macbook

ik heb een macbook,
nu is die heel errg sloom & wil ff virusscanne.
zit dr een virus scan programma automatisch op apple?
of moetik die eerst downloade/kope?

zo ver ik weet kun je niet zo snel een virus krijgen op een macbook, want er zijn heeeeulveeeul virusen voor windows, maar niet zoveel voor een mac. zelf heb ik er ook eentje, die is ook beetje traag maar ik heb er heel veel bestanden enzo op staan voor school. misschien dat het daarom bij jou ook daar aan ligt?

Volgensmij zijn er tegenwoordig wel heel veel virussen voor de mac hoor, haha.
Apple is steeds populairder aan het worden laatste jaren dus lijkt me sterk dat er nauwelijks virussen voor zijn.

apple adviseerd het wel maar ikzelf heb het niet. Ik hoor het ook altijd dat er geen virussen voor apple zijn.

naja, ik heb er al 2 jaar een en ik heb er nog nooit aan gedacht om dat te doen xD. Ik denk dat je er gewoon eentje moet downloaden dan, van internet.

Ik heb mijn mac nu 2 jaar, en een tijd geleden pas AVG geinstalleerd, verder niks. Er zit wel iets op dat je als je op een site komt, dat ie dan zegt ‘dit is niet betrouwbaar, zal ik stoppen’.

Ik heb iAntivirus geinstalleerd, maar het klopt dat je bij een mac (bijna) nooit virussen krijgt. Heb er gelukkig nog geen last van gehad. Kan natuurlijk ook aan mijn antivirus liggen (:.