MacBook Pro of HP Envy?

Ik twijfel zo! Volgens mijn vader kan ik beter geen MacBook Pro nemen (wat ik wel van plan was), omdat ik de functies die daarop zitten, en waar je zo veel voor betaalt, niet nodig heb. Eigenlijk kan een normaal mens voor hetzelfde geld van een MacBook een nog betere ‘gewone’ computer kopen. Behalve dus als je veel met grafische programma’s werkt, dan haal je wel meer uit een MacBook. Maar een MacBook zou wel sneller en duurzamer zijn dan een gewone computer.

Toen kwam ik op de HP Envy, bijna even mooi en slank als een MacBook Pro, evenveel werkgeheugen, dubbel zoveel harde schijf geheugen. En hij heeft een i5 processor, een MacBook heeft dat niet (nouja, de duurdere modellen wel). Ook kan ik beter bij Windows blijven ivm vervolgopleiding, universiteiten werken meestal met Windows.

Wat zouden jullie kiezen?

MacBooook! Die wil ik ook zo graag, maar zit ´helaas´ op een Dell:p

ik zou de Hp nemen…
ik snap dat je mss een macbook wilt nemen omdat er zo een “hype” rond is,
maar het is zo dat je die niet nodig hebt voor uw richting en dus zou ik die echt ni nemen, hoe “cool” die ook is :’)

macbook, ik werk met apple en heb die programmas ook niet nodig,
maar gewoon photobooth, iphoto, safari, firefox enzo is echt fijn.
en ze zijn mooi strak.

Once you go Mac you never go back!

Ik kon ook kiezen toen ben ik voor een Mac-pc gegaan, echt, het is even wennen maar ze werken heerlijk! Een groot voordeel is dat er geen of nauwelijks virussen voor de mac zijn en het gebruiksgemak is echt super!

Mac is logischer in gebruik, veel minder virusgevoelig en inderdaad sneller en duurzamer. Daarbij moet ik wel zeggen dat het irritant is om over te stappen van een pc naar een mac. Ik heb zelf een Mac, maargoed, ik werk inderdaad wel veel met grafische programma’s.

Mac heeft wel wat extra programma’s, maar ik vind ze niet echt onzinnig.

Wat wel echt belangrijk is om te weten is dat het overdragen van opgeslagen documenten van mac naar windows en andersom een probleem kan zijn. Dus als je op de universiteit iets op de computer zou willen doen wat je op je laptop (mac) dan hebt opgeslagen is dat soms niet mogelijk. Dus lijkt me die HP makkelijker.
Hoewel je ook windows kan draaien op een mac hoor :wink:.

Maaaar MAC is geniaal. Heerlijk, ik wil echt noooooit meer windows.

ik zou een hp nemen, macbook is alleen leuk omdat het “hip” is.
+ waarschijnlijk ben je al bekend met windows en dan is het zoveel
makkelijker om daarbij te blijven aangezien je anders vast allemaal
problemen met je schoolstuff tegen gaat komen (geloof me dat
hadden mensen bij mij op school ook…-.-’)

mac is niet alleen leuk omdat ie hip is. in de designwereld moet je bijna wel.
maar idd sommige dingen kun je alleen op windows installeren, moet je een andere versie hebben voor mac enzo…

Die HP klinkt ook best goed.
Maar ik weet niet waarvoor je m nodig hebt, want je kan ook gewoon een goedkopere kopen en dan evt extern geheugen mocht je het nog nodig hebben.

ik zou voor hp gaan.
Ik heb nu ook een hp en hij is echt onwijs fijn.
Ik heb windows 7 en dat is bijna hetzelfde idee als macbook. (als je f wat instellingen aanpast)
Heb windows live mail 2011 en verder alles nieuw uit 2010. Dus super snel en fijn.
Mijn vriendin had een macbook, maar heeft er niet zoveel schik mee als ze dacht.
Het is alleen leuk omdat het nu ‘hip’ is zoals lovegoodx zegt.

Ik heb nu ongeveer drie weken een macbook en hij is geweldigggg.
Het was even wennen maar na een dagje macbooken heb je het grootste deel wel door.

Hij start trouwens echt supersnel op en hij functioneert gewoon echt heel fijn!

Ik zou voor de hp gaan, omdat het handiger is met de universiteit zoals je zelf al zei. Ook is het overstappen naar Mac vervelend en kun je sommige programma’s inderdaad niet downloaden of gebruiken op een Mac.

de hp envy schijnt wel een fijne/goede laptop te zijn!

Mac, zoiezo ik heb macbook werkt echt heel fijn (:

HP, vooral als je uni met Windows werkt. Het zou natuurlijk raar zijn om een Mac te kopen maar er vervolgens Windows op te zetten om zo goed te kunnen werken ivm de universiteit

HP. Ik geloof dat je moet betalen als je vervolgens Windows op wilt zetten.

best wel. maar het kan…

Hier werkt de uni ook met windows…maar je kan gewoon een macbook nemen hoor, dat maakt niks uit…

Vandaag had ik ongeveer hetzelfde dilemma xD
Heb dan maar voor de Macbook gekozen :grinning: