maakt foundation je bruiner ?

heeeey iedereeen, ik weet het, tis een domme titel (:
maar ik vond dat ik het aan iemand moest vragen, dus waarom niet
op een hele meisjeswebsite :DD dus, ik zag altijd op school mijn
vriendinnen foundation gebruiken, en ze waren bruin (je kon het zien omdat hun gezichten bruin waren en hun armen enzo helemaal wit xd )
dus ging ik naar de kruidvat (jeeej ;d) om foundation te kopen want ik heb
een hele hele bleke huid ;s en i werd er eigenlijk wel bruiner van maar op youtube zeggen ze dat je foundation moet gebruiken om je huid te egaliseren (ik weet ni eens wat da betekent) en een bronzer maakt je bruin. maar ik heb nog nooit van een bronzer gehoord ? ;d en er waren ook video’s van beauty guru’s op youtube die foundation gebruiken en je kon zien dat ze snel bruin werden.

een beetje lang ;$ en lief antwoorden aub ! :slightly_smiling_face:

Je kunt t gebruiken om bruin te worden maar vind t niet ideaal.

foundation bedekt onzuiverheden, zoals bijv puistjes. dat is egaliseren als ik het zo goed schrijf
bronzer is meestal een poeder die dus een bruinere kleur geeft.
als IK een te donkere foundation gebruik word ik oranje haha.
en je hebt ook nog dus blush, als je dit niet weet, waar je je wangen iets roder of donkerder kan maken zodat (het is bij mij zo) je wat meer vorm in je gezicht krijgt.
en je kan er een bruinere uitstraling van krijgen, maar je word niet bruiner er zelf van. je pigment verkleurd niet

en ook, sommige foundation laat je huid niet ademen.
als je bruiner wilt worden, koop dan bij de etos of da of kruidvat etc. een bronzor en een kwastje.

ik weet niet of dit allemaal correct is, dit is wat ik heb onthouden en ook denk :stuck_out_tongue:

Bronzer kan je ook gewoon kopen bij bijv. de Kruidvat, maar ik vind het er nogal nep uitzien.

ughhhhh nu ben ik echt dom geweest e -.- ik kocht een foundation zodat mijn huid bruiner zou lijken… en ik heb geen puister ofzo op mijn gezicht :s en ik word zo lichtoranje… hmmm. nu heb i voor niks geld besteed aan iets dat ik niet eens nodig heb… pffffffff xd

dat dacht ik vroeger ook hoor, maar kwam er achter dat ik oranje werd. maar als je bruiner wilt worden ga je toch een paar keer onder de zonnebank ofso?

wij hebben thuis een solaria (thuis zonnebank, die je uit kan klappen zeg maar). misschien jullie ook wel? of alleen voor je gezicht, een mini dus.
maar ik zeg wel, van te vaak onder de zonnebank vind ik mensen ook oranje worden, maar een beetje bijkleuren vind ik altijd wel kunnen!

Als je te donkere foundation draagt vind ik het snel bitchy overkomen.

ik heb altijd foundation dat lichter is dan mijn huid, ik bedek wat me niet bevalt qq

Laten we de fabeltje meteen even uit de wereld helpen. FOUNDATION IS NIET OM JE BRUINER TE MAKEN! Foundation is om oneffenheden weg te werken, en niet om jezelf een andere kleur te geven dmv van je te verven…

het is meer om alles te bedekken wat je kan bedekken

Inderdaad. Je moet goed kijken dat het mooi aansluit bij je nek e.d., omdat je anders net een Umpa Lumpa lijkt :'D
Maarem, ja, ik ben sowieso geen fan, omdat het je hele huid met zo’n laagje bedekt, maar als je het goed doet, kan het mooi staan.
Bronzer is wél om je een bruiner kleurtje te geven.

En Youtube heeft gelijk, foundation is om je gezicht te egaliseren (=effen maken, dus geen rode plekjes e.d.)

Foundation is ervoor bedoeld zodat je vlekjes/puistjes of oneffenheden niet meer ziet = egaliseren.
Als foundation je bruiner maakt, heb je de verkeerde kleur :3

je moet altijd foundation kopen in dezelfde kleur als je huid. zoals hier al word gezegd: het is om oneffenheden weg te werken en niet om bruiner te worden. als je bruiner wil worden kun je een zelfbruiner (speciaal voor je gezicht) gebruiken. of inderdaad een beetje bronzer (maar hier moet je heel voorzichtig mee om gaan! het is snel te veel.) en het is niet dat je gelijk heel bruin bent, het geeft je gewoon nét die gezonde gloed zeg maar :slightly_smiling_face:

Als je het goed gebruikt niet.

foundation is om de huid te egaliseren, niet om onzuiverheden weg te werken. daarvoor heb je concealer.

=_=

Als je foundation gebruikt om bruiner te worden doe je iets fout looool

Foundation is daar absoluut NIET voor bedoelt, gewoon de kleur kopen die hetzelfde is als je huidskleur, egaliseren betekend alle plekjes enzo wegwerken.
Bronzer kan je wel gebruiken om een beetje kleur aan te brengen, maar dit moet je ook niet te enthousiast gaan opbrengen, t’ mooist is met een duofibre brush en dan lichtjes over je jukbeenderen en slapen.

ik gebruik foundation om pukkels weg te werken en daarboven op gebruik ik bronzer om bruiner te lijken.

ik gebruik alleen foundation om mijn wallen een beetje weg te werken (eigenlijk gebruik je dan concealer) of als ik puistjes heb ofzo.
Ik zie er dan wat wakkerder en gezonder uit.
Maar ik zou het zeker niet gebruiken om bruiner te lijken! Dat ziet er meestal niet mooi uit. De overgang naar je nek zie je vaak erg goed.
En oja: mijn foundation is net iets lichter dan mijn eigen huid. Ik heb lang moeten zoeken, want ik heb zelf ook een erg lichte huid.

Trouwens, wees trots op je lichte huid :wink: Het past vast bij je!