Maak het verhaal af!

Kennen jullie dat? Ik heb een zooi verhalen op mijn computer staan waarbij ik nooit verder ben gekomen dan blz 8. Geen zin meer, nu al bij het einde of te kinderachtig omdat ik ze op mijn 10e heb geschreven. Daarom heb is een grappig idee bedacht (hoop dat het nog niet bestond). Ik begin met een stukje verhaal wat ik ooit heb gemaakt. Dan maakt de volgende er een stukje aan vast, en zo gaan we verder. Op een begeven moment krijg je dan een grappig en origineel verhaal! wat denken jullie ervan? :"D hier is het begin (verhaal wat ik een paar jaar geleden heb geschreven):

‘Weet je het zeker?’ Opa’s stem klink raar door de microfoon, maar toch vertrouwt.
We zitten in een grote ruimte. Ik zit te dromen, te wachten tot ik ga vertrekken. Opa herhaalt de vraag. Ik knik. ‘Heel zeker?’ vraagt hij. Weer knik ik.
Dan denk ik aan thuis. Mijn laatste beeld ervan. Ik schud mijn hoofd. Ik moet, en ik wil. Toch?
Even denk ik nog om weg te rennen. Aan de ene kant wil ik niet terug. Ik wil niet weten hoe het thuis is. Aan de andere kant MOET ik weten wat er met haar is gebeurd. En ik wil mama zien. Heel snel. En trouwens, papa zei dat er niks meer van te zien was. Ik neem mijn besluit. ‘Ja. Ik weet het zeker. Heel zeker’ O
pa kijkt naar me. Ik zie dat hij twijfelt. Zijn hand zweeft boven de knop.