Maak ik me teveel zorgen?

Hallo iedereen,

ik zit momenteel heel erg met iets in mijn maag over mijn vriend en ik weet niet of ik hier echt op heb of dat ik gewoon weer met beiden benen op de grond moet worden gezet. Ik vraag daarom ook om jullie mening.

Ik ben al langer dan 1,5 jaar samen met mijn vriend. Zijn ouders zijn een half jaar geleden gaan scheiden en de communicatie van zijn kant is toen helemaal weg gevallen, ook al was die nooit heel erg veel. Ik ben me hierdoor onzeker gaan voelen omdat ik altijd degene was die dingen aankaartte en ik nooit meer iets van zijn kant hoorde wat hij wilde of vond.
Nu is het zo dat ongeveer 7 maanden geleden hij een meisje leerde kennen. Dat meisje vertrouwde ik vanaf het begin al niet omdat mijn vriend meteen: haar alles was en ze nooit meer zonder hem kon/wilde. Ik heb mijn vriend toen gezegd dat ik dat natuurlijk niet leuk vond en het me onzeker maakte. Toen heeft hij zelf beloofd dat hij geen contact meer met haar zal hebben. Ik ben er toen verder niet op ingegaan omdat ik blij was dat hij dit uit zich eigen zei, maar ik wist ook ergens dat dat niet was wat ik bedoelde. Hij mag immers praten met wie hij wil.
Nu was ik er al een keer achter gekomen dat hij toch met haar praatte. Hier was ik absoluut niet blij mee en dan niet om het feit dat zij het was, maar om het feit dat hij een belofte maakte en ik al mijn vertrouwen in beloftes stop. Dat vond ik dus niet bepaald leuk.

Nu het echte probleem, ik merk al een aantal weken dat hij snapchat met 2 meisjes, waaronder dat meisje waar ik het hierboven over had. Ze staan beiden in zijn ‘best friends’ lijst. Ik word hier nu ontzettend achterdochtig van omdat snapchat sowieso bekend staat om tieten te laten showen en van die seksistische foto’s te sturen, maar natuurlijk ook omdat ik door dit alles mezelf niet meer genoeg voel voor mijn vriend. Hij zoekt ontzettend veel contact met andere meisjes en ik heb het idee dat ik enkel niet meer genoeg voor hem ben. Ook appte hij vroeger vaak eerst naar mij als hij uit school kwam ofzo, dat is nu een snapchat naar zijn hele lijst geworden, en erna pas ergens een berichtje naar mij. Ik heb het idee dat ik niet meer belangrijk genoeg ben en dit knaagt aan mij. Ik vertrouw het onderhand ook helemaal niet meer wat hij doet met die twee meiden via social media omdat hij blijkbaar zo erg aan iedereen moet laten weten wat hij doet en waar hij is. Als ik ernaar vraag wordt hij boos en ik krijg vaak steeds andere antwoorden. Eerst reageerde hij nooit op hun, en dan zegt hij ik reageer wel is op iets wat zij sturen. Ik ben onderhand gewoon inderdaad ontzettend jaloers geworden.

Ik weet nu dus niet meer wat ik moet denken. Wat vinden jullie?

Ik zou goed met hem praten, ik vind dat jullie heel erg langs elkaar communiceren en zowel hem als jij krijgen niet de juiste boodschap van elkaar. Ik zou jezelf af vragen wat je belangrijk vindt, hoe je wil dat jullie relatie eruit ziet en wat je gelukkig zou maken. Ik snap dat het inderdaad niet fijn is als hij de hele tijd foto’s stuurt naar andere meisjes, maar daarom moeten jullie wel een goed (en eerlijk!) gesprek hebben. Laat hem ook praten over z’n gevoelens, wat hij graag wil en ik hoop dat jullie dan tot een oplossing komen. Jullie moeten wel beide gewoon gelukkig zijn in jullie relatie en als dat niet het geval is, dan is zuivere communicatie key. Succes :slightly_smiling_face:

Ik herken je situatie heel erg. Op dit moment ben ik een jaar met mijn vriend en mijn ouders zijn ook net gescheiden. Vervolgens werd ik erg onzeker en dat ben ik nog steeds wel. Wat ik altijd tegen mijn vriend zeg is dat hij mag praten met wie hij wil, maar dat als ik wil weten wat en met wie, dat ik dat ook van hem mag weten. We moeten immers niks te verbergen hebben. Hij laat mij alles zien, omdat hij weet dat ik dat nu gewoon nodig heb voor mijn eigen gemoedstoestand. Ik ben constant bang dat hij weggaat.

Maar even over jouw probleem… ik snap helemaal dat je dit kut vind en zou het zelf ook echt niet chill vinden. Als ik jou was zou ik op een rustig moment op een rustige manier aan hem vertellen waar je mee zit en wat je niet leuk vind. Hou het vooral bij jezelf, dus “ik merk dat ik me zo voel als je dit doet…” etc.
Dat hij liegt is sowieso verkeerd, dus daar mag je hem best op wijzen. Daarnaast is dat meisje op snapchat een ‘beste vriend’ ook al als diegene hem alleen maar dingen stuurt en hij niks terug stuurt.

Het is erg lastig, maar als je het met hem uitpraat en daarna verder geen redenen hebt om hem niet te geloven/vertrouwen zou ik het loslaten. Anders stoot je hem misschien alleen maar meer af.
Je mag me btw ook wel noten hoor als je er over wilt praten!

Hmm, ik denk eigenlijk dat je je terecht zorgen maakt. Zelf zou ik me in deze situatie in elk geval ook druk maken. Het feit dat hij boos wordt als je er naar vraagt, in plaats van een keer normaal met jou erover te praten en je gerust te stellen, zegt in mijn ogen ook wel wat. Kun je niet aangeven dat je het fijn zou vinden om een keer te praten?

Ik heb al vaker aangegeven dat het me onzeker maakt maar ik heb het idee dat hij er niks mee doet. En dat ze daar komen als hij niks terugstuurt weet ik, maar hij zegt van wel ‘soms’. Maar daar geloof ik onderhand maar weinig van omdat ze er blijven en het niet veranderd zoals bij de meeste. Ik weet gewoon niet meer of ik hem kan vertrouwen

Zou het gewoon op een rustig moment met hem bespreken. Anders blijf je maar piekeren en wie weet is het helemaal niet zo erg als je jezelf aanpraat in je hoofd. Anyway, sterkte en succes (K)

Ben je wel duidelijk genoeg geweest enzo? Heb je wel echt gezegd wat het met je doet, dat je het echt niet fijn vindt en je hoopt dat jullie samen hier aan kunnen werken? We weten natuurlijk niet hoe je vriend denkt en welke gedachte erachter zit, maar een goed gesprek zou jullie geen kwaad doen…

Dit heb ik hem duidelijk gezegd en hij zei letterlijk: Ja dat weet ik onderhand ook wel. En net als nu ik vroeg waarom hij ermee door bleef gaan als hij wist dat hij mij er heel onzeker mee maakte en toen kreeg ik terug: idk ik ga hun in ieder geval niet zeggen van ik stuur niks meer want dat vind me vriendin niet leuk. Nu heb ik dus zoiets van: gister zei je dat ze niks specifieks naar jou stuurde, dan hoef je dat toch ook niet te zeggen? Oftewel ik heb het idee dat hij nu weer liegt…

ik stuur niks meer want dat vind me vriendin niet leuk
Hij hoeft toch niet niks meer naar hun te sturen maar gewoon meer naar jou?

Nou zoals het op mij overkomt neemt hij jouw gevoelens niet echt serieus. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je het brengt, maar vind dat hij vrij kinderachtig reageert. ''Dat weet ik nu onderhand ook wel." … pfff… alleen al dat hij dat zegt. Anyway, jij hebt gezegd wat je voelt en het is aan hem om er wat mee te doen, vind ik. Zo niet, dan mag hij wel even gaan nadenken over zijn prioriteiten! Wees niet te mild voor jezelf meid.

Als je duidelijk met hem erover gaat praten, en zegt dat je het niet fijn vindt en hij er toch mee door blijft gaan, dan zou ik eraan twijfelen of hij die meisjes belangrijker vindt dan zijn eigen vriendin.

Ik heb ongeveer hetzelfde gemaakt met mijn ex-vriend haha.