MacBook Air of MacBook Pro?! iemand ervaring?

[b]heeeii!
Ik wil binnenkort een Macbook gaan kopen alleen weet niet zo goed welke, weet iemand het verschil, want ik de winkel zeggen ze gewoon meestal welke duurder is, beter is.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!!

Veel liefssss x :flushed:[/b]

Ik heb zelf een macbook air 13 inch. Ik gebruik m voor school, sims en internetten. En daar is deze ook gewoon prima voor. Het is geen gamecomputer maar dat maakt niet uit. Het is prima te gebruiken voor word (moet je wel zelf kopen of downloaden), internet om artikelen op te zoeken etc.

Een macbook pro is meer voor als je veel zware computerprogramma’s nodig hebt om ik zeg maar wat: filmpjes te editen. Ik heb dit dus niet nodig.

De air is ook veel lichter om mee te nemen.

De Air is inderdaad lichter om mee te nemen.
Ik zelf heb de pro, omdat daar dvd’s en cd’s in kunnen. Ook kan de pro meer aan.
Wat daarnaast ook een voordeel is van de pro is dat als je laptop crasht dat je een bepaalde opslagplaats hebt, waardoor je niet alles kwijt bent. Als je Air crasht dan heb je een probleem, want dan ben je wel alles kwijt.
De pro vind ik persoonlijk mooier, maar dat is eigen mening.

Tegenwoordig kan er in de pro ook geen cd meer.
Verder geen ervaring met de laptops.

Ligt eraan welke pro versie je neemt;)

Gewoon op de winkel sites van te voren je orienteren door naar de specs te kijken.
Het ligt er ook heel erg aan wat je ermee wilt doen. Als jij voor school alleen wat word documentjes hoeft te maken en te googlen, kun je veel beter een windows laptop kopen voor de helft van de prijs. Die kan dat net zo goed.