Maatschappijwetenschappen of M&O als vak kiezen?

Hai lezers,

ik moet dit jaar een profielkeuze maken voor VWO4. Ik weet alleen niet zeker of ik MAW of M&O moet kiezen, ze lijken me allebei erg handig en leuk. M&O lijkt me wel moeilijker, maar ik wil er wel mee oefenen. Wat raden jullie me aan?

Volgens mij heb je aan M&O wel meer, en zeker als je een economische studie wilt gaan doen.

Welk profiel heb je? Is er al een bepaalde richting qua studies die je op wil?Kan je ze niet allebei kiezen, zodat je volgend jaar eventueel een kan laten vallen?
M&O is praktisch gezien gewoon rekenen en een beetje inzicht. Wel wordt het vaak als moeilijk en saai ervaren. Het is wel heel erg handig en als je goed bent in wiskunde zou je het helemaal niet zo lastig kunnen vinden.

Ik vind het alletwee nuttige vakken. Bij maw leer je echt dingen over de samenleving, waarvan ik achteraf vind dat iedere persoon dit wel zou moeten weten, bijvoorbeeld dingen over de politiek en ik denk dat je hier later nog altijd wat aan hebt.
Bij m&o is dat misschien niet zo, maar ik vind het bij economie soms ook wel handig dat ik m&o heb en je leert er ook wel handige dingen over balansen enzo, een beetje bedrijfseconomie.

Aan M&O heb je praktisch gezien veel meer.

Dit.

Daarbij heb ik nog nooit bij een opleiding zien staan ‘maatschappijwetenschappen verplicht’.

dit ja, je kan er altijd nog 1 laten vallen.

MAW is is meer algemene kennis over de maatschappij, M&O economische rekenvaardigheid. Het beste kan je ze allebei kiezen. Maar als dat niet gaat gewoon wat je het interessante lijkt / waar je bij je vervolgopleiding het meest aan hebt.

Afstemmen op je eventuele vervolgstudie. :wink:

Mag ik vragen waarom iedereen hier vindt dat je aan M&O meer hebt dan aan MAW?

Ik heb MAW gehad en heb het wel altijd heel leuk gevonden. Mensen die zeggen dat het makkelijker is, het ligt er aan waar je goed in bent. Ik ken veel mensen die MAW toch pittig vonden, ik vond het interessant en daardoor ook makkelijk :slightly_smiling_face:

Dit, in mijn klas staan er zelfs maar 5 mensen ofzo voldoende, dus het valt niet iedereen zo mee als ze dachten.

Ik ga als profiel E&M kiezen, in eerste instantie wil ik M&O doen. Maar MAW lijkt me ook leuk. Ik zou ze ook wel beide willen doen, maar omdat ik al Spaans kies, moet ik een keuze tussen MAW en M&O maken.