Maatschappelijke stage

Hoi dames!

Binnenkort moet ik Maatschappelijke stage gaan lopen van 32 uren anders mag ik geen examen doen, dit houdt in dat ik 32 uren vrijwilligerswerk moet doen. Ik ben een meisje van 15 jaar, sportief, spontaan en een goede prater.

Heeft iemand hier al eens eerder maatschappelijke stage moeten doen en weet een leuke organisatie om stage te gaan lopen? Ik wil eigenlijk alleen maar weten wat je hebt gedaan.

Alvast bedankt!

Ik heb vorig jaar een maatschappelijke stage gelopen in een verzorgingstehuis voor oudjes. Beetje spelletjes doen, gymles geven, wandelingen maken etc. Op zich wel leuk, maar niet heel spannend of zo.

Anderen uit mijn klas gingen iets bij een kinderopvang of zo doen of werken met gehandicapten of buiten allemaal klusjes doen (tuinieren).

:beer:

Ik ben voor mijn maatschappelijke stage een keer naar een Bejaarde tehuis geweest met een vriendin. Daar moesten we zorgen voor de drankjes op een muziek avond.
Ook ben ik 2 keer naar een woonvorm voor verstandelijk gehandicapten geweest. 1 keer ging ik er zwarte piet spelen samen met vriendin en nog 2 mensen en een sinterklaas (was heel leuk trouwens, echt aan te raden!)
en 1 keer ging ik nagels lakken en pepernoten bakken daar.

Vorig jaar in de 3e klas heb ik bij een soort plek waar jongeren heen komen 's avonds om gezellig wat te drinken enz gelopen. Het was gewoon wekelijks en georganiseerd door volwassenen. Ik moest de mensen drankjes inschenken, snacks klaarmaken en gewoon gezellig kletsen. Is heel erg leuk om te doen als je ook zoiets bij jou in de buurt hebt!

Op de middelbare heb ik mijn maatschappelijke stage gedaan op een basisschool in groep 1. Echt súper leuk, gewoon een beetje mee helpen. De kinderen zijn al snel gek op je.

Na deze stage heb ik ook direct mijn keuze gemaakt voor mijn vervolgopleiding. Loop nu stage bij een kinderopvang :slightly_smiling_face:

Misschien kan je eens kijken wat je later wilt gaan doen qua beroep of opleiding. En dan je daar op richten als dit mogelijk is.