Maagdenvlies

Heee,
Ik heb n vraagje. Ik heb al bijna 1.5 jaar met mijn super lieve vriend. Sinds Een half jaar hebben we ook seks. We deden het altijd met condoom en ik aan de pil. Nu hebben we het laatst zonder condoom gedaan. We zijn elkaars eerste. Dus hebben geen ziektes.
Ik was en ben nog gewoon aan de pil. Maar na de seks bloede ik. Mijn vriend zegt dat dit mijn maagdenvlies was, die nu gescheurd is. Klopt dit? Want ik maak me toch n beetje zorgen…

Het maagdenvlies is een soort ribbeltje aan de binnenkant van je vagina. Als de jongen jou penetreert, is er een kans dat het maagdenvlies(dat ribbeltje) door de penis word aan geraakt. Door het in en uit bewegen van de penis, schuurt de penis tegen het maagdenvlies aan. Het maagdenvlies kan dan een schaafwondje hebben…

Bron: mijn biologie boek.

Jaa maar wat ik bedoel is, kan dit dan nog scheuren na een half jaar seks?

Alles kan tegenwoordig, dus ik zie niet in waarom niet.
Ik denk eerder dat jullie wat te ruig hebben gesekst, maar het is niet onmogelijk.

ik denk dat het niets is om je zorgen over te maken. Ik heb ook wel eens bloed gehad na de seks. toen waren we ook al een tijdje bezig. het kan ook dat t indd iets te ruig is geweest. als dat laatste het geval is, zou ik me ook geen zorgen maken. kan gebeuren, alles herstelt snel. (Er zijn uitgescheurde vrouwen na een bevalling op deze aardbol waar alles weer dichtgroeit)

stel het gebeurd vaker, kun je aan de huisarts vragen hoe dat komt. de oorzaken die er zijn, zijn niet ernstig volgens mij:P. persoonlijk denk ik indd dat t je maagdenvlies was en het bloed hiervan zal ieder meisje waarschijnlijk een x aantreffen

Dat kan, maar het kan ook gewoon een wondje zijn door te ruig geweest te zijn.

Voor zover ik weet kan dat gewoon hoor.

Hahaha. Ok, je zal je ‘maagdenvlies’ al eerder ‘verloren’ zijn bij een tampon indoen, of eventueel vingeren. Je kan niet na een half jaar ineens spontaan je maagdenvlies ‘doorbreken’. Die heb je al eerder naar z’n grootje geholpen met tampons, seks of andere praktijken.

Verschrikkelijk al die fabeltjes over het maagdenvlies. :’)