Macbook voor studie

Heeii,

Ik ga de mbo opleiding grafische vormgeving doen en wil een macbook pro aanschaffen. Ik vraag me af of ik dan 4, 8, of 16 GB geheugen moet hebben. Heeft iemand ook een macbook en zo ja, hoe veel gb geheugen?

xx Nienke

Als je een grafische opleiding gaat doen zou ik gewoon het maximale geheugen nemen. Daarnaast kun je altijd extra geheugen kaartjes kopen als dat nodig is.

Ik weet niet naar welke school ze gaat natuurlijk. Ik heb wel vaak gehoord dat je op het grafisch lyceum Rotterdam een mac moet aanschaffen.

Wel waar. :wink:

Ik zou voor het maximale geheugen gaan inderdaad gezien de grote programma’s en bestanden je nodig gaat hebben.

Ik heb zelf geen grafische opleiding gedaan, maar op mijn mbo school was het vanzelfsprekender om een macbook te hebben dan een ‘gewone’ laptop voor de opleiding grafische vormgeving.

Een Macbook wordt altijd aangeraden wanneer je grafische vormgeving gaat doen, omdat grafische programma’s hierop gewoon veel beter en sneller draaien. Dat van Photoshop klopt ook niet, dat werkt bij mij meer dan prima.
Ontopic: je moet degene met het meeste werkgeheugen nemen. Je hebt zeker 8 nodig, maar hoe meer, hoe beter.

Ik heb zelf 4 GB wat prima werkt, maar als je het geld hebt zou je best voor 8 GB kunnen gaan. Ik denk dat 16 GB een beetje overdreven is, dat wordt vaak gebruikt als je echt hele zware programma’s moet draaien