Hallo iedereen,
ik zit momenteel heel erg met iets in mijn maag over mijn vriend en ik weet niet of ik hier echt op heb of dat ik gewoon weer met beiden benen op de grond moet worden gezet. Ik vraag daarom ook om jullie mening.
Ik ben al langer dan 1,5 jaar samen met mijn vriend. Zijn ouders zijn een half jaar geleden gaan scheiden en de communicatie van zijn kant is toen helemaal weg gevallen, ook al was die nooit heel erg veel. Ik ben me hierdoor onzeker gaan voelen omdat ik altijd degene was die dingen aankaartte en ik nooit meer iets van zijn kant hoorde wat hij wilde of vond.
Nu is het zo dat ongeveer 7 maanden geleden hij een meisje leerde kennen. Dat meisje vertrouwde ik vanaf het begin al niet omdat mijn vriend meteen: haar alles was en ze nooit meer zonder hem kon/wilde. Ik heb mijn vriend toen gezegd dat ik dat natuurlijk niet leuk vond en het me onzeker maakte. Toen heeft hij zelf beloofd dat hij geen contact meer met haar zal hebben. Ik ben er toen verder niet op ingegaan omdat ik blij was dat hij dit uit zich eigen zei, maar ik wist ook ergens dat dat niet was wat ik bedoelde. Hij mag immers praten met wie hij wil.
Nu was ik er al een keer achter gekomen dat hij toch met haar praatte. Hier was ik absoluut niet blij mee en dan niet om het feit dat zij het was, maar om het feit dat hij een belofte maakte en ik al mijn vertrouwen in beloftes stop. Dat vond ik dus niet bepaald leuk.
Nu het echte probleem, ik merk al een aantal weken dat hij snapchat met 2 meisjes, waaronder dat meisje waar ik het hierboven over had. Ze staan beiden in zijn ‘best friends’ lijst. Ik word hier nu ontzettend achterdochtig van omdat snapchat sowieso bekend staat om tieten te laten showen en van die seksistische foto’s te sturen, maar natuurlijk ook omdat ik door dit alles mezelf niet meer genoeg voel voor mijn vriend. Hij zoekt ontzettend veel contact met andere meisjes en ik heb het idee dat ik enkel niet meer genoeg voor hem ben. Ook appte hij vroeger vaak eerst naar mij als hij uit school kwam ofzo, dat is nu een snapchat naar zijn hele lijst geworden, en erna pas ergens een berichtje naar mij. Ik heb het idee dat ik niet meer belangrijk genoeg ben en dit knaagt aan mij. Ik vertrouw het onderhand ook helemaal niet meer wat hij doet met die twee meiden via social media omdat hij blijkbaar zo erg aan iedereen moet laten weten wat hij doet en waar hij is. Als ik ernaar vraag wordt hij boos en ik krijg vaak steeds andere antwoorden. Eerst reageerde hij nooit op hun, en dan zegt hij ik reageer wel is op iets wat zij sturen. Ik ben onderhand gewoon inderdaad ontzettend jaloers geworden.
Ik weet nu dus niet meer wat ik moet denken. Wat vinden jullie?