Maar verder...?

Hee iedereen
Ik schreef vanmiddag een verhaaltje maar ik weet niet hoe ik verder moet gaan… ik had niet echt een idee verzonnen…

[i]Daar zat ik dan. De zomer is nu helemaal voorbij, half slapend zat ik aan mijn tafel in klas B21.
Achter mijn beste vriend Spencer, en naast mijn beste vriendin Charlotte.
Ik heb mijn hoofd in middels op mijn over elkaar gevouwen armen gelegd, en zit nu in een soort trans tussen wakker zijn en slapen.
Maar echt slapen lukt me niet in de klas, dus luister ik naar alle stemmen in de klas.
Twee meisjes achter in de klas:
Oh,mijn god, heeft hij dat echt ge-smst!?
Ja, echt, dat doe je toch niet!?
Ik vond dat sms’je van; “Zoenen?” al vreemd, maar dit gaat echt te ver!

Een groepje jongens in de rij naast ons:
Nee, serieus!
Aye, denk je echt dat wij zulke dingen geloven?
Nee, dude, ik zweer ‘t, ze was overduidelijk aan ‘t flirten!
Zij? Bij jou? Nooit!
Ze was zeker dronken!?
Misschien…
*Gelach*

Drie jongens achterin de klas:
Maar wat als je de sleutel van het draken kasteel hebt gevonden?Het lukt me niet om de poort te openen!
Waar heb je die sleutel dan vandaan?
Van de trollengrot in het 3e koninkrijk.
Nee, dat is ook niet de sleutel van de poort,maar van het kasteel zelf.
Oh.

Naast me:
Slaapt ze?
Ik denk het niet…
Maar ze is zo stil.
Mel?
Mel, ben je wakker?

Slaperig til ik mijn hoofd op en laat mijn met foundation bedekte wallen aan de wereld zien.
Het licht dat langs het zonnescherm het klaslokaal binnenpiept is ontzettend fel.

‘Nee, ik slaap niet.’zeg ik schor.
‘Oh, jammer, we wilden net een snor op je gezicht tekenen.’reageert Spencer.
‘En een doorlopende wenkbrauw!’Zegt Charlotte er nog snel achteraan.

Ik beuk Spencer tegen zijn schouder.
‘Hé! En zij dan!?’ volgt de beuk.
Máno ,die al de hele tijd met zijn rug naar ons toe naast Spencer zat ,draait zich plotseling om.
Hij zet zijn iPod uit.
Hij haalt even diep adem, en aan zijn wenkbrauwen zie dat hij een vraag gaat stellen.
‘Welk van hebben we eigenlijk?’
Opeens zijn alle blikken op hem gericht.

Máno is zo’n jongen die ongelooflijk knap is, maar haast nooit iets zegt.

[/i]

Hebben jullie nog ideeen?
Alvast bedankt :wink:
x’

Klinkt wel leuk, alleen moet je idd nog een doel kiezen. want als je zo blijft doorgaan is het wel saai :stuck_out_tongue: maar verder, het is een van de weinige stukken die ik op Girlscene heb gelezen, omdat ik nooit zin heb.
Maar een echt puberverhaal lijkt me wel leuk (: en dan zal ik het ook wel gaan volgen!

Ik heb weer even wat verder geschreven :grinning:

[i]Máno is zo’n jongen die ongelooflijk knap is, maar haast nooit iets zegt.
Ik had in de tweede -vorig jaar- een tijdje een oogje op hem.
Net zoals veel meiden.
Ik heb wel om zijn MSN gevraagd maar verder was ik te schijterig om ook maar íets te doen…

Dit is mijn kans, ik ga tegen hem praten, al zeg ik maar één woord!
Oh, shit, welk vak is dit!?
Ik ben ´t helemaal vergeten!

“ Frans, duh.” Hoor ik Charlotte antwoorden.
Shit! Daar gaat mijn kans!
Máno trekt zijn wenkbrauwen op, doet zijn iPod weer aan, en draait zich weer om.

Wacht even.
Frans, hebben we Frans?
Ah,nee, ik haat dat vak!Ik ben er best goed in, maar ik vond ‘t vreselijk saai, waardoor ik niet veel leerde waardoor ik altijd 3-en kreeg.
Ik kan me eigenlijk helemaal niet herinneren dat ik ooit heb geweten dat ik nu Frans heb.
Welke boeken heb ik dan mee?

