Maagdelijkheid

heeey meiden,

Ik kan me niet meer concentreren om mijn schoolwerk… zit namelijk met een onderwerp in mijn hoofd. Waarom is maagdelijkheid zo belangrijk in sommige culturen… Van die meiden die dan gelijk als slet worden gezien omdat ze geen maagd meer zijn… wat is er mis met seks met je vriendje?

in mijn geval:
Ik heb al maaaaandenlang met een heeeeele lieve jongen. things got serious en we hebben gepraat over seks etc. hij zei dat als ik wil wachten, hij het begrijpt en we dan gewoon gaan wachten omdat hij wil dat ik gelukkig ben. (that’s what he said…) heb ik hier nou te maken met een goede jongen of niet hahahah, ik lees heel vaak dat meisjes worden gedwongen etc.Maaarrrr het probleem: dan ben ik geen maagd meer en dat is erg belangrijk in mijn cultuur, wat ik niet begrijp. ik ben gelovig btw. Maar waarom zou seks verboden zijn totdat je trouwt? Ik ben niet van plan te trouwen tot mijn 30e ofzo en tot dan maagd blijven zie ik niet zitten hahaha. Je kan je liefde toch niet bedwingen? liefde is iets heel moois, en seks hoort daarbij, toch? De enige reden waarom ik niet mn eerste keer met hem zou delen nu is puur vanwege dat het niet mag…en dat vind ik ergens een flutreden.

En wat ik ook echt bull shit vind: jongens mogen alles, meisjes niet. like dafuq…
Iemand die ook hiermee zit? tipss? wat zouden jullie doen?

ohhh en die ideeeën over maagdelijkheid: zovan je verliest niks als je seks hebt hoor hahaha, alles zit er nog XD

Wat is nou precies je vraag?
Ik vind dat je het geloof met een korreltje zout moet nemen. Dus als jij het idee hebt dat je niks verkeerd doet als je seks hebt waarom zou je het dan laten.

sorry voor de onduidelijkheid hihi… maar waarom iedereen zoveel geeft om dat maagdelijkheidgebeure in culturen en of jullie dat in de weg zouden laten lopen…

Eigenlijk is het best logisch. Als je dit een interessant onderwerp vindt dan moet je maar wat antropologie en psychologie boeken/artikelen lezen. Het gaat oa om controle houden over voortplanting; hoe kan je anders zeker weten, als man, dat jij dé vader van een kind bent? Alleen de moeder weet zeker dat zij de moeder is. Dit is een interessant onderwerp want het heeft een belangrijke invloed op onze psyche en cultuur.

Verder moet je het voor jezelf bedenken of je ernaar wilt leven of niet. Ik ben niet in zo’n cultuur/omgeving opgegroeid, dus ik kan nu wel zeggen dat je je er niks van aan moet trekken maar ik ben jou niet. Maak het voor jezelf uit.

Ik zou zeggen, als het goed voelt, doe het dan. En als je zelf toch niks geeft om die flutreden, waarom zou je je er dan naar gedragen?

Als je ervan overtuigd bent dat hij een goeie jongen is met je je eerste keer wilt delen, hoeft verder niks je tegen te houden. Zelfs je cultuur niet. Het draait uiteindelijk toch om jullie relatie.

@ Isfet: tegenwoordig zijn DNA-testen heel nauwkeurig en betrouwbaar. Daarnaast gaat het in de meeste gevallen om het vertrouwen in de vrouw dat zij geen seks met een andere man heeft gehad die eventueel de vader zou kunnen zijn.

Gewoon genieten van seks. Die maagdelijkheid is flauwekul en alleen religieuze fanatisie vinden dat belangrijk. Daar wil je toch niks mee te maken hebben, … tenzij je zelf dat ook bent. :wink:

Omdat zij geloven dat dat zo moet van hun godsdienst? Als je daar niet in gelooft, moet je niet wachten. Simpel.

Het probleem met vrouwen is dat ze zwanger kunnen raken.

Ik heb het hier over een evolutionair mechanisme wat al echt duizenden jaren aan de gang is :slightly_smiling_face: en een samenleving ontwikkelt daar ook weer mechanismen voor om dat soort dingen te controleren.

Als jij voelt dat je het moet doen, moet je het doen. Voel je dat je het niet moet doen, doe je het niet.
Waarom zou je naar zulke ‘regels’ van een geloof luisteren, als je zelf de bedoeling er niet van snapt?

Ik heb echt nog nooit van iemand gehoord dat hij/zij zo denkt over maagdelijkheid.

Als jij seks met hem wilt hebben, dan moet je dat gewoon doen. Er is niets mis mee als je je er goed bij voelt.

Hierboven: Het gaat er dan ook niet om dat je dat echt bewust denkt, maar dat dit er onbewust voor zorgt dat het nog steeds aangenomen wordt dat vrouwen kieskeuriger moeten zijn over hun bedpartner dan mannen. Een man die met veel vrouwen seks heeft is een held omdat zijn zaad sneller verspreid wordt. Nogmaals, dit is in ons onbewustzijn en is evolutionair zo gevormd.

^ Ik bedoel eerder dat ik niemand ken die denkt dat vrouwen kieskeurig moeten zijn omtrent hun bedpartners en mannen minder. Niet zozeer dat mensen zich bewust bezig houden met dit mechanisme.

Ohzo, dan heb ik je verkeerd begrepen!

Leuk onderwerp. Liever voor je huwelijk ontmaagd worden door een jongen waarmee je serieus bent en al toekomstplannen met hem hebt, dan een jongen waarop je snel verliefd bent geworden en haastig een grote bruiloft gaat plannen en dan een slecht huwelijk hebt waarna je weer uit elkaar gaat. En dus voor niks bent gewacht.

Als jij vindt dat je niet maagd hoeft te blijven tot je huwelijk, dan doe je dat niet. Houd het bij jezelf en zoek het niet bij anderen. Sommigen zijn er namelijk wel van overtuigd waarom ze maagd dienen te blijven.

Kleineer en beledig anderen niet om jezelf beter te laten voelen.

Ten eerste(zoals iedereen al zei): Jij bent de enige die die beslissing kan maken. Als je het een flutreden vind, hoef je er ook niet naar te luisteren. Dan zou ik zeggen: denk er nog eens goed over na zonder er godsdienstige redenen bij te betrekken. Als je er echt klaar voor bent, wat houd je dan nog tegen?
En ten tweede: ik dacht dat het hele “geen sex voor het huwelijk gebeuren” meer gaat om het bedrijven van de liefde met iemand die je echt lief hebt. Het is namelijk een daad van liefde en je trouwt(hopelijk) niet met iemand waar je niet van houd. Het gaat dus denk ik meer om het doen waarvoor het bedoelt is: elkaar je liefde tonen/uiten/als een symbool voor liefde. Dat en exact hetzelfde, maar dan in plaats van “liefde” “voortplanten”.

Ik ‘moet’ ook maagd blijven tot mijn huwelijk en heb het daar zo mijn twijfels bij. Nu is het nog nooit zo ver gekomen hoor, haha. Ik ben Christen, dus vandaar. De reden waarom ik zou willen wachten, is omdat ik écht in God geloof, en als dit zo in de Bijbel staat, dan wil ik me daar aan proberen te houden. Ik weet niet of dat lukt.

Ik ga niet zeggen: ‘Tijden veranderen, in de tijd van de Bijbel was het geheel anders.’, om het zo goed te praten dat ik een regel overtreed, die er duidelijk is. Ik wil mijn geloof niet verkneden naar iets wat ik zelf wíl, hoe lastig dat ook is.

Maar iedereen heeft hier zo zijn gedachten over, dit zijn de mijne (:

Waar zie jij dat ze mensen kleineert en beledigt?

Ik vind dat als je gelooft je zelf je mening over de ‘regels’ en rituelen moet vormen en moet kijken waar je het wel/niet mee eens bent want zomaar alles klakkeloos overnemen wat je gezegd wordt, vind ik nogal hersenloos. Dus als je het wilt doen en je ziet het nut niet van te wachten tot je huwelijk zou ik je niet laten tegenhouden door je geloof. Betekent niet dat je geen goede gelovige bent in mijn ogen.