Macbook aanschaffen voor school

Hey!

Ik zit nu in 4HAVO, en wil graag een macbook aanschaffen omdat ik dat makkelijk vind voor school, voor informatie op te zoeken, aantekeningen te maken, opdrachten erbij te zoeken, samenvattingen hierop te maken, etc. Macbooks zijn licht, dus lijkt me ideaal voor school en ook veel van mijn vriendinnen hebben er eentje.

Nu vraag ik me af of het handig is om deze nu aan te schaffen. Is een macbook toegestaan op een HBO opleiding? Of moet je daar een andere laptop voor hebben?
Ik wil graag HBO-v gaan doen, of iets in deze richting.

Tips zijn welkom! :bowing_man:

Voor enkel die redenen zou ik echt geen dure macbook kopen. Kan zijn dat ik een beetje ouderwets ben, maar ik begrijp ook niet precies waarom je een laptop op school nodig zou hebben. Misschien kan je in het laptop topic vragen wat ze je aan kunnen raden? Verder gaan ze je op hbo-opleidingen ook geen bepaalde laptop aanraden, tenzij je kunstacademie of iets in die richting wilt doen. Daarom zou ik voor een ‘gewone’ windows laptop gaan.

Het is zeker toegestaan. Ik vraag me alleen af of het dat het geld waard is :stuck_out_tongue: Macbook zijn een van de duurste computers. Als je het puur voor de aantekeningen doet kun je ook een goedkopere mini computer kopen.

Ik zou voor de HAVO in ieder geval nog geen macbook aanschaffen. Zonde van je geld. Voor je HBO opleiding zou ik eerst kijken of er geen verplichtingen/richtlijnen zijn voor laptops voordat je investeerd in een macbook.

Ik heb op mijn opleiding altijd een vrij simpele mini laptop gebruikt. Je hebt hem eigenlijk alleen maar nodig voor tekstverwerking en google. Ik heb nu een macbook air, maar ik zou hem, als ik nog zou studeren, niet meenemen naar school vanwege de ‘kwetsbaarheid’.

Ik ben al klaar met de havo maar voor m’n school die ik nu doe neem ik m’n MacBook Air elke dag mee naar school! Ik vind MacBooks ook oprecht fijner dan Windows, dus ben ik ook niet zo snel van plan te switchen naar windows. Als je het geld ervoor hebt raad ik Apple aan, maar er is niks mis met windows.

Dit. En de redenen waarvoor jij een laptop wilt kopen, zou ik niet perse voor een MacBook gaan.

Hier ben ik het mee eens. Ik heb nu ook een minilaptop van acer aangeschaft voor school en die is ook totaal niet zwaar en werkt prima.

Macbook is toegestaan. Ik zelf heb hem ook. Vind het superfijn & mac gaat erg lang mee.

Ik denk er zelf ook aan om een macbook te kopen, maar ik zou het nog niet doen als je nog naar havo gaat. Ik zou wachten tot je aan een opleiding begint op hbo of uni.

Het ligt heel erg aan je opleiding. Veel HBO opleidingen raden windows computers aan omdat hun programma’s voor windows zijn. Echter als je grafische vormgeving o.i.d. gaat doen, daar worden vaak macbooks voor gebruikt.

Overigens kun je dat ook allemaal op een goede windowscomputer, het klinkt alsof je een Macbook wil omdat je vriendennen er ook een hebben.

Ik heb zelf ook al jaren een macbook. Voor zover ik weet stellen hbo opleidingen geen eisen aan de computers zolang je niet een opleiding gaat doen waarbij je iets grafisch of technologisch op de computer moet doen. Ik doe nu zelf de PABO en vind mijn macbook echt fijn. Hij heeft een batterij die ontzettend lang mee gaat, is er licht in het meenemen en je kunt er gewoon word op installeren. Ik vind zelf macbook ook veel fijnere software hebben als windows. ZOu zeker nooit terug willen stappen. Het is natuurlijk wel een smak met geld, maar ik vond het wel zeker waard. Ik heb mijn macbook nu ook al 5 jaar en hij doet het nog steeds prima. Ik vond het mijn geld echt waard.

Ik denk alleen niet dat je hem per se voor de HAVO 4 nodig heb. Bij mij op de middelbare school was het de regel dat we geen eigen laptop mee mochten nemen. We moesten het doen met de laptops en computers op school. Maar voor de HBO vind ik een macbook heel erg fijn.