Maatschappelijke stage

Hi

Ik moet dit jaar stage lopen van 15 uur maar ik heb geen flauw idee waar.
Ik ben op internet gaan zoeken en rondgevraagd maar kom nergens uit.
Het probleem is dat het niet onder schooltijd mag, maar in het weekend of na school dus
Met gehandicapten of met ouderen werken lijkt me niet echt leuk en de bieb is vol
Heeft iemand ideeen/tips?

Hoor het graag
Groetjes

Dierenasiel, kringloopwinkel?
Misschien iets met wat je later wil gaan doen?

Ik heb zelf stage gelopen bij de bieb. Was een superleuke periode.

Misschien bij een sportvereniging, kinderboerderij of museum ? 15 uur is helemaal niet veel , meestal moet zo’n stage 30 uur duren . Vraag anders aan je klasgenoten wat ze gaan doen.

Ik loop zelf 25uur stage bij een kunstcentrum voor kinderen, heel erg leuk. Ik doe daar barwerkzaamheden en help bij de cursussen.

Tijdens mijn eerste maatschappelijke stage heb ik geholpen met activiteiten met verstandelijk gehandicapten. We gingen knutselen, koken, spelletjes doen enzo. Vond het zelf wel heel leuk en dat was toevallig elke keer in de avond.

Mijn tweede stage heb ik gedaan in een bejaardenhuis, dat was wel gewoon in een normale schoolweek. Daar zou je ook in het weekend kunnen helpen. Ze organiseren daar vaak activiteiten waar ze veel vrijwilligers voor nodig hebben en ze zijn erg blij als je ze helpt :slightly_smiling_face:.

Je moet gewoon iets kiezen wat je zelf leuk lijkt en niet iets wat je vrienden of anderen kiezen. Heb je zelf al een idee?

activiteiten organiseren in een kinderdagverblijf?
Ikzelf heb volleybaltraining gegeven. Misschien ook iets met sport? Nadeel was wel dat trainingen maar uurtje/anderhalf duurde. Maar ik hoefde er destijds maar 8 uur te hebben.

Wat lijkt jou zelf leuk? Je moet er natuurlijk wel plezier in hebben.

Oh wat ben ik jaloers dat jij maar 15 uur moet, ik moest er 30!

Ga eens langs bij een sportclub in de buurt, op zaterdagen hebben ze daar meestal wel mensen in de kantine nodig, vaak hebben ze zelfs tekort aan mensen.