Ik pak mijn super coole modieuze tas, (die mij een rib uit m’n lijf heeft gekost, maar oh, wat was ‘ie het waard!)til ‘m op mijn schoot en begin te graven.
Ik zie drie groene boeken en één roze (ja, weet ik, wat een geweldig leuke kleuren combinatie voor kaftpapier, hè?) Ik heb vanochtend zeker geen enkel moment besteed aan nadenken wat voor vakken ik vandaag heb!
oh, mijn god, en ik heb geen enkel werkboek bij me!
Oh nee, de eerste echte school week en ik kan me gelijk al melden!
Ik laat mijn hoofd nét iets te hard op de tafel vallen, gevolgd door een kreun.
Charlotte vraagt: “Wat is er?”
Ik mompel wat richting de tafel, en wijs vervolgens naar mijn tas.
Charlotte pakt de tas op terwijl ik langzaam mijn hoofd optil en wrijf over de zere plek op mijn voorhoofd.
Ze staarde naar mijn boeken en langzaam richtte ze haar blik op mij.
En toen begon ze te schateren van ‘t lachen.
Spencer keek direct om. “Wat? Wat is er zo grappig?”
Toen Charlotte weer een beetje adem kreeg zei ze: “Ze heeft scheikunde,biologie, Duits en Geschiedenis mee!”
“Hebben we die vakken vandaag dan?”
“Nee!” en weer begon Charlotte keihard te lachen.
Spencer fronste even en zag duidelijk de lol er niet van in.
Ik al helemaal niet.
Hij tilde zijn schouders op en draaide zich weer om.
Charlotte lag nog steeds half in een deuk. Ik graaide mijn tas uit haar handen.

Maar natuurlijk.
Daar zul je d’r hebben. Mevrouw Zuidmeer.
Yak.Wat heb ik een hekel aan haar. Het ene moment behandeld ze ons als baby’s en doet ze alsof ze onze beste vriendin is(ze heeft me zelfs een krabbel achtergelaten op mijn Hyves voor mijn verjaardag).
En het andere moment stuurt ze me de klas uit omdat ik een zonnetje in mijn agenda teken!

Aan de uitdrukking op mevrouw Zuidmeer’s gezicht is ze in een chagrijnige bui.
Ze gooit haar boeken met een klap op tafel.
De hele klas is stil. Thomas zoekt snel zijn plek op in de klas en is daarna doodstil. Ik hoor zijn gedachten al spelen: Kijk niet naar mij, kijk niet naar mij.

“Tassen van tafel! Meneer Jansens!” schreeuwt Zuidmeer fel door de klas.
Oh,nee, nee, niet ik! Ik zie Zuidmeer’s blik al mijn kant op schuiven.
Snel! Kijk naar beneden, lijken mijn hersenen te bevelen, maar om de een of andere reden werken ze niet zo mee, en zodra Zuidmeer dichterbij komt begin ik steeds meer te kijken als een konijn in de koplampen.
“Zo, zo, Melanie Kroes, en waar zijn jou boeken?”
“Thuis.” Ik hoor dat mijn stem een beetje pieperig is geworden.
“Nou, als je je boeken toch blijkbaar altijd thuis hebt liggen kun je zeker ook wel een paar extra opdrachten maken thuis!”
Oh, en nu willen m’n ogen opeens wel naar beneden kijken hè!?
Oneerlijk lichaam…
Zuidmeer is al omgedraaid en is nu bijna terug bij haar bureau.
“Nee dat kan ik niet.”zeg ik plotseling.
Shit!Nee, oh, goddomme, ik ben echt niet wijs! Wat heb ik me nu weer op de hals gehaald!?
De spanning in de klas is nu echt heel hoog.
Zuidmeer draait zich heel langzaam om.Ik zie het vuur uit haar ogen springen.
Kut.

2

Eindelijk, pauze.
Ik heb me samen met mijn klas genesteld op een bank achter in de aula.
“Geweldig, nu kan ik na school nog even een opstel schrijven in lokaal A02.”
“Ik vond ‘t best wel een geniale zet” zegt Spencer met een veel te brede grijns op z’n gezicht.
“ik moet nog steeds een beetje lachen” zegt Charlotte.
“Ja, jij moet overal om lachen!” zegt Spencer terwijl hij wat chips richting Charlotte gooit.
“Ransbak dat je bent! Ja, nu mag jij dat opruimen hoor!”

[/i]

verder! =D

[i]Na een paar vreselijke uren van geen boeken bij me hebben en nog een pauze moet ik naar lokaal A02.
Het nablijf lokaal.
Oké Mel. Gewoon de deur opendoen en naar binnen lopen.
Heel nonchalant. Wat kan er mis gaan?
In mijn hoofd beginnen er allemaal scènes af te spelen wat er allemaal mis kan gaan… er loopt een rilling over m’n rug.
Heel langzaam grijp ik naar de deurklink.
Ik ben nog nooit in dit lokaal geweest, op die ene keer na in de eerste dat ik op de gang zat te lunchen wat dus niet mocht, maar uiteindelijk moest ik huilen en mocht ik eerder weg.

Ik kijk om me heen het lokaal rond, voor me staat een tafel die heb ik over het hoofd gezien.
Ik bots ertegenaan, met een koprol vlieg ik over de tafel en land met een harde klap op mijn rug, op de grond. Dat is dus zo’n scène in mijn hoofd die zich afspeelt, gelukkig gebeurt dit niet echt.

Oké, dit is wat er echt gebeurde:
Ik liep de klas in, keek even rond en zag vier kinderen en één docent, verstopt achter een krant, maar aan de handen zag je dat het een man was, met veel lichaamshaar…Ik huiver even.
De vier kinderen zijn niet heel erg luid, maar echt stil zijn ze ook niet.
De krant wordt omlaag gevouwen, en daar zie ik een leraar die ik nog nooit heb gezien.
Hij wijst me naar mijn plek achter in de klas naast de knapste jongen die ik ooit heb gezien.
Hij draagt een groen met gele Adidas vest met een wit shirt eronder zijn broek is slobberig en laag je ziet duidelijk een groot deel van zijn onderbroek.
Ik loop achter hem langs naar mijn plek.
“Hee” zegt meneertje Beeldschoon.[/i]

verder !! en snel !!

aah wat leuk geschreven!!

Verder…!

[i]“Hee” zegt meneertje Beeldschoon.
“Oh, uhm, hai!”Zeg ik iets te pieperig en bang.
“ Ik ben Ryan” Zegt meneertje beeldschoon terwijl een hand voor me uitsteekt die hij net door zijn wild gestylde bruine haren haalde.
Ik schudde zijn hand terwijl ik me voorstelde.
Ik kijk in zijn ogen en voel al mijn ingewanden smelten, oh mijn god! Wat is hij knap!
“ Wat is het warm hè?” Ohw, mel! Shit wat zeg je nou!? Nu vindt hij je dom en…
Mijn gedachtes worden afgekapt door een doodnormaal antwoord van Ryan.
“Ja hè!?” Hij strekt zich uit en ritst zijn vest open hij haalt beide armen uit zijn vest en hangt deze over zijn stoel .Door het strakke witte shirt van Ryan zie je duidelijk dat hij heeft zitten trainen deze zomer.

“Ik heb het nog steeds warm” zegt hij, snel trekt hij zijn shirt uit en begint me te zoenen. Hij gaat staan, en ook ik sta nu tegen de muur aan .Hij drukt mijn armen boven me tegen de muur. Een beetje onhandig maakt hij zijn riem los, het maakt ons allemaal niets meer uit! Niet dat de rest van de klas (drie kinderen) ons ziet en dat we elkaar nog maar zo kort kennen.

Ag, was het maar waar.
Ik betrap mezelf op het staren naar zijn prachtige bovenlichaam. Snel schud ik mezelf wakker.
Ryan moet een beetje lachen.
“Uhm, ik moet even een potlood slijpen.”
Goed gedaan Mel, echt wauw goede zet! Ik kan mezelf wel voor m’n hoofd slaan!
Okee, Mel, wat je ook doet, kijk niet achterom, kijk niet naar hem, wat je ook doet, what the hell? Waarom draai ik mijn hoofd om?
Ik zie dat Ryan mij nog na kijkt, maar hij kijkt niet naar mijn gezicht, hij kijkt lager dan dat.
Wacht, kijkt ie nou echt naar m’n kont?
[/i]

aaaah snelverder

Verder…

3

“Oké, ik moet er voor zorgen dat ik nog een keer moet nablijven, die Ryan was echt goddelijk!”
Ik lig op mijn bed en heb mijn hoofd over de rand van het bed gehangen waardoor ik de hele wereld op de kop zie.
Charlotte zit op mijn blauwe bureau stoel die ik eigenlijk niet meer gebruik sinds ik een laptop heb gekregen.
“Ja, dat, of je gaat bij hem zitten in de pauze!” Zegt Charlotte.
“ Ja daag! Hij vind me nu al een freak!”
“Alleen omdat je hem aan zat te staren onder de les alsof je een bezetene was maakt je nog geen… jawel dat doet het wel…” Zegt Charlotte plagerig.
Ik gooi een kussen naar haar, die ik al snel terugkrijg.
Charlotte steekt plagerig haar tong naar me uit.
Ondertussen heb ik me al op mijn buik gedraaid.
Charlotte loopt naar me toe ,geeft me een harde klap op mijn kont en gaat naast me zitten.
“Zit er niet zo veel over in , joh!” probeert ze me gerust te stellen.
“ Hij keek naar jou lekkere kontje, dat is een goed teken!”
“ Ik weet niet eens zeker of hij wel daarnaar keek! Misschien keek hij wel naar, uh… naar mijn, papiertje dat uit mijn kontzak stak!”
“ Daar heb je geen papiertjes uitsteken!”
“Maar…” Ik probeer een verdediging te verzinnen“Nou en!” weet ik uiteindelijk nog te verzinnen.
“Wauw, goede zet Mel, ik weet nu helemaal niks meer te zeggen!” Zei Charlotte op een sarcastische toon.
“Hoe dan ook, ik moet een manier vinden om weer met te praten!”
“ Wat dacht je van… oh ‘t klinkt heel gek maar misschien werkt het ook wel!”
“ Nou vertel!” Zeg ik ongeduldig en opgewonden. Terwijl ik op het rand van het bed ga zitten naast Charlotte.
“ Ga naar hem toe en begin een gesprek!!!?”
Ik zak in een keer in elkaar en laat me achterover vallen in het zachte roze dekbed.
Ik wil hier nooit meer weg, denk ik bij mezelf.
Ik blijf hier, en dan brengen mijn ouders mijn eten maar.
En dan laten ze zo’n WC en wastafel instaleren in mijn kamer, ja dat is een perfect plan! Ik wou sowieso altijd al een wastafel op mijn kamer. En dan neem ik zo’n internet baan, en een thuisstudie en ik kan gewoon shoppen via internet!
Mijn gedachtes worden verstoord door een bekend liedje uit de hoek van de kamer.
Charlotte’s mobieltje.
Snel rent Charlotte naar haar telefoon en neemt op.
“Hoi mam!”
“Ohw, maar, mam! Nee, het is vandaag Raul’s beurt om Sr Sombrero uit te laten!”
Senior Sombrero is Charlotte’s chihuahua
“Oké…ik kom al.”
“Ja, ik kom er nu aan!”
“Oke, oke, ja, totzo!”

“Ik moet gaan schatje” Zei Charlotte met een meelevende blik op haar gezicht.
“Dat had ik door”
“Sorry”
“Geeft niet schat, doe de groeten aan Sr Sombrero?”
“Zal ik doen!”
“Daag! Tot morgen!”
“Tot morgen!” hoor ik nog zachtjes vanuit de gang.

Ik laat me dieper zakken in het bed doe m’n ogen dicht en begin een heerlijke dagdroom.

[i]Ik laat me dieper zakken in het bed doe m’n ogen dicht en begin de meest heerlijke, meest cliché dagdroom ooit.

Ik loop over het strand, naast Ryan.
Hij houdt mijn hand vast ik heb mijn slippers in mijn linkerhand en mijn lange bruine golvende haar waait naar links.
Ik heb een roze bikini en een sarong met bloemenprint.
Hij draagt een groene zwembroek.
De zon gaat onder en daar lopen wij in de schemering van die heerlijke zomeravond.

MEEEEELANIE!?

Ik probeer de hoge tonen van mijn moeder terwijl ze me roept te verwerken in mijn dagdroom en gewoon verder te gaan.
Maar tevergeefs lukt het gewoon niet.
“Wat!?”Roep ik fel terug.
“Ik en je vader gaan even je… uh, ik bedoel een uh, weg! We gaan even weg!”
“Oke!Daag!” Roep ik alsof ik niet doorheb wat ze gaan doen.
Ik ben volgende week jarig en mijn ik heb mijn ouders om een nieuwe kledingkast te vragen, want deze ziet er uit alsof ie uit de stenen tijdperk komt, en hij heeft geen deuren meer.
Dus nja, mijn ouders zijn nu dus waarschijnlijk even naar de Ikea.
Dan krijg ik plotseling een sms’je dat gewoon eng toevallig aansluit op mijn gedachten.
:
Spencer
Dinsdag 25 Augustus (14:30)

Wat wil je hebben voor je verjaardag?
En wat gaan we dan doen?
X

Hmm, daar heb ik eigenlijk nog niet aan gedacht…
Wat ga ik doen? Ik denk diep na.

En ik heb opeens het perfecte plan!
Ja! Ik ga een groot feest geven met iedereen van mijn niveau! En dan nodig ik ook Ryan uit!
Oh, dit wordt zo leuk!

Ik sms gelijk terug:

Weetniet.
Ik geef een feest met heel 3Havo :wink:

Xxx

Ik bel snel Charlotte en vertel meteen alles wat ik net heb bedacht.

[/i]

VERDER

Ben weer bezig met 't volgende stuk, maar ik heb nu wel heel veel huiswerk enzo :frowning_face: