Macbook/Macbook Pro

Hoi! Ik wil waarschijnlijk een macbook gaan kopen, maar ik twijfel tussen de gewone macbook en macbook pro. Ik snap niet zo goed wat het verschil is aangezien ik niet echt technisch ben enzo 8’] Ik wil hem graag gaan gebruiken voor surfen op internet, soms spellen zoals de sims 3 en voor mijn studie (ik ga geen achitectuur of iets technisch studeren en ook niet met fotografie oid) dus gewoon huis, tuin en keukengebruik ;p is er iemand die hier verstand van heeft of misschien zelf een macbook heeft en me kan uitleggen welke ik het beste zou kunnen kopen?

Een gewone macbook is voldoende voor jou.

Toen ik dit snel las, las ik Machobook xD

Maarja, even OT:
Ik denk dat je jezelf het beste kan laten informeren in een winkel waar mensen er verstand van hebben.
Die mensen kunnen het toch beter uitleggen dan wij, en bij ons gaat het dan ook nog om meningen en persoonlijke voorkeuren, die mensen weten gewoon precies wat het beste bij je past voor jouw gebruik.

Ja ik ben gisteren naar een apple winkel geweest en degene die daar werkte zei dat een macbook pro goed zou zijn voor mij, maar ik doe nu een beetje research enzo op internet en ik snap niet zo goed wat nu het verschil is tussen die twee ;p En als ik op andere fora kijk krijg ik heel veel tekst over technische dingen die ik niet snap dus ik dacht ik vraag het hier, misschien dat iemand me advies kan geven (:

Waarom wil je per se een macbook? Want met huis tuin keuken gebruik heb je het niet echt nodig en het kost alleen maar meer.

Zoals ik al zei, een gewone macbook is echt voldoende voor jou.

Oh en die verkoper deed gewoon zijn werk, het duurste aansmeren.

& vind ik persoonlijk ook mooier/vrouwelijkere vormgeving.

Maar je kan toch ook het verschil aan die mensen daar vragen… ?
Ik denk dat zij dat beter weten dan wij.

Nou, ik heb nu windows en ik ben er echt niet blij mee. Heb hem al een paar keer moeten formatteren omdat hij het niet meer deed, ik heb hem 3 jaar en hij is nu al oud en hij is heel traag, ookal heb ik hem geformatteerd. En ik wil gewoon een goede laptop waar ik zeker lang mee kan doen.

oke :slightly_smiling_face:

gewoon een normale macbook.
die functies die pro heeft zou jij denk ik niet veel gebruiken dus een gewone macbook :slightly_smiling_face:

bestuuringssysteem van de pro is mooier,
en ik vind hem fijner. wy hebben een macbook
en een pro hier thuis liggen, vanwege school enzo, ;p
maar als je hem gewoon voor verslagen, internet enzo wilt
dan kun je opzich wel een gewone nemen, je kan ze by de
mediamarkt enzo ook zelfuitproberen, anders moet je daar kijken
welke je wilt hebben, welke je beter, mooier of fijner vind, haha
nouja succes (:

Oke bedankt iedereen (: Ik weet nu dat een normale macbook dus goed genoeg is ;p

Mag ik vragen waarom je die fijner vindt? En wat is er anders aan het besturingssysteem dan?

Ik heb een gewone en gebruik hem voor school en meer dingen. Je kan er foto’s op bewerken, muziek luisteren etc. Dus ik zou die kiezen
Hier kan je nog vergelijken: http://www.apple.com/nl/why-mac/compare/notebooks.html

Mediamarkt verkoopt hem nu voor 899 euro, trouwens. Zag ik gister een reclame van. :’)

Aan het besturingssysteem van die twee zijn echt amper verschillen te merken hoor. x’)

Ik heb ook een pro, maar dat is omdat ik een grafische studie doe.
Ik zou er niet zoveel geld aan uit geven want je kan wat jij wil ook gewoon met een gewone macbook.

Denk er trouwens aan dat je veel spellen niet zult kunnen spelen (De sims 3 dan wel) en dat sommige huis tuin en keuken dingen heel anders zullen gaan. Je kan namelijk niet even een pc cdtje in een mac stoppen, mac kan namelijk geen .exe bestanden afspelen.

Oh, en grofweg het verschil tussen macbook en macbook pro;
Macbook pro is nog sneller en sterker dan een macbook. Maar dat verschil merk je toch niet tenzij je met allerlei zware programma’s gaat werken.