macbook of windows?

Heey girlss!

Ik wist niet zo goed onder welke categorie ik dit topic moest plaatsen daarom heb ik het maar hier geplaatst.

Volgend jaar ga ik naar een nieuwe school, op deze school wordt bijna alles op de laptop gedaan. Nu heb ik een laptop maar die vind ik toch te groot om mee te nemen naar school, en beginnen er steeds meer mankementen aan te komen. Nu wil ik dus een nieuwe laptop aanschaffen en ik zit er te twijfelen tussen een macbook of een windows 8 laptop. Ik heb nog nooit apple producten gebruikt maar hoor van verschillende kanten dat dit fijne producten zijn. Ik heb altijd windows producten gehad en ben daar redelijk tevreden over. Nu vind ik een macbook nog wel redelijk duur en ik vraag me af ik de laptop het geld wel waard is, en of ik niet voor minder geld een betere windows heb? Ik wil een fijne laptop, die snel is, redelijk wat geheugen, niet al te groot, goeie accu en eentje die snel opstart. Ik wil de laptop niet alleen op school gebruiken maar ook thuis.

Ik kan jullie ervaring/ advies/ mening goed gebruiken!
Alvast bedankt!

Wat voor opleiding is het?
Op mijn opleiding is alles Apple dus ik zou dan kiezen voor apple

Het is een mbo opleiding waar het niet perse nodig is om een apple te hebben de grote meerderheid gebruikt windows.

Windows, kan je nog altijd meer mee. Ik heb een schijthekel aan m’n Mac.

Ik heb al jaren een iMac en ik ben er heel tevreden mee. Windows vind ik niet zo fijn maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nu al zo lang met iOs werk. Maar niet Apple producten zijn vaak wel een stuk goedkoper terwijl ze qua specificaties niet slechter zijn.

Ben ik het niet mee eens! Op Apple kun je ook Windows runnen, andersom niet!

Niemand die dat zou willen.

Ik zou denk ik voor een laptop met Windows besturingssysteem gaan, vind die vaak toch wel toegankelijker. Bovendien heb je daarin veel meer keus om te zoeken naar een model met specificaties die bij jou passen en mocht de videokaart of wat dan ook niet meer zo goed zijn dan kun je die ook altijd nog vervangen.

Bedankt voor alle reacties. Heel uiteenlopend haha maar hier kan ik wat mee!

Het gaat er mij niet om dat ik bij windows meer software enzo heb maar meer om het gebruiksgemak van de computer en hoe snel de computer is, hoelang de accu mee gaat ect.

uhh, er zijn genoeg mensen die dat doen hoor :slightly_smiling_face: sommige progamma’s werken niet op mac en wel op windows.

de accu van mijn macbook pro gaat opgeladen meer dan 9u mee, en dan draai ik safari, vlc, itunes. Hij is ook supersnel. Maar vind 'm minder gebruiksvriendelijk dan de windows persoonlijk.

ik zou als je niks doet met grafische dingen enz. windows doen. als je veel met edit werk doet of photoshop of illustrator zou ik mac doen.

Bedankt voor je reactie! Zou ik mogen weten welke macbook je hebt??

Apple/Windows discussies lopen over het algemeen altijd erg uiteen en ik denk persoonlijk dat je daar weinig aan hebt.

Ik raad je aan (indien je dat nog niet hebt gedaan) om even een Tweakers vergelijk te doen en specifiek te kijken naar hetgeen jij gebruik van denkt te maken en welke specificaties jij belangrijk vindt.( http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/ ).

Ik heb windows al heel lang niet meer gebruikt, maar ik vind apple echt geweldig!

ik heb de macbook pro retina 13 inch.
Ben er heel erg blij mee :slightly_smiling_face:

Dankjewel allemaal :slightly_smiling_face:
En het klopt zeker dat de meningen nogal verschillen maar kk ga zeker even op die site kijken bedankt voor de tip!

Als je de technisch sterke punten van een laptop belangrijker vindt zou ik zeker een macbook nemen. Ik heb zelf een pro retina 13 inch. En ik moet zeggen een GE-WEL-DIG-E overstap. Voordeel bij mij was alleen dat ik het besturingssysteem van een mac al gewend was, want dat is toch wel heel anders dan windows, maar ik denk dat je zoiets snel onder de knie hebt.

Qua levensduur over laptops zeg ik altijd hetzelfde. Of je koopt 3 laptops over 8 jaar, of je koopt 1 keer een goede, snelle, mooie laptop. Aan het eind van de rit ben je op welke manier dan ook ongeveer dezelfde hoeveelheid geld kwijt. ( Mijn schoonzus heeft bijvoorbeeld een macbook pro die ze al dik 8 jaar gebruikt)

Ik heb zelf de macbook pro 13-inch retina. Zelf vind ik het een super laptop en ben er zeer tevreden mee! OS X yosemite is even wennen als je microsoft gewend bent maar dit is kwestie van doorhebben hoe alles zit. Kortom erg tevreden over mijn macbook :upside_down_face:

Hoe snel de computer is en hoelang de accu meegaat, heeft met veel meer te maken dan het besturingssysteem. Of je nou voor een apple of windows gaat, niet alle laptopt zijn hetzelfde en de een heeft een betere accuduur dan de andere etc.

Nou, als het je vooral om batterij en snelheid gaat, is apple toch wel aan te raden. De macbook’s staan erom bekend dat hun batterij erg lang goed blijft. :slightly_smiling_face: Die van mij is ondertussen 3 jaar oud, als ik ermee werk (word, internet) gaat hij nog steeds minstens 6 uur mee.