Heeehee,
Ik keek toevallig naar buiten een halfuurtje geleden en de maan was oranje/rood achtig.
Nu eigenlijk nog steeds en ik ging opzoeken en kwam op een maanverduistering uit.
Zal dit kloppen met wat ik nu zie?
xxxxxxxxxxxxx
Heeehee,
Ik keek toevallig naar buiten een halfuurtje geleden en de maan was oranje/rood achtig.
Nu eigenlijk nog steeds en ik ging opzoeken en kwam op een maanverduistering uit.
Zal dit kloppen met wat ik nu zie?
xxxxxxxxxxxxx
Bij een maansverduistering heb je toch zo’n brilletje nodig?
Als je er gewoon naar kon kijken was het geen maansverduistering :’]
Bij een zonsverduistering moet je een speciaal brilletje op doen.
Bij een maansverduistering staat de zon en aarde en de maan op 1 lijn.
Of het is een maansluier wat ik net ook op had gezocht.
Ik ben niet zo meteorologisch aangelegd :’]. Dus ik geloof alles wat je zegt als het om de ruimte gaat xD
Ik denk dat dat wel van tevoren aangekondigd zou zijn toch? Of is dat niet met verduisteringen.
Geen idee haha. ik las wel op wikipedia dat ze Op 15 april en 8 oktober 2014 er eentje kwam. maar wie weet hadden ze een verkeerde schatting gemaakt? nja, ik vind in ieder geval dat de maan er raar uitziet vandaag.
wat leuk
nouja als er eentje was wisten we dat nu wel dmv foto’s en nieuws en blaa
Ik denk het niet want die van 15 april kan je vanaf Nederland niet zien.
Maar de maan is wel eens vaker oranje/rood achtig…
De maan is inderdaad vaker oranje/rood, komt door de lichtval ofzoiets.
Ik denk niet een maansverduistering. Die komt namelijk pas in april 2015. Een halve maansverduistering kan het ook niet geweest zijn want die was vorig jaar al. Geen idee wat het dan wel is. Maar een maansverduistering was het niet, misschien heb je verkeerd opgezocht. Want als er een maansverduistering in Australië is, betekent niet dat je die ook in Nederland kunt zien.