maak me zorgen om mijn hand

Hee meiden!

Ben al weer een tijdje niet op Girlscene geweest… (alles is veranderd wow),
maar nu vond ik dit eigenlijk wel iets wat ik hier wil vragen.

Het zit zo; altijd als ik ergens wil krabben of jeuk heb dan ga ik gewoon krabben maar dan moet ik ook echt krabben tot de jeuk weg is. (dat is eigenlijk wel een slechte gewoonte wat zo krab ik mezelf dus elke keer kapot) en gisteren avond prikte mijn hand ineens heel erg dus ik begon te krabben (op de bovenkant van mijn hand) , ik zag toen nog niks vreemds aan mijn hand, alleen voelde ik wel dat ik te hard had gekrabt want het plakte steeds aan mijn mouwen vast en het brande wel maar dat was ik wel een beetje gewend.

de volgende dag zag het er al wel slecht uit, net een soort brand wonden of schaafwondend die echt ongelofelijk veel pijn deden(/doen). Ik dacht ik wacht wel even en hoop dat het over gaat. Ik had wel heel de dag zo’n handschoentje zonder vingers aan omdat ik dacht dat er anders spul in zou komen.

nu is het dus nog een dag later maar het doet echt zo afschuwelijk veel pijn. een hele zachte aanraking is al genoeg om me misselijk te maken van de pijn en ik kan mijn vingers of hand ook amper bewegen omdat dat zo afschuwelijk veel pijn doet.

(als ik mijn armen gewoon laat hangen als ik sta, dus gewoon langs me lichaam laat hangen, dan voelt het net of mijn hand gaat ontploffen.)

ik wou eigelijk een foto uploaden maar ik snap niet hoe dat moet… :c maar het is tenminste echt heel dik, rood, en brand/schaafwond achtig en nat :blush:
sorry als het vies klinkt allemaal xd

maar mijn vraag was dus:
weten jullie misschien of dit normaal is en of het wel over gaat, of dat ik er vaseline op zou kunnen doen of of dat ECHT niet mag.

(ik heb al water en ijs geprobeerd wat wel echt pijn doet omdat het dan dus aangeraakt word) maar het helpt een heel heel klein beetje.

wat kan ik doen om het sneller over te laten gaan?

xxXX mij

Ik zou morgen even de huisarts bellen, het klinkt namelijk als een infectie, als het helemaal rood en pijnlijk is. Probeer er trouwens zo min mogelijk aan te zitten en dek het ook af, zodat er niet meer bacterien bij komen! En sterkte, uiteraard :slightly_smiling_face:

vaseline is denk ik niet handig. schoonspoelen met water en geen pleister ofzo op doen. laten drogen in de lucht ofzo. proberen er niet zo vaak aan te zitten

wat ik nog wou zeggen:
ik zet het dus op girlscene omdat ik het niet aan mijn moeder wil laten zien omdat ze al eens boos is geworden om mijn krab wonden.

oh oke ik zal het proberen met water en als het echt niet overgaat misschien de huis arts maar ik hoop niet dat dat hoeft :blush:

Klinkt idd als een infectie, even langs de huisarts :wink:

dan zal ik het toch aan mijn moeder moeten laten zien… en daar ben ik bang voor :c

Anders kan je zeggen dat je hem op school langs de muur hebt geschuurt (per ongeluk)?

Mijn opa heeft dat ook gehad eens, als je naar de huisarts gaat krijg je er een zalfje voor !

Owjah, ik zeg wel dat ik hem gewoon ergens aan heb geschaaft.
bedankt haha :slightly_smiling_face:

misschien is het ontstoken? eenrst schoonspoelen met water, daarna ontsmetten met sterilon/jodium ofzo, en dan gewoon met rust laten, zou ik doen

Dan heb je wel echt onwijs erg gekrabd meiske. Die handschoen is er niet echt bevorderlijk voor geweest. Die heb je al eerder aangehad, dus zijn er vuil en bacteriën ingekomen en die pluisjes gaan er ofcourse allemaal aanplakken.
Misschien dan toch maar even langs de huisarts, want het klinkt idd ontstoken.

awh sterkte!

Ik zou langs de huisarts gaan, en er geen zeep of iets op doen. Ook geen pleister en er veder ook niet aanzitten.

Het klinkt als een ontsteking/infectie.
Als je je hand laat hangen, dan voelt het alsof hij gaat ontploffen… bedoel je daarmee dat ie als het ware heel zwaar en opgezet aanvoelt? Alsof al het bloed er naartoe stroomt? Dat had ik namelijk met mijn duim. Ik was aan het afwassen en toen sprong er een glas kapot wat heel diep in mijn duim sneed, mijn duim voelde toen ook zo, brrr.

Ik zou niet te lang wachten met langs de huisarts gaan, dan word het alleen maar erger.

Denk je zelf ook niet dat je moeder dit doorkrijgt?
Ik zou zowizo naar de huisarts gaan het kan ook eczeem zijn, is het ook schilferig?
het klinkt net als mijn eczeem klachten namelijk.
En daarbij een huisarts heeft een geheimhoudings plicht,
je moeder hoeft dit geeneens te weten.
Succes

Kind, doe jezelf alsjeblieft geen pijn en ga hier zo snel mogelijk mee naar de huisarts. Je hebt jezelf waarschijnlijk een infectie bezorgd, of eczeemplekken open gekrabd of iets dergelijks.