MAC oogschaduw laten vallen: Terugdrukken of teruggaan?

Hai meiden,

Ik heb een probleem, ik heb namelijk vanochtend toen ik klaar was met opmaken, mijn allernieuwste MAC oogschaduw laten vallen. Gelukkig was hij dicht anders lag het over de grond. Aangezien hij me een flinke duit heeft gekost, wil ik hem niet weggooien, want hij is gewoon nog bruikbaar. Zelf weet ik niet wat ik moet doen, zal ik het terugdrukken( als dat moet, hoe dan en hoeveel tijd moet ik ervoor uitrekken?) of ermee terug gaan naar de MAC in Utrecht?

Misschien handig om te weten, het is zo’n minerale. Zal dat uitmaken als ik het terugdruk?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Groetjes, make-up-geek.

Ik denk niet dat je je geld terugkrijgt, aangezien het je eigen schuld is.

Dat verwacht ik ook niet van MAC, maar dat ze me wel misschien tips kunnen geven hoe ik terug kan drukken ofzo.

Anders maak je een foto, dan kunnen we zien hoe erg de schade is en of je het zelf kan maken :wink:

op youtube staan filmpjes over hoe je dat moet doen… iets met alcohol ofso xD moet je maar ff opzoeken…

Ik zal morgen proberen een foto te maken, kijken of jullie het duidelijk kunnen zien, en anders pak ik het fotogeval van moeders.

Eh, ik zie het probleem niet? Het is toch nog steeds bruikbaar? Het geeft toch nog steeds pigmentatie?

Ik zou bellen of ze je daarmee kunnen helpen. Ik weet niet waar je woont, maar als je dalijk ¤10,- kwijt bent aan trein ofzo en je krijgt geen geld of nieuwe terug, ben je alleen meer kwijt.

Je krijgt sowieso geen nieuwe terug, en er zijn inderdaad heel veel youtubefilmpjes over hoe dit moet.
Je moet eerst je oogschaduw heeeeel fijn maken, bijvoorbeeld door de resten oogschaduw in een stevig plastic zakje te doen en hier vervolgens wat overheen te rollen. Van te voren maak je alvast je nu lege pan schoon met alcohol, dan hecht het beter. Dan doe je een beetje poeder in de pan en voeg je een beetje alcohol toe (liefst 90,nogwattes procent, te koop bij bijvoorbeeld het kruidvat) en maak je hier een papje van. Dit doe je met je hele oogschaduw. Vervolgens pak je een munt die even groot is als je pan en doe om deze munt een stukje katoen. Vervolgens moet je de oogschaduw met deze munt in het katoen aandrukken, zodat hij weer mooi stevig en egaal wordt. Een flinke, flinke tijd laten drogen et voila.

Whoa, wat een moeilijke manieren :’)
Als ik iets wil herstellen druk ik er gewoon met een tissue op. Het is dan niet helemaal egaal, maar eigenlijk best oke.

:crazy_face:

wat is hier zo :crazy_face: aan? ik vind het een hele goede duidelijke uitleg

^ Waarschijnlijk dacht ze aan een kook pan, dan zou een munt vet groot moeten zijn :’)

http://www.youtube.com/watch?v=3ETDLHDRGro

bij de drie minuten begint ze er zeg maar mee.
dit is nog een filmpje waarbij iemand 't doet:
http://www.youtube.com/watch?v=x2J73CJ5J2U&feature=related

whaha dat dacht ik dus ook xD

Hmm, leuke oplossingen, maar er is maar een stukje gebroken, als je snapt wat ik bedoel. Ik zou het draag willen terug drukken in het doosje.
Ik zal even een plaatje zoeken van de oogschaduw:
http://www.viewpoints.com/images/review/2008/208/9/1217082292-55241_full.jpg

Bij mij is zegmaar het bronze gedeelte gebroken, voor een gedeelte, want er zit nog oogschaduw onder.

Oh dat is kutttttt.
Ja terug drukken.
Of het broze er helemaal uit krassen en er een losse oogschaduw maken.

Ja, maar als ik dat doe, en ik laat hem weer een keertje vallen, dan heb ik een grote kans dat het paarse ook kapotgaat, of niet?

Iemand nog tipsss?

Dan zou ik dat deeltje wat kapot gebroken is ff apart in een klein potje doen, van die 5 gram potjes. Ik heb dr laats wat gekocht bij de prijsmepper, weet niet of je die in de buurt hebt. En dan gewoon je oogschaduw verder gebruiken, denk dat het wel meevalt met hoe snel de andere kant kapot gaat, omdat het volgens mij een baked eyeshadow is.

@ MrsJackson: Het metalen deel van de oogschaduw waar je oogschaduw inzit noem je een pan (op zn engels uitgesproken).