maatschappelijke stage

hayy,

met school moeten we maatschappelijke stage doen. en je kan uit dingen kiezen(op kinderopvang helpen etc) maar ook zelf ideeen geven van wat je wil doen. hebben jullie ideen of weten jullie wat leuk is? ik heb namelijk geen idee.

Dierenasiel? Apotheek?

hangt dat niet vn je profiel af?

wij moeten binnenkort ook 16 uur stage lopen en wij hebben nog geen profiel gekozen…

^dat heb ik nog niet eens gekozen…XD. oh apotheek lijkt me best vet, maar je moet wel echt de maatschappij helpen ‘ahum’ . misschien een idee om voor oude mensen die alleen zijn een schilderles te organiseren als dat mag?

ja dat is wel leuk

Dierenasiel inderdaad, daar kunnen ze altijd wel mensen gebruiken. :slightly_smiling_face:

Mijn maatschappelijke stage was bij de kindervakantieweek meehelpen, maar dat wordt nu een beetje moeilijk haha. Maar je kan misschien ook bij een bejaardenhuis?

Wereldwinkel, verzorgingstehuis, goede doelen winkeltje, goede doelen, bij een NK, EK of WK meehelpen als vrijwilliger (dat heb ik vorig jaar 2 weken gedaan bij het WK turnen in Rotterdam).

maar ik heb zo snel dat ik niet weet hoe ik moet reageren, bijvoorbeeld bij kinderen enzo hoe ik met ze moet praten. en bij het dierenasiel hier laten ze je serieus alleen poep opruimen.

het is bij ons wel verplicht dat je ergens stage gaat lopen als vrijwilliger. het is niet de bedoeling dat je gewoon gratis werkt zegmaar.
dus sommige dingen mogen wel (bejaardetehuis etc.) en sommige dingen niet (helpen in een winkel) omdat je dan eigelijk gratis werkt en de baas daardoor verdient? zoiets
ik vind het gezeur maar geen idee of het bij jullie zo is.
verder heb ik het nog nooit gedaan ben te lui haha

Ik heb volleybaltraining gegeven.

Ik ging bij de manege met gehandicapten werken.

Weeshuis, JAC, OCMW, gevangenis, ziekenhuis, Adoptiediensten, CLB, dagcentra’s, ev. bij personen met een beperking (instelling), … Dit zijn allemaal plaatsen/zaken waarbij je de maatschappij ‘helpt’. Het zijn plaatsen waar je bijv. als maatschappelijk werkster kan gaan werken…
Ik weet niet hoe oud je bent en in hoeverre je verantwoordelijk hebt/krijgt bij die stage. Ik weet ook niet wat je studeert of wat je wilt worden… Daar kan je allemaal rekening mee houden en zo bekom je wel een interessante plek.

Ik ben leiding bij scouting, kunnen we ook altijd stagiaires gebruiken.

Schoolkrant, leerlingenraad, bejaardentehuis, dierenasiel, manege… Je kan zoooveel dingen kiezen!

Wij moeten dat ieder jaar, alleen moeten wij al voor de volledige maatschappelijke stage - klopt het dat het bij jullie getest word? want bij ons is het al een paar jaar geleden ingegaan en moeten wij 30 uur. ik wissel telkens om, jaartje kattenasiel - jaartje gevangenis :3

Ik deed het bij een ziekenhuis.

ik heb op een basisschool in groep 1/2 maatschappelijk stage gelopen. Dat was zo leuk haha c:

Ik liep stage bij een fotograaf, was echt superleuk! Basisschool is ook erg leuk om te doen volgens mij,