Maatschappelijke stage.

Misschien een beetje vroeg om aan het begin van de zomervakantie al over na te denken maar toch. Gezien het verplicht is.

Weet iemand wat er mag en wat er niet mag?
Of heeft iemand leuke/creatieve ideeën?

Ik zeg alvast: Ik wil geen oudjes helpen.
Geen handicapten.
En niet mijn bijles opgeven als stage want ik verdien er veel mee.

Ik zou het liefst iets economisch/juridisch/politieks doen.
Maar journalistiek kan ook wel, en bij creatieve dingen kom je al snel op de saaie cliché dingen uit.

Dus iemand die er meer van weet, meld je!

Aah die maatschappelijke stage, die heb ik vorig jaar ook moeten lopen.
ik vond dat echt dikke onzin…

het is dat je iets vrijwillig doet voor de ander zonder dat je daarvoor betaald krijgt. ik weet niet precies wat dat kan zijn op economisch/juridisch en politiek gebied… en of dat op dat gebied voornamelijk wel kan…

Wij kregen zo’n formulier wat je allemaal kon doen maar daar stonden echt belachelijke ideeën op (werken als mtb’er, meehelpen in de kerk, meehelpen in een zonnebloemwinkel voor goede doel, in een bejaardentehuis verzorgen, vrijwillig dingen doen voor onze school etc).

dus hier heb je denk ik niet veel aan :’)
ik heb vrijwillig dingen gedaan voor onze school, moest website maken en nog paar van die rot karweitjes.
hoeveel uur moet je? wij moesten vorig jaar 30 uur maar ik had gehoord dat het nu 72 uur werd?

Misschien kun je bij een rechtbank iets gaan doen ofzo? Iets van klusjes doen voor iemand daar?
Ja echt een leuke stage ga je denk ik toch niet krijgen haha. :’)

Ik heb dit jaar bij mij op de manege stage gelopen. Was erg fijn. Officieel moesten we 38 uur en dan had ik van 11 uur tot 17 uur moeten helpen, maar als ze niks meer voor me hadden, mocht ik gewoon naar huis. Ook als dat om 12 uur al zo was, haha. :slightly_smiling_face:
Het werd er dan ook bijgeschreven btw.

bij een advocatenburo rondlopen of rechtbank?

De rechtbank zou wel awesome zijn maar dat is niet zo slim voor mij.

(dit gaat even vreemd klinken)

Mijn moeder werkte daar dus kennen ze me er al wel.
Maar juist daarom wil ik het liever niet doen.
Allemaal oud-collega’s van mijn ma. En mijn ma gaat er misschien nog weg terug.

Advocatenbureaus zat ik ook al aan te denken, maar zou dat kunnen?

bij ons waren er alleen maar de dingen die jij opnoemd die je niet wil doen… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik heb ook op een manege stage gelopen. We moesten 15 uur eigenlijk, maar ze hadden al 5 uur voor een kerstmarkt gegeven, dus maar 10 uur. Heb een lange dag gedaan, want ik was natuurlijk weer eens te laat haha.

Maar bij ons stond dat in dat systeem van school…

Volgens mij moeten we volgend jaar ook weer 15 uur doen, verdomme :’)

Ik heb koffiegeschonken in een verzorgingstehuis voor mijn stage, dat was echt heel leuk. Die mensen zijn zo lief en dankbaar.

Aangezien je dat niet wilt, mijn profielstage kon ik in principe ook opgeven als maatschappelijke stage. Ik liep stage bij circus Rotjeknor (heb daar ook circusles gehad, dus het was makkelijk om aan die stage te komen) en heb een dag les gegeven aan een school met kinderen die net in Nederland waren, een dag les gegeven aan een school met geestelijk gehandicapte kinderen, ik zou een dag meedraaien met circuslessen voor geestelijk gehandicapte kinderen en ik heb een dag les gegeven aan de andere groepen tm 12 jaar. Misschien kan je zoiets in de buurt zoeken, want het is echt ontzettend leuk!

ja ik snap het.
Als je ma er zou werken zouden jullie dingen kunnen bespreken (voorbeeld) wat dus niet mag.

ik denk wel dat het kan zou je moeten informeren

Misschien kan je wel meehelpen op een festival of iets in die richting bij jou in de buurt.

Naja, sowieso. Geen aangenaam idee. Ik zou dan naar R’dam moeten gaan…

niet zeuren :stuck_out_tongue_winking_eye: wij moesten dit jaar 36 uur en volgend jaar moeten we nog een 36 uur… :stuck_out_tongue_winking_eye:

hmm weet niet zo goed,
zelf loop ik mijn stage bij de voedselbank, voedselpakketten uitdelen.
heb er erg veel plezier in :slightly_smiling_face:

hmm ik moest afgelopen jaar ook maatschappelijke stage… 30 uur.

• ik heb een aantal uur geholpen bij de voorbedereiding van het vormsel in de kerk (geen aanrader)
  • meehelpen bij een fc twente vrouwenvoetbal dag voor jonge meiden (wel een aanrader)
  • helpen bij een evenement hier in de buurt, beetje toezicht houden bij een springkussen, ballonnen uitdelen in de stad aan kinderen enz. (aanrader)
  • helpen met een maaltijd koken voor daklozen (ook geen aanrader tenzij je van koken houd)
    misschien vind je dit wat? maar wij konden uit 70 stages kiezen op school, dus er zit heus wel iets bij wat je leuk lijkt!

ik moest afgelopen jaar ook maatschappelijk stage, 20 uur ofzo. ik deed het bij de kerk boeken invoeren, niet echt een aanrader, maar die andere persoon die er hielp, was wel best schattig, dus elk nadeel heb z’n voordeel.
Maar hangen er bij jou op school niet ‘vacatures’ ofzo. en je kunt nog altijd hier en daar een halfuurtje ‘extra’ rekenen;) heb ik ook gedaan

Misschien kun je bij het dierenasiel gaan helpen? Daar kunnen ze altijd wel iemand gebruiken om honden uit te laten oid. Maar iets economisch/juridisch/politieks kan ik zo niet verzinnen. Upje voor jou

Klinkt wel lachen, maar ik ben allergisch voor 90% van alles wat haren heeft, wel jammer, maar ik houd dat niet uit en heb er nog weken last van. Dat heb ik er ook weer niet voor over (tegen stapels papierwerk heb ik trouwens niet echt wat x’D Misschien kan ik wel op een advocatenbureau stapels papier uitsorteren, makkelijk en easy en misschien hoor ik nog wat leuks ofzo of leer ik nog wat leuks)

en helpen in een ziekenhuis? Er zijn altijd van die vrijwilligers en misschien kan je er dan met 1 meelopen en helpen?

Snap trouwens niet waarom je geen oudjes wil, die kunnen heel gezellig zijn hoor, gewoon koffie rondbrengen enz.
Misschien iets bij de scouting?
Kinderdagverblijf? Basisschool?

Ik heb hetzelfde probleem… maar ik heb al eens 40 uur gedaan in 3 mavo, maar nu moet ik in 4 havo opnieuw pff.

Ik ga maar in het ziekenhuis geloof ik, heb ik vorige keer ook een dagje gedaan. Hebben jullie misschien een plaatselijke krant ofzo waar je misschien kan helpen?

Ohja ik moet 80 uur. Dus in mijn totaal schooltijd heb ik straks 120 uur maatschappelijke stage gedaan, belachelijk.

Ik moest in 4 havo 12 uur in totaal xD
Ik heb toen meegeholpen in de vakantie aan een sportdag voor kleine kinderen