MacBook dock

Ik heb dus sinds gisteren een MacBook Air, en steeds als ik opnieuw op een app klik komt ie in mijn dock te staan. Ook al sluit ik het venster het blijft er staan. Ik heb dus gelezen dat je dan die app naar je bureaublad sleept en 'm dan even daar laat dat ie dan niet meer in die dock staat, bij mij blijft ie er dus in staan. Ook als ik die app naar de prullenmand sleep, blijft ie gewoon weer staan. En die dock wordt dus heel erg druk en ik wil 't netjes houden. Iemand enig idee hoe ik nou die app weg kan halen?

rechtermuisknop op het appje in je dock > opties > verwijder uit dock

als ik dat bijvoorbeeld bij foto’s doe dan werkt t, maar plaknotities staat ook in mijn dock en d’r staat zo’n zwart puntje onder maar die kan gwn niet uit die dock. Ik klink misschien dom, maar het is een hoop gewen nadat je Windows hebt gebruikt voor bijna heel je leven. :flushed:

Misschien moet je eerst permanent in dock uitschakelen, doe je op dezelfde manier

Dat komt omdat je het programma dan wel dicht hebt gedaan, maar nog niet hebt afgesloten! Dat geeft dat zwarte puntje aan. Als je een programma open hebt staan en je wil niet alleen het venster sluiten maar het programma helemaal stoppen, kan je op cmd en Q drukken, of naar de bovenste balk gaan, op de naam van het programma klikken en dan staat daar onderaan bijvoorbeeld “Word afsluiten”.

Inderdaad een verschil met Windows, als je daar een programma wegklikt sluit het meteen af, bij Apple werkt dat net anders!

Aha! Bedankt! Inderdaad, helemaal anders.