Maatschappelijk werkstuk

Hallo allemaal!
Ik ben enorrm laat al eigenlijk hiermee. Maandag moet mijn maatschappelijk werkstuk al worden ingeleverd en ik ben er nog niet aan begonnen. Ik ben het helemaal vergeten door m’n snuffelstage die ik moest regelen (en deze week loop).
Ik wilde een interessant en origineel onderwerp vinden voor dit werkstuk en zoek dus ideeën! Ik zat te denken aan iets met hoe de dieren worden behandeld/de voedselindustrie o.i.d. Maar ik weet niet wat dan het best is en een maatschappelijk probleem is. En het moet ook niet al te ingewikkeld zijn.
Bij deze opdracht zitten een aantal vragen die je moet beantwoorden en dan moet je dat uitwerken.

Ook andere originele ideeën zijn welkom! graaaag zelfs. grotendeels word drugs enz. gekozen.
Of als je zelf zo´n werkstuk hebt gemaakt wil ik ook dolgraag weten waarover jij het gedaan hebt!

Ik denk bij maatschappelijke problemen sneller aan problemen waar de hele maatschappij “last” van heeft; vluchtelingenprobleem, armoede in Nederland (kijk maar eens hoeveel gezinnen er onder de armoedegrens leven in ons land), vergrijzing, radicalisering, eenzaamheid, onderwijsachterstand.

Dankjewel voor je antwoord! Ja misschien heb je daar wel gelijk in idd.
Als er verder geen ideeën/tips binnen komen ga ik met één van jouw onderwerpen wat doen, dankje!