MAC collectie

Helleu,
Ik wil mn make-up collectie professioneler maken… en ik denk dat ik dan het beste voor MAC kan gaan of niet?
Wat heb ik dan eigenlijk allemaal nodig, qua brushes en make-up?
De basis zeg maar… ik kan het wel aan de meiden van Douglas vragen ofzo maar dan smeren ze me meteen vanalles aan…
Ik kijk wel eens naar tutorials op YouTube, maarja dan kun je niet zien wat je eigenlijk echt allemaal nodig hebt… dus kan iemand bij uitleggen wat de basisbenodigdheden zijn van een volledige MAC kit?

Gewoon foundation, concealer I guess?

Misschien kun je dit het beste vragen aan Mascha (www.beautygloss.nl) of Cynthia (www.misslipgloss.nl), die allebei een flinke Mac-stash hebben

concealer, foundation mousse of poeder ofzo
en gewoon een basis

Ik houd echt van MAC <3. Tsjaa, ik weet niet wat je allemaal nodig hebt, maar de basis is denk ik wel foundation en concealer. Ik zou beginnen met een vloeibare/minerale foundation en een kabuki/foundation kwast. Omdat MAC duur is, kan je denk ik niet meteen een concealer erbij kopen. Later kan je dus ook nog een minerale/vloeibare concealer + concealerkwast en misschien prep + prime (dat is make up basis). En later kan je natuurlijk ook gewoon oogschaduwtjes en lipglasses en nog meer geweldige dingen kopen van MAC! :slightly_smiling_face:

nja… ik bedoel dus…
Brush 023
Brush 012
Minerals, Pigments etc

ik heb zelf echt wel foundation, blush, mascara en poedertjes en alles, ik vraag me gewoon af hoe de basis van een professionele collectie in elkaar zit, zodat ik vandaar uit kan uitbereiden… ipv Rimmel foundation en een l’Oreal mascara ofzo snap je?

oeh thanks :grinning: iemand nog meer tips?

Hmm… Qua pigments zou ik beginnen met samples. Dat zijn kleine potjes die je overal online kunt kopen… Da’s veel goedkoper en dan kan je dus verschillende kleuren kopen.
Verder zou ik een Paint Pot in een simpele kleur kopen zodat je die altijd als basis kan gebruiken (bv Rubenesque of Soft Ocre). Of een Shade Stick, ook weer in een simpele kleur.
En dan zou ik beginnen met een paar oogschaduwen die goed bij elkaar passen… De kleuren kan je het beste zelf uitkiezen.
Maarja het ligt er een beetje aan wat je zelf van plan bent te gebruiken… Als je bijvoorbeeld geen foundation draagt heeft 't geen nut als wij je aanraden een foundation brush te kopen. Dusja, ik zou gewoon naar de Mac store gaan en kijken wat voor kleurtjes je leuk vindt. En qua brushes weet ik 't niet echt… Daar ben ik niet zo bekend mee. In ieder geval een blending brush en een ‘gewone’ oogschaduw dinges.
Goed ik ga stoppen met de expert uithangen want dat ben ik niet. xP Succes!

ik gebruik vloeibare foundation… moet ik daar dan nog een brush voor gebruiken?

Ja, de stippling brush schijnt heel goed te zijn daarvoor. (van MAC is dat de 187)

Wat je ook kan doen is een oogschaduwpalette kopen van MAC. Deze kan je alleen in Pro stores kopen, in Amsterdam, Heiligeweg zit er eentje. Daar kan je een leeg palette met 15 vakjes voor ¤15,- kopen of eentje met 4 vakjes (handig als je bijvoorbeeld op vakantie gaat). Een gewone oogschaduw kost ¤15,-, maar als je een speciale, losse oogschaduw koopt, kost 't maar ¤11,50. Niet veel goedkoper, maar uiteindelijk wel :slightly_smiling_face:. Ik zelf heb die ene van 15 vakjes, en heb er al 3 gevuld. Ik wil ook nog die van 4 kopen. 't Enige nadeel is dat je niet van die speciale losse oogschaduws van limited editions kan kopen. Maar ja, zo erg vind ik dat ook niet :slightly_smiling_face:

ik heb van MAC van die oogschaduw samples, maar daar kun je echt zooo lang mee doen en die zijn zooo mooi!

Dus dat het niet in een zwart plastic doosjedingetje zit maar dat je alleen het zilvere ‘schaaltje’ (de pan) met oogschaduw erin koopt? (ff ter verduidelijking voor anderen… :q) Limited Editions kan je er wel uit slopen als het goed is!

Je moet wel weten waar je aan begint. Al mijn make up die ik dagelijks gebruik is van MAC (foundation, poeder, blush, oogschaduw, mascara, lipgloss, en 5 kwasten), dat is dus mijn basis make up. Alles samen kostte zo’n 275 euro. Voor die prijs heb je dus wel een mooie basis stash.

En als ik jou was zou ik gewoon om advies vragen in een MAC store, ze hebben er echt veel verstand van.

Juaa, 't doosje is gewoon leeg, met 15 gaatjes, waar je dus een oogschaduwtje in kan doen. Oke, wist ik niet! Maar ben wel een beetje bang als t kapot gaat ;p

mac hoeft niet perse, vind ik…, je kunt ook voor sommige producten van l’oreal gaan(voor dingen die je het meest gebruikt) en dan oogschaduws enzo en kwatsen van mac

een mac brush kost al snel 20/30/40/50 euro…

MAC is moooi :slightly_smiling_face:

oke hier heb je niks aan, zie het als een upje

bump

Ik heb nog een vraag in verband met MAC! xD

Ik wil gewoon jullie mening weten of dit een goede aankoop zou zijn of niet:
De Mac Graphic Garden Palet kopen voor 30 euro inclusief verzendingskosten… (die zouden denk ik maximum 4 euro kosten)
Dit is ook via een forum dat ik dit tegengekomen ben en er zitten 6 verschillende kleuren in wat ik persoonlijk supr vindt!
Maar ik ken echt niets van Mac af, dus jullie mening zou me echt helpen…

nou qua kwasten wil ik persoonlijk (ik wil ook iets professionelere make-up) gaan voor sigma, dit word door veel mensen op youtube (o.a: juicystar07 en ik geloof ook enkore? (not sure though)) verder zou ik als je mac wilt kopen beginnen met een beetje ‘standaard kleuren’ dus veel naturel tinten, die kun je dan weer makkelijker combineren met fellere tinten :wink:

qua lippenstift zou ik beginnen met een naturel, een felroze, een knalrode en verder een paar kleuren lipglasses