Maagverkleining ervaringen.

Hey girls!

Ik vroeg me af of er iemand ervaringen had met een maagverkleining en of diegene me er wat over kon vertellen over hoe je het ervaarde, het resultaat en het herstel etc. :slightly_smiling_face:
Wat over mezelf: Ik ben 19 jaar oud, rond de 105 kilo, bmi van 40 en probeer al veel jaren af te vallen maar het lukt mij gewoon niet, zelfs niet onder begeleiding. Dus ik zie dit als laatste redmiddel eigenlijk. Maar ben er eigenlijk ook wel heel bang voor…

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar bij mensen in mijn omgeving zie ik dat ze daardoor erg zijn afgevallen en het de moeite waard vonden.

Ik ken twee mensen die dit hebben gedaan en ze zijn allebei weer net zo dik als vroeger, of zelfs nog dikker. Mag ik vragen waarom het je niet lukt? Houd je het gezond eten of sporten niet vol?

Het werkt alleen als je ook gezond gaat eten en er bij sport.

Wow echt? Dat is zonde!
Het is echt het gezond eten. Ik hou het niet vol omdat ik geen verschillen merk en zelfs aankom. Ik heb er ook enorme aanleg voor, ik hoef maar een klein ongezond dingetje te eten en kom meteen een kilo aan bij wijze van. Het sporten was geen probleem want als ik bezig ben vind ik het leuk, maar op dit moment lig ik daarmee ook al bijna een half jaar mee uit de planning omdat mijn kruisband gescheurd is en ik vrij weinig kan behalve lopen…

Dan denk ik (maar ik ben geen expert natuurlijk) dat die maagverkleining niet gaat werken voor je, als het probleem bij je eten ligt. Wat ik bij die mensen zag was dat ze in het begin vol zaten van een halve mandarijn, maar omdat ze niet gewend waren gezond te eten en dat ook niet vol hielden (dat is echt wel even een stap die je moet nemen als je voorheen niet gezond at) gingen ze steeds meer en ongezonder eten, eentje ging zelfs stiekem snoepen. Nu lopen ze rond met een verkleinde maag, zijn hartstikke snel misselijk en nog steeds dik.