Maat topshop jas

Hii,
Ik ben van plan om een winterjas bij topshop te bestellen. Alleen zit ik nu een beetje te dubben over welke maat ik zal nemen. 8 of 10. Ik heb zelf meestal een maat 36 maar als ik in het maten tabel op de site kijk zie ik dat maat 8 overeenkomt met een franse maat 36. Franse maten vallen toch kleiner dan de Nederlandse maten? Ook gaat het om een winterjas en het is natuurlijk absoluut niet charmant als dat ding te strak zit (aangezien je in de winter ook nog redelijk wat kleren onder je jas aanhebt) en deze jas hoort een beetje losjes te vallen. Misschien ook handig om te weten; Ik ben zelf ongeveer 164cm lang (?)
Het gaat om deze jas:

http://www.topshop.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?beginIndex=0&viewAllFlag=&catalogId=33057&storeId=12556&categoryId=208508&parent_category_rn=208491&productId=1982263&langId=-1

Wie heeft er ervaring en wat raden jullie aan?
Alvast bedankt :slightly_smiling_face: !

Ik ken het probleem en ben precies hetzelfde als jij. 1.64, maat 36 :stuck_out_tongue: Ik zou een 10 nemen, want ik heb wel vaker van Topshop besteld en maat 10 viel goed bij mij.

oh wat een leuke jas, ik wil m ook haha :'3

maar ot; ik heb geen idee, ik denk dat cair het wel weet gezien ze dezelfde maat als jou heeft. :’)

oh super schattige jas <3

Ik blijf twijfelen :’). Ik heb namelijk wel een jurkje (in maat 34) en een tuniekje in maat 36 van topshop en die zitten dan wel weer goed. Maar ben altijd bang dat een jas te ielig zit maar ik wil ook weer niet een slobberjas :slightly_smiling_face:.

Meer mensen nog met ervaring?

Die is mooi! Ik kan je alleen niet verder helpen, helaas. Je zou op lookbook ofzo iemand kunnen zoeken die die jas ook heeft en dan mailen hoe hij valt…

Er staat een ‘size guide’ bij met de maten in cm! Zou zeker even goed meten :slightly_smiling_face:

Ik heb inderdaad al gemeten. Maar het probleem is dat ik bij mijn borst-omtrek en mijn taille maat 34 heb en bij mijn heupen maat 38 volgens de size guide xD. Handighandig…