Macbook handig voor school?

Hoi hoi,
Ik spaar al heel lang voor een macbook pro 15". Heb nu eindelijk het geld bij elkaar, maar wacht nog eventjes tot de nieuwe versie uit komt. Het is immers bijna een jaar geleden dat de macbook pro geüpdate is.

Maar ik heb een vraagje aan mac-gebruikers: is een macbook wel handig voor school? Ik maak veel werkstukken en verslagen. Hoorde dat er ook office voor mac is, maar als je dan bestanden uitwisselt (mac naar windows): is alles nog wel zo als jij het hebt gemaakt op je macbook? bijna iedereen in mn omgeving werkt namelijk met windows

Overigens wil ik mijn macbook ook kopen omdat er minder virussen op een mac zijn en omdat ik fotografeer :slightly_smiling_face: Grafisch is apple dan het mooiste… Maar of ie goed voor school is is dan ook wel handig om te weten!

ooh met windows is het niet heel handig, je kan wel alle documenten openen maar niet altijd in het goede lettertype. ach, ik vind de combinatie windows / mac gewoon niet super, wel beter dan alleen mac trouwens hoor haha.

Verder doe ik die combinatie al 4 jaar en het gaat (bijna) altijd goed. ik werk er zelf minder graag in word op de mac omdat de opmaak me irriteert. je kan het in elk geval prima overzetten van mac naar apple (ligt er misschien wel aan welke versie van word microsoft).
je kan inderdaad microsoft op je apple laptop zetten maar dat is niet nodig voor de documenten. en erg nutteloos en lelijk :stuck_out_tongue:.

Naja het is idd zo dat als je word bestanden overzet nara windows ze er iets ander uitzien. Maar verschil ik niet heel groot geloof ik (ik doe het bijna nooit dus weet het niet zeker). Maar als het echt niet lukt kan je ook op je macbook windows erbij op gooien heb ik ook. Dus dan heb je Mac & windows op je macbook staan als er dan bepaalde programma’s zijn die je voor school nodig hebt die niet op mac kunnen kan je gewoon windows opstarten :wink:.

Ik zelf heb nu ongeveer een en half jaar een Macbook pro 13" en moet zeggen dat ik hem veel fijner vind dan een windows laptop veel minder problemen en virussen etc. Nadeel is wel dat je er amper spellen op kunt spelen en daarvoor heb ik dan ook weer windows erbij :wink:. Voor grafisch is hij wel heel fijn en de kleuren van het beeldscherm zijn ook heel mooi :grinning:

Hoop dat je hier wat aan hebt :slightly_smiling_face:

Heel erg bedankt! :grinning:
Denk dat ik dan ga dualbooten… Al had ik het idee dat als ik eenmaal ook voor een mac(book) zou gaan, dat ik gewoon niet meer terug moet denken aan windows. Maar denk dat dit gewoon de beste oplossing is gezien ik nog op school zit!

Ik kon eerst de officebestanden niet openen op de windows computer. Maar toen kwam ik erachter dat ik ze gewoon moest opslaan als word 97-2004 (ofzo) bestanden op mijn macbook. dan krijg je ze wel gewoon op dezelfde manier in windows.

Ja je weet nooit welke programmas je nog meer nodig hebt enzo en word kan je opzich wel redelijk goed overzetten, er zijn ook diverse word programmas voor mac maar met powerpoint enzo word het denk ik al weer moeilijker enzo :wink:

Ik raad een macbook heel erg aan, echt een top ding! Wij hebben hier op school alleen maar macbooks. xxx

Voor grafisch is een mac wel handig… verder denk ik dat het niet noodzakelijk is om er een aan te schaffen. werkstukken kun je ook heel goed met windows maken.

Het is echt onzin dat mac/pc heel slecht compatible zijn. Het feit dat lettertypes in documenten soms veranderen komt doordat diegene met een pc een verouderde versie van Word (of wat dan ook) op hun computer hebben staan… Ik zorg ervoor dat ik op mijn mac altijd de nieuwste versie van het Microsoft Office pakket heb, maar anderen die zijn er wat lakser in. Vaak is het zo dat je met een nieuwe pakket, nieuwe lettertypes hebt. Maar als je gewoon de ‘standaard’ lettertypes gebruikt, zou er niets moeten veranderen!
Heel veel plezier met je nieuwe laptop zometeen! :wink: …once you go mac, you never go back!

Voor fotografie kun je het ook heel goed doen met een goede windows laptop hoor. Voor jouw bezigheden denk ik dat het weggesmeten geld is. En ik heb op mijn laptop nog nooit een virus gehad dus het is ook bullshit om het om de virussen te doen. En binnen no-time komen er denk ik ook wel virussen voor mac omdat heel veel mensen de laatste tijd met apple werken. Dus als ik jou was zou ik gewoon een goede windows laptop kopen en een goede virus scanner zoals avg erop zetten.

Zo te lezen zou ik gewoon een goede windows laptop aanschaffen.

Welke opleiding ga je hierna doen?
Voor de middelbare school maakt het sowieso niet uit.
Maar als je een grafische opleiding wil gaan doen of iets met media, dan zou ik zeker voor een mac kiezen.
Wij werken daar op school alleen maar mee. Veel mensen waren alleen maar gewend aan windows, dus dat gaf een hoop problemen :’]

Uhh ik bedoelde dus te zeggen; dat er op de mac veel meer grafische programma’s kunnen.
Sommige zijn niet eens voor windows te krijgen, ja of een slechtere versie. =]

Dat ja. Als je niets grafisch wil doen, zou ik gewoon een windows-laptop aanschaffen.

Hm ik snap wel dat je graag een Mac wil. En inderdaad, als je er eenmaal een hebt, wil je niet meer anders ;p
Het is wel zo dat het heel veel geld is, en ik kan me voorstellen dat je dat wel beter kan besteden als dat je ‘enige’ eisen zijn. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten.

Ik vind zelf dat documenten van Mac naar Windows prima gaat, je kan het gewoon als .doc opslaan en dan ziet het er meestal precies hetzelfde uit in Windows (:
Ik gebruik ook vaak OpenOffice, een gratis programma dat er ook voor Windows is.

Wij ook.