Volgend jaar in de 3e klas moeten we op school een maatschappelijk stage doen. Ik wil later graag in het ziekenhuis werken dus het leek me wel leuk een stage in de zorg te doen. Maar volgend jaar heb ik het best wel druk met school en sport en ik ga waarschijnlijk ook nog een team training geven, dus dat zou ii ook gelijk als stage uren kunnen gebruiken. Wat zou ik doen?
Wacht gewoon even af tot je er voorlichting over krijgt.
Wat je nu namelijk niet weet is dat je voor je MaS niet in het ziekenhuis mag stage lopen, omdat een ziekenhuis onder - ja klinkt raar, maar het is wel zo - winstmakende organisaties valt. Niet dat ze alles doen voor het geld, maar het is geen vrijwilligerswerk wat daar verricht wordt.
Wel mag je stage lopen bij niet-winstmakende organisaties als bijvoorbeeld de voedselbank en ook half-winstmakende bedrijven als een kinderopvang, basisschool of sportvereniging.
Alleen bij beroepsorienterende stages mag je wel bij winstmakende bedrijven stage lopen, maar die krijg je meestal alleen op de mavo.
Ik zou me er ‘makkelijk’ vanaf maken door die teamtraining als stage te zien, al helemaal omdat je voor je MaS geen uren vrij krijgt. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan toch?
Ik ben het inderdaad met Sprinkle eens,
als je toch liever iets anders doet dan training geven is een kindervakantieweek (of hoe ze dat bij jou in de buurt noemen, als ze dat bij jou hebben) ook ontzettend leuk!
ik doe zelf al 4 jaar mee als leiding en het is echt ontzettend leuk!
Ik heb het zelf een kindervakantieweek als stage gaan. Gaf daar sowieso al leiding, dus kon ik het net zo goed als stage doen. Het is echt ontzettend leuk en makkelijk, want binnen een weekje ben je klaar en heb je er geen omkijken meer naar.