Goedemiddag meiden! Ik ben niet veel actief meer op girlscene, maar heb nu wat raad nodig.
Iedere maandag heb ik vrij. De andere vier dagen ga ik naar school, en in het weekend werk ik vaak op zaterdag. Nu loop ik vaak tegen een probleem aan maandag: ik voel me enorm eenzaam en weet niet zo goed wat ik moet. Dit is eigenlijk iets waar ik al jaren last van heb, maar zo lang ik bezig ben en onder de mensen ben gaat het prima. Als ik bijvoorbeeld vrijdag middag alleen thuis ben vind ik het heerlijk. Even rust en bijkomen van de week. Maar ik doe meestal niet bijzonder veel in het weekend, waardoor ik veel thuis zit, en dan is die maandag net even too much.
Ik sport vaak de maandag ochtend, en heb meestal ook nog wel wat huiswerk liggen. Daarnaast heb ik een hond die ik uitlaat, dus ik kom de deur wel uit. Toch blijf ik in een soort depri mood hangen. Ik droom dan van een veel avontuurlijker en voller leven. Waar ik echt zin heb in de dag en leuke dingen ga doen. Maar ik weet gewoon niet wat ik moet doen als ik zo’n dag alleen thuis zit! Ik kan wel opruimen en zo, maar dat wil ik toch ook niet iedere week doen.
Zijn er meiden die dit herkennen? Dat je in een soort gat valt als je (te lang) alleen thuis bent? Ik loop ook bij een psycholoog, en probeer er echt wel aan te werken. Maar wellicht zijn er meiden die het herkennen en tips hebben. Ik weet namelijk gewoon echt niet wat ik moet doen in mijn eentje behalve de standaard dingen die moeten gebeuren.