MacBook Air/ MacBook Pro

Ik wil binnenkort een nieuwe laptop aanschaffen, en het haat een Apple laptop worden.
Nu vraag ik me alleen af wat nou echt het verschil is tussen een Air of een Pro, aangezien al die termen op de Apple site me vrij weinig zeggen. Hopelijk weet iemand het, alvast bedankt!

misschien heb je hier wat aan > http://www.onemorething.n…acbook-pro-of-macbook-air

Air is heel dun volgens mij.

macbook pro kun je veel meer mee, is uitgebreider, meer geheugen etc. (dus gewoon de ‘verbeterde versie’ van de air. pro’s die worden vooral gebruikt voor in studio’s of voor grafische ontwerpers.
de air is een gewonere laptop, voor gewone gebruikers. en is heel licht (qua gewicht) en dun.

De air is dun, maar dat is naar mijn mening het enige voordeel. De oude Air had niet eens een USB poort. Nu wel, maar dat is er slechts maar 1. Ook heb je geen CD of DVD speler.

@Dominique; niet helemaal waar, de Air was juist bedoeld voor mobiel gebruik, soort voorloper van de tablet. De Pro is niet een verbeterde versie van de Air want die bestond al voor de Air.

ja nouja ik bedoel zeg maar niet verbeterd, maar zeg maar beter (qua inhoud) dan de macbook air.

Ik heb de Macbook pro en ben er helemaal blij mee!
Het nadeel is wel dat als je oplader kapot is je gelijk 80 euro kwijt bent!

Een Macbook pro is vooral voor het echte werk, en zware programma’s. Zoals Photoshop, Illustrator, inDesign etc. Meer voor de grafische kant.

Dus als je dat niet nodig hebt, zal ik ook zeker geen Pro nemen, een Air is een prima ding, en heel licht (overigens ken ik iemand die de bovengenoemde programmas ook draait op een Air hoor, maar Pro’s zijn wat sterker).

Dit inderdaad (: Ik zou zelf de Pro willen, maar als je geen zware programma’s gebruikt is de Air ook prima en die is wel dunner/lichter!

De 13-inch MacBook Air is even duur als de 13-inch MacBook pro. Dan zou ik voor de Pro gaan.

De mogelijkheden van een Pro zijn veel groter. Eigenlijk is het enige van een Air wat mij aan zou trekken dat het er gewoon sexy uit ziet. Prachtig design en splinter dun. Maar het heeft niet de capaciteit van een Pro en je kunt geen CD/DVD’s erop draaien wat echt een groot nadeel kan zijn. Ik ben zelf uiteindelijk voor een Pro gegaan omdat ik toch echt wel een DVD/CD moet kunnen gebruiken.

Ik heb er voorderest geen verstand van zoals derest hier, maar in air kunnen sowieso geen cd-tjes , dus die zou ik persoonlijk niet zo snel nemen.

het verschil zit hem voornamelijk in de opslag van bepaalde dingen aldus mijn vriend. dit is trouwens niet merkbaar voor rookies als mij wat betreft met apple.

Ik zou sowieso voor een Pro gaan, want daar zit echt een stuk meer geheugen op. Anders kan je bij je Air meteen een losse harde schijf kopen.

op de nieuwe Macbook Pro kan dat ook niet hoor?

Hoe kom je daarbij? Zit er nog gewoon in hoor :stuck_out_tongue: (Scroll anders hier maar een stukje naar beneden: http://store.apple.com/nl…family/macbook_pro/select)

Ik vind Air net even iets te dun voor een laptop, zo fragiel en breekbaar [’: Ik zou er bijna nonstop een satijnen ding omheen doen. En inderdaad, de Pro heeft veel meer geheugen [:

Wat Dalinsy zei, dat klopt gewoon hoor! ^^ Als je naar beneden scrollt op die pagina zit je eigenlijk nog naar de oude Pro te kijken - als je op “MacBook Pro met Retina-display” klikt en naar beneden scrollt, zul je zien dat hij er wel degelijk uit is verdwenen.

Geen onzin praten aub >_> De Macbook Pro kan absoluut wel CD’s en DVD’s draaien. Altijd al.

Ze heeft het over de nieuwe, met Retina display, maar die is er sowieso pas vanaf 15 inch(vanaf 2200 euro) als ik het goed heb onthouden, daar zal ik als ik de TS was sowieso niet aan beginnen.