Maatschappelijke stage (merci Balkenende!)

ik moest dat ook doen in tl3, leek me vet leuk op een creche stage lopen ofso… ga ik vragen nemen ze óf geen stagaires aan óf hebben ze al stagaires van echte opleidingen zoals pabo ofzo…
dus toen moest ik van school collecte gaan lopen voor het rode kruis!
super nutteloos, het was overdag in een rijke wijk waar het dan echt uitgestorven is…

oke, je hebt helemaal niks aan mijn bericht, maar iets met dieren of in het ziekenhuis?

succes!

www.wielewaal.nl

:no_good_woman: waarom vind je het zo erg wat voor een ander te doen?

Ik vind het juist goed dat ze zoiets doen … Wij moesten persé (in vwo 4) in een bejaardentehuis maar sommige gingen helpen een speeltuin bouwen voor (licht) gehandicapten en anderen gingen helpen in een kinderklas met licht verstandelijk gehandicapten …
Ik vind het goed dat je wat voor de maatschappij doet… Zo leer je je wereld weer 's wat beter kennen

Ik moet 40 uur stage. En alles moet buiten school, dus ik kijk nog wel wat ik ga doen.

Ik vind he niet erg omdat te doen,alleen een beetje nutteloos :wink:

ik moest in 3 tl ook gewoon stage lopen

jij hebt het wel steeds over kinderen en bejaarden maar volgens mij kun je ook gewoon detailhandel,zorg,bouw en zo in en soms krijg je ook een stage vergoeding ik heb het zelf al 4 jaar 3 maanden lang gedaan maar ik vond het uiteindelijk supper leuk

Ik zit in de 3e en moet dat ook doen. Echt fucking bullshit, alsof ik ooit in mijn leven ga werken in de hulpverlening/ iets van die shit.

Daarom is het ook ingevoerd. Zodat je ook in aanraking komt met dat soort dingen, gewoon mensen helpen enzo zonder dat je er zelf beter van wordt. Ik zeg niet dat jij dat niet zou doen ofzo, maar het is wel goed voor de jeugd van tegenwoordig, die wordt steeds egoïstischer. Ha ik klink net als een bejaarde x]
Maar oke, ik vind het goed dat ze het ingevoerd hebben. Ik hoef het zelf niet te doen, maar het lijkt me best leuk.
Je kan trouwens ook iets voor je sportvereniging of een andere vereniging/organisatie waar je bij zit doen, je hoeft niet persee bejaarde konten af te vegen.

En aan die mentaliteit proberen ze dus wat te doen.

Jaja, dat zeg je nu omdat je het zelf niet moet doen. :’]

Helemaal niet, want ik doe regelmatig voor mijn plezier vrijwilligerswerk. Dus of het nou buiten school is of dat het voor school zou moeten maakt ook niet uit.

Aan de ene kant snap ik wel een beetje wat je bedoelt , ik moest ook stage lopen en heb toen met gehandicapte kinderen gewerkt, omdat ik misschien die richting op wou , en het is echt moeilijk want die kinderen zijn afhankelijk van jou , en je bent bang dat je het fout gaat doen , en met oude mensen is dat precies so , je moet se aandacht geven en verzorgen en dn ben je afentoe bang dat je het fout doet.

aan de andere kant stage is goed voor je so als iedereen hier segt voor de ontwikkeling, en het is beter dan school je bent ff buiten school bezig. en zie het zo , zo probeer je dingen uit en weet je zeker wt je wel of niet wil doen.

Xx

ik heb vorig jaar maatschappelijke stage gedaan bij een stichting voor welzijn ouderen. toen mocht ik helpen bij de bingomiddagen enzo, vond ik echt geweldig :slightly_smiling_face: maar ik ben ook goed met ouderen, dusja.
Maar ik weet ook nog dat veel mensen uit m’n klas gewoon een snuffelstage hadden gelopen, die gingen gewoon bij een hotel meelopen enzo.
misschien dat je dat ook mag?

hoef jij maar 30 uur?
ik zit nu in 4vwo en ik moet 72 uur! en vorig jaar 8 uur
maar ik ga in Amerika op een basisschool helpen, en dakloze helpen. ik vind het goed, andere mensen helpen

oh dat moeten wij ook, maar vmbo moet nu 48 uur (H)
havo dacht ik 60 ofzo en vwo gewoon de 72 uur.

ik ga na de herfstvakantie iets met gehandicapten doen :]

nee! moet jij maar 30 uur?:no_good_woman:
wij 72. Maar dat moeten we ná schooltijd doen.

Ik moet het ook ja, ik ga bij een centrum voor gehandicapten.

Ik moet dit buiten schooltijd doen, dik naaiend, want 3T bij ons op school krijgt hier een week vrij voor :crazy_face:

Dat hoef ik niet. Ik heb een andere module gekozen. Eentje van gym, een spel bedenken.

Oja dat moest ik in de 2e ook, buiten schooltijd op een basisschool. We moesten alle kloteklusjes opknappen want na schooltijd valt er natuurlijk weinig met kinderen te doen op zo’n school. Maar heel erg was het niet.
Vind het goed dat dit ingevoerd is.