Maandverband VS Tampons!

Heey :grinning:

Ik was benieuwd wat jullie gebruiken en waarom perse maanverband/tampons? En hoe vaak jullie verschonen.
Ik dacht dat dit misschien wel een leuk topic zou zijn om elkaar een beetje te helpen, tips te geven en ervaringen te delen :slightly_smiling_face:

Ikzelf gebruik meestal beide, vooral de eerste paar dagen, omdat ik altijd doodsbang ben om door te lekken :stuck_out_tongue: Heb daar een soort van trauma aan over gehouden…
Ook s’nachts. Ook al zijn daar allemaal verhalen over, over de ‘tamponziekte’ (Te lang inhouden van je tampon kun je ziek van worden en in ernstige gevallen zelfs doodgaan. zie hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Toxischeshocksyndroom Dit is trouwens niet om je bang te maken ofzo! De kans is ook maar heeel klein dat je het krijgt! )

Waarom?:
-Minder stress om door te lekken
-Niet elk halfuur naar de wc om hem te verschonen
-Geen apocalyptische bloeduitstortingen meer bij een lachstuip, opstaan, niesen enz.

Kortom: Voel me er gewoon veel fijner mee :slightly_smiling_face:

APOCALYPTISCHE BLOEDUITSTORTING
HAHAHAHH I JUST DIED
*caps off*’

Euh. Ligt er maar net aan waar ik zin in heb eigenlijk.

Dit.

Ook s nachts een tampon. Als je die voor het slapengaan inbrengt en als je wakker bent weer uithaalt dan krijg je daar echt geen toxische schoksyndroom van hoor dus don’t worry. :’)

Er is een algemeen menstruatietopic. Slotje.