Maatschappelijk werker gesprek

hee! ik heb binnenkort een gesprek met een maatschappelijk werker bij mij op school. dit heb ik aangevraagd nadat er een aantal dingen in mijn omgeving zijn gebeurd waardoor ik het tegen iemand op mijn school heb verteld. hij heeft mij weer doorverwezen naar een maatschappelijk werker en daar heb ik dus binnenkort een gesprek mee. ik vroeg mij af of ik dit tegen mijn ouders moet vertellen. ik twijfel omdat ik de vorige keer had verteld dat ik een gesprek zou hebben met die docent,en toen reageerde mijn ouders met; ‘‘oh,je kan toch ook met ons praten’’ , en ‘‘je moet de dingen die zijn gebeurd loslaten,en het er niet met andere over hebben die niks aan de situatie kunnen veranderen’’ . (met mijn ouders kan ik het er ook niet mee over hebben omdat alles nogal gevoelig ligt, ik heb het wel geprobeerd, alleen ze luisteren niet naar mij…) Ik twijfel heel erg of ik het tegen mijn ouders moet vertellen dat ik naar die docent ben gegaan, en dat ik nu wordt door gewezen naar een maatschappelijk werker.ik ben benieuwd wat jullie zouden doen!

Als je het zelf fijn vindt om te vertellen dan zou ik dat vooral doen. Een maatschappelijk werker heeft in principe geheimhoudingsplicht (tenzij iemand in gevaar is), dus het hoeft niet.

Aan de ene kant zou ik eerlijk blijven tegenover je ouders en vertellen dat je een gesprek aangevraagd hebt, hierbij zou ik dan wel voorzichtig zijn dat je ouders zich niet gepasseerd voelen omdat ze zelf ook aangeven dat je met hun ook kan praten volgens hun.

Aan de andere kant zou ik denk ik gewoon zo naar dat gesprek gaan zonder het te vertellen en misschien met de maatschappelijk werkster overleggen wat je het beste kan doen en het dan eventueel later nog vertellen als je er dan nog behoefte aan hebt.

Knap van je dat je een gesprek aangevraagd hebt, en doe vooral waar jij je zelf prettig bij voelt!

Ik zou eerst het gesprek afwachten en misschien met die maatschappelijk werkster bespreken wat je kunt doen. Hij/zij kan je misschien helpen om het mooi te formuleren naar je ouders toe.