers zijn meestal erg fel en kritisch op de software van Apple/MacBook. Maar omgekeerd is dat ook zo. Tja.

Succes met je keuze :wink:!

Wat ga je voor opleiding doen dan? Ik ga namelijk HBO Grafisch Ontwerpen doen (ben al toegelaten) en vraag me af of een Mac echt nodig is?
Als iemand daar iets over kan zeggen? :grin:

Het is eigenlijk best wel nodig zeker voor hbo. Ik red het niet op een windows.
Maar op een goeie windows zou het ook wel kunnen maar ga er maar van uit dat je alleen maar les zult gaan krijgen op een mac

Nou ja je moet gewoon Adobe CS hebben, en dat makkelijk op een windows laptop.
Maar als je grafisch en multi mediaal bezig bent heb je wel veel werkgeheugen om alles soepel te laten verlopen. Dus geen shared geheugen.
En er moet firewire opzitten.(Mac hebben dit sowieso want firewire is iets van Apple) Dan kun je tenminste contact maken met een Mac.

Als je een macbook hebt en je wilt eigenlijk ook wel eens weer op een windows systeem draaien kun je een parrallel aanschaffen, hiermee kun je switchen tussen mac en microsoft. Werkt superhandig. Mac gebruik ik vooral voor photoshop een microsoft voor msn e.d.

Ja les krijgen we inderdaad op een Mac, ik vroeg me alleen af of het echt nodig is om er zelf een te hebben. Maar een laptop is dus wel echt nodig voor zo’n opleiding? Die heb ik namelijk ook nog niet, en als ik dan toch een nieuwe moet is een Mac wel een slimmer idee ja :grin: