Maandagen...

Goedemiddag meiden! Ik ben niet veel actief meer op girlscene, maar heb nu wat raad nodig.

Iedere maandag heb ik vrij. De andere vier dagen ga ik naar school, en in het weekend werk ik vaak op zaterdag. Nu loop ik vaak tegen een probleem aan maandag: ik voel me enorm eenzaam en weet niet zo goed wat ik moet. Dit is eigenlijk iets waar ik al jaren last van heb, maar zo lang ik bezig ben en onder de mensen ben gaat het prima. Als ik bijvoorbeeld vrijdag middag alleen thuis ben vind ik het heerlijk. Even rust en bijkomen van de week. Maar ik doe meestal niet bijzonder veel in het weekend, waardoor ik veel thuis zit, en dan is die maandag net even too much.

Ik sport vaak de maandag ochtend, en heb meestal ook nog wel wat huiswerk liggen. Daarnaast heb ik een hond die ik uitlaat, dus ik kom de deur wel uit. Toch blijf ik in een soort depri mood hangen. Ik droom dan van een veel avontuurlijker en voller leven. Waar ik echt zin heb in de dag en leuke dingen ga doen. Maar ik weet gewoon niet wat ik moet doen als ik zo’n dag alleen thuis zit! Ik kan wel opruimen en zo, maar dat wil ik toch ook niet iedere week doen.

Zijn er meiden die dit herkennen? Dat je in een soort gat valt als je (te lang) alleen thuis bent? Ik loop ook bij een psycholoog, en probeer er echt wel aan te werken. Maar wellicht zijn er meiden die het herkennen en tips hebben. Ik weet namelijk gewoon echt niet wat ik moet doen in mijn eentje behalve de standaard dingen die moeten gebeuren.

Ik herken het deels. Ik zit vanwege herkansingen tot het einde van het schooljaar veel thuis. Dan krijg ik ook vaak dat gevoel. Maar sinds ik vrijwilligerswerk (overblijfjuf op de basisschool) doe, heb ik het veel minder. Heel af en toe nog in de avond, maar dan bel ik iemand op en dan trekt dat gevoel vanzelf weg.

Dat ene uurtje vrijwilligerswerk scheelt voor mij enorm. Misschien een idee?

Misschien kun je de maandag vrijwilligerswerk doen?

^ Ik heb vorig jaar vrijwilligerswerk gedaan! Maar dat vond ik niets. Ik kreeg alle rot klusjes en kreeg totaaaal geen voldaan gevoel. Verder is hier in de buurt weinig ): maar het is iets wat ik nog verder zou kunnen onderzoeken natuurlijk! Fijne tip (:

Ik herken dit ook. Ik heb op dinsdag vrij maar weet nooit wat ik moet doen omdat ik weinig sociale contacten heb helaas. Ik probeerde je een privébericht te zenden maar dit lukte niet helaaas.

Ik heb je een berichtje gestuurd! Lukt het zo wel?

Ooh dit ken ik. Probeer op zondag leuke dingen te doen want dan is iedereen vrij en ga op maandag dan uitrusten, series kijken, winkelen en sporten.

Wat voor vrijwilligerswerk heb je gedaan? Ik vind zelf vrijwilligerswerk op de basisschool doen erg leuk. Vooral als kinderen het zo leuk vinden dat ze je een knuffel moeten geven :'D Maar als dat je ding niet is, wat dacht je van vrijwilligerswerk in het asiel? Volgens mij zoeken ze daar ook mensen om de dieren een beetje gezelschap te houden (en natuurlijk ook vervelende klussen zoals kattenbakken schoonmaken, maar als je dan ook speeltijd mag doen. Klinkt het nog niet zo heel verkeerd).
Mijn moeder doet op peuterspeelzalen voorlezen. Dat doet ze al meer dan 10 jaar. Dat is ook erg leuk om te doen.

Anders zou je misschien bijles kunnen geven? Een vak wat je zelf leuk vind en goed snapt. Of als je goed ben in plannen, kan je bijles daarin geven!

Vrijwilligerswerk is niet echt iets waarmee wordt geadverteerd, maar waar je naar moet vragen. Er is vast wel iets in de buurt.

^ Ik heb bij een organisatie voor ouderen geholpen. Waar ze koffie/thee drinken en waar leuke middagen worden georganiseerd en dagjes weg etc. Ik hou niet zo van kinderen en er zit hier maar 1 asiel een half uur vandaan en daar zochten ze niemand helaas ): Maar je hebt wel gelijk, je moet vast zelf contact opnemen met organisaties om erachter te komen waar je terecht kan! Bijles lijkt me wel oke.

Maar ik sta open voor nog meer opties om mijn maandagen (en binnenkort nog meer vrije dagen) op te vullen :pensive: