Ik heb altijd al snel last gehad van buikpijn, zelfs toen ik klein was. Mijn ouders kunnen nog goed vertellen dat ik dan altijd gehurkt ging zitten, tot het over was. Daarnaast kan ik heel makkelijk overgeven. Ook dit deed ik vroeger regelmatig. Ik weet niet of dit nuttige informatie is voor het probleem wat ik nu heb, maar misschien helpt het wat.
Nu het probleem, mijn maag reageert snel op situaties. Zoals bijvoorbeeld spanning. Als ik zenuwachtig ben, wordt ik altijd heel erg misselijk en krijg buikpijn. Ik had een half jaar geleden last van vitamine B12 te kort en ook daardoor was ik eigenlijk non stop misselijk + buikpijn. Als ik een paniekaanval krijg, of alleen al de angst, je raad het al: misselijk en buikpijn. Andere krijgen misschien hoofdpijn, maar ik krijg heel snel buikpijn en word misselijk. Ik hoop dat er misschien meiden zijn die dit herkennen, tips of advies hebben. Zou ik hier vanaf kunnen komen?
Als niemand hier echt tips voor heeft, zal ik naar de huisarts gaan. Ik hoop alleen op een beetje herkennen en ervaring van meiden hier.