Maatje 34 en cup D

Ja, is er iemand die hetzelfde probleem heeft? Als ik een shirtje/jas in maat 34 koop zit het echt heel erg krap bij m’n oksels maar voor de rest wel goed, als ik een maat koopt waar m’n borsten wel inpassen, is het eigenlijk veel te groot voor de rest van m’n lichaam.

Iemand tips?

Ik heb maat 36 en E, niet handig nee. Mijn hemdjes koop ik een maat (of 2) groter en ja dan bungelen ze van onderen wel, maar dan passen m’n borsten er tenminste in. Denk dat er niet echt een oplossing voor is, zo veel mogelijk getailleerde dingen kopen, dan valt het minder op.

Ik heb ook maat 34 en cup d, maar ik draag meestal losse shirtjes of truien.
En als ik strakke topjes koop, dan neem ik er een van een fijn rekbaar stofje, zodat het niet irritant strak zit bovenaan. Maar alsnog worden ze meestal dan wel een beetje geplet, om het maar zo te zeggen.

Ik heb maat 34 en cup D, maar eerlijk gezegt zit het nooit te strak bij mijn oksels. Ik draag meestal redelijk strakke shirts. Maar natuurlijk ook weer niet te strak

Ik heb maat 32/34 en cup D
Dit is inderdaad soms heel vervelend… Ik kijk ook naar de stoffen, als het wat rekt sluit het vaak onder en boven mooi aan zonder dat het te strak zit bij mijn oksels.
Als het niet rekt krijg je inderdaad dat het onderaan te wijd is omdat je voor de maat groter moet gaan. Denk dat er verder niet echt oplossingen zullen zijn.

Dit inderdaad. Ik draag vooral kleding die al wat oversized is of stretcht, dan hoef ik ook niet meteen een paar maten groter te nemen.

Ongeveer hetzelfde probleem, ik heb maat 38 (soms 36) en 75F. Als je je conflectiemaat neemt, zit het bij je borsten te strak en als je de maat op de grootte van je borsten neemt zit de rest veel te los.

Op google staan heel veel tips:

Maar als een jasje bij de oksels te strak zit lijkt het me eerder dat het jasje gewoon te klein is? Tenzij je je borsten op je rug hebt zitten natuurlijk.

Maar goed zoals de rest ook al zegt: shirtjes misschien iets wijder kopen en bijvoorbeeld in je broek stoppen. Zo ziet het er niet vormloos uit maar passen je borsten wel gewoon in je kleren.

Ik heb ook maat 34 en cup D, maar het probleem zit nooit zozeer bij de oksels. Het probleem bij een jas (of vest) is vaak dat die niet (goed) dicht kan. Als ik 'm dan open laat hangen, zit het prima. Bij truitjes zit het probleem ook met name rond de borsten. De stof valt namelijk wel mooi rond mijn armen en middel. De enige oplossing is: Een maatje groter.

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Same problem here. Maat 34 en cup E. Blousejes etc draag ik vaak oversized (en met de knoopjes ver open en dan een basic zwart hemdje eronder zodat het blouseje niet raar strak zit van boven, maar ik ook geen huge inkijk heb). Jasjes en vestjes laat ik altijd open. Anders is het geen gezicht. Ik draag eigenlijk nooit superstrakke topjes, want dan heb je zo’n ‘wow, boobies’ effect.

Maar eigenlijk gaat het een beetje vanzelf al die dingen, het is niet dat ik er nou superveel moeite voor doe om mijn kleding aan te passen ofzo. Alleen ik weet wel wat ik juist wel en juist niet moet dragen.

Ik heb het zelfde probleem.
Ik heb 36, en maat dubbel D. Blousjes, sweaters, topjes draag ik ook dus oversized. Of ik doe een leuk vestje erover heen (of bolero). Ik heb 1 keer een croptop aangehad, maar dat was geen goed idee, voor iemand met een grote voorkant vind ik dat best wel ordinair staan